Met de motor naar Vliegveld Rotterdam Den Haag

BartElektrisch

Die hard MF'er
Donateur
19 mrt 2020
571
573
Ik ga een paar daagjes er tussenuit, en vlieg vanaf Rotterdam The Hague Airport. Het liefst ga ik met de motor heen en terug, maar waar laat je dan je helm en pak? Ik kan op de site niet iets vinden over lockers/kluisjes. Ik zou natuurlijk nog jeans kunnen dragen, de helm aan de fiets kunnen zetten, en de jas aanhouden, maar het liefst berg ik het netjes op. Iemand enig idee?
 
effe googelen:

Bagagekluizen​

Er zijn geen bagagekluizen beschikbaar op Rotterdam The Hague Airport. Op station Rotterdam Centraal vind je wél bagagekluizen. Voor een kleine/grote kluis betaal je € 6,20/9,30 per 24 uur. De maximale huurperiode is 72 uur.
 
Ik ga een paar daagjes er tussenuit, en vlieg vanaf Rotterdam The Hague Airport. Het liefst ga ik met de motor heen en terug, maar waar laat je dan je helm en pak? Ik kan op de site niet iets vinden over lockers/kluisjes. Ik zou natuurlijk nog jeans kunnen dragen, de helm aan de fiets kunnen zetten, en de jas aanhouden, maar het liefst berg ik het netjes op. Iemand enig idee?
Geen top en zijkoffers neem ik aan? Daar past bij mij de hele outfit wel in...
 
NS heeft wel kluisjes die je langer kan huren, maar wel duur.

Maten:
1674468653290.png


1674468565638.png

Per station verschillende prijzen soms.....
 
Er zijn geen bagagekluizen beschikbaar op Rotterdam The Hague Airport. Op station Rotterdam Centraal vind je wél bagagekluizen. Voor een kleine/grote kluis betaal je € 6,20/9,30 per 24 uur. De maximale huurperiode is 72 uur.
Misschien mis ik iets hoor, maar wat heb ik aan een kluisje op Rotterdam Centraal? Of bedoel je dat ik daar m'n motor dan neer kan zetten, spullen dump en verder ga met de metro?
even bellen met de klantenservice van het vliegveld of er kluisjes zijn?
Gebeld, maar nee...
Geen top en zijkoffers neem ik aan? Daar past bij mij de hele outfit wel in...
Zachte zijkoffers die niet op slot kunnen. Maar dat zou nog de laatste optie kunnen zijn, ja. Dan neem ik een oude jas mee.
 
Laatst bewerkt:
@BartElektrisch : ja, trein , metro. Kies iets.

- dump de spullen in een NS station, dan 1 of meerdere haltes met de trein naar Den haag vliegveld.....opgelost.
- Beter is voor dat geld een top koffer kopen... misschien? bijna net zo duur.

Maar? Wil je echt je motor 's avonds buiten op het terrein van een station stallen? of stal je beschermd? Ik weet niet hoe goed een station beschermd is, maar als er niemand is, is dat wel een risico.

Persoonlijk zou ik dan maar helemaal reizen met de trein / metro / bus.....
 
Laatst bewerkt:
Dat vliegveld heeft geen station. Je zou dan naar Rotterdam Centraal moeten, daar de metro pakken en vervolgens nog met de pendelbus van het metrostation naar het vliegveld.

Op Rotterdam Centraal kun je niet goed een motor kwijt, bovendien kost het je best veel tijd om daar te komen. Je kunt natuurlijk een station buiten de stad pakken maar dan moet je weer eerst met de trein naar Rotterdam Centraal. Dan kan je net zo goed het hele stuk met het OV gaan.

Ik heb ook wel eens de motor daar geparkeerd en toen het vliegtuig gepakt maar dan deed ik mijn motorkleding inderdaad in mijn zijkoffers. Op Schiphol trouwens ook.
 
Waar denk je eigenlijk de motor daar legaal e/o veilig weg te kunnen zetten?

"Op het plein voor het Bel Air Gebouw (naast het luchthavengebouw) is een fietsenstalling ingericht. De fietsenstalling is een openbare stalling en is niet extra beveiligd. Er zijn aparte plekken ingericht voor het parkeren van motoren. Deze plekken bevinden zich naast de fietsenstalling."

 
Misschien mis ik iets hoor, maar wat heb ik aan een kluisje op Rotterdam Centraal?
deel 1 van mijn antwoord is duidelijk, deel 2 gewoon wat googelen oplevert .Je kunt ook een goedkopere alternatieve bewaakte/gesloten parking zoeken voor de auto, met shuttle service. Dat ga ik doen vanaf brussel. Kluisje huren kan daar wel maar is €10/dag. En ik heb weinig vertrouwen in m'n motor daarna nog eens terug te zien. Net buiten vliegveld auto parkeren is veel goedkoper en makkelijker
 
Ik weet niet of je de beschikking hebt over een auto, maar op Rotterdam airport kun je bijna voor de deur parkeren voor een paar tientjes... doe dat regelmatig als ik weg moet. Lijkt mij fijnere gedachte dan de motor daar alleen achter te laten.
 
Denk dat je met een nieuw stanley mesje soft bags open hebt voordat omstaanders in de gaten hebben wat er gebeurd. Zelfde met hard cases, allemaal plastic. Grote schroevendraaier erin, even hoesten om geluid te verbergen en open. Om mijn XR heb ik de GPS lock verwijdert, idioot groot en geen vertrouwen in, dus neem ik gewoon GPS weg.
 
Ik zou lekker met de auto of OV gaan. Gaat een bus van R'dam Centraal naar Zestienhoven. Voordeel je hebt gelijk half Rotterdam gezien, nadeel je hebt gelijk half Rotterdam gezien.
Mijn motor zou ik er niet een paar dagen willen parkeren, zeker als je ook nog met je kleding zit.
 
Heb je op het vliegveld van je bestemming ook een motor staan, op neem je daar gewoon een taxi?
 
@RR. Dat zou wel mooi zijn :) maar nee. Ter plaatse is OV, maar da's een kippe-eindje.

@lionofjudah @BurgerKing Daar zeg je zowat.. ik ben geneigd te denken: daar is de verzekering voor. Ik zal er maar eens over nadenken.
 
Vaak ben je te bang, heb ik hier wel eens gelezen op het mf.

Helm met kettingslot aan het wiel vast.
En een plunjebaal goed vastbinden achterop.

Goed verlicht weg zetten op de parkeerplaats van de luchthaven wellicht hangen er cameras en kan je hem in het zicht van de camera zetten.

En gaan met die banaan.

Of investeer in een topkoffer als je toch veel rijd erg handig.

En heb je pech dan zijn spullen weg.
 
Kom af en toe wel eens met de fiets op/langs het vliegveld, fietspaden en aanwijzingen hiervoor zijn een drama, maar goed, over en via de voetpaden kom ik ook aan de andere kant.

Wel zijn er tegenwoordig 2 Fletcher hotels daar. Misschien hebben die wel een bagage opslag mogelijkheid voor je motor outfit en helm, vanaf de hotelingang is het 100 mtr tot de vertrekhal. Wel is er een goed bereikbare fietsenstalling (aan de linkerkant van de ingang) waar je de motor kan parkeren.
 
@BartElektrisch: Ik woon in Poortugaal.
Daar kun je in mijn schuur je motor veilig binnen stallen.
Voor de deur staat 2 maal 1.700 kg Engels ijzer in de weg.
Naar de Metro is het 800 meter.
Met de Metro kun je naar CS en dan met de bus naar Zestienhoven.
"Rotterdam The Hague Airport" bestaat helemaal niet. het is Zestienhoven!
't is natuurlijk wel leuk als je niet midden in de nacht aankomt...
Enne gratis, bewaakt door mn Rotti.
 
Terug
Bovenaan Onderaan