Met de motor naar zee

liquid_ice

MF'er
21 aug 2005
60
0
Eindhoven
Nou hadden m'n vriendin en in een leuk idee om met de motor naar zee te gaan (Schouwen-Duiveland of in de regio van Domburg). Hierdoor hebben we minder last van de files en het is nog eens goedkoper ook.

Nou was het plan dus niet om met het mooie weer van de komende dagen langs de zee te rijden in onze zwarte motorpakken, maar om lekker in de zon te gaan liggen, wat te wandelen ed.

MAAR we zitten met wat vraagjes, maybe hebben jullie hiermee ervaring of kunnen jullie ons adviseren.

De motor kan je natuurlijk gewoon aan een paal hangen, maar bestaan er geen motor-stallingen of fatsoenlijk bewaakte parkeer tereinen in zeeland (nog nooit van gehoord namelijk).

Maar wat een groter probleem is, dat zijn de pakken, handschoenden, laarzen en helm natuurlijk. Waar kan je die ergens laten???
In m'n motor-tas is geen optie, het past niet en is niks veilig.
 
Als je bij het strand motoren met koffers ziet staan, dan zit daar waarschijnlijk de kleding en/of de helmen in. :)
 
zoals ik al zei, dat is geen optie op m'n motor.
De tassen die ik heb zijn lederen die met een gesp dicht zitten.

die kan iedereen zo openen.
 
Bij het NS station in de buurt parkeren, daar een kluisje huren en verder naar het strand gaan met openbaar vervoer of taxi ?
 
1 ding.... smeer je knie-holtes extreem goed in....

manmanman, wat ging ik kapot op de terugweg en de drie dagen er na op de motor naar de zaak :X
 
Laatst bewerkt:
Wel eens een NS station op Schouwen Duiveland gezien?

Nope, maar er zal toch vast wel een redelijke plaats met een NS station in de omgeving. liggen? (Middelburg, Veere of zo) :?
Ik zei toch niet dat je de afstand tussen NS en strand ook moest kunnen lopen?
Maar vanaf zo'n plaats zal er vast wel een bus rijden en hoef je niet met al je troep te gaan sjouwen naar/over het strand.
 
Nope, maar er zal toch vast wel een redelijke plaats met een NS station in de omgeving. liggen? (Middelburg, Veere of zo) :?
Ik zei toch niet dat je de afstand tussen NS en strand ook moest kunnen lopen?
Maar vanaf zo'n plaats zal er vast wel een bus rijden en hoef je niet met al je troep te gaan sjouwen naar/over het strand.

Nee das waar, maar over t algemeen zuigt t OV in Zeeland behoorlijk. Ik zou gewoon n rugzak meenemen en daar de motorkleding in doen, helm aan de motor vast en de hort op. Zo zwaar is die kleding ook weer niet.
 
mijn vriendin en ik hadden hetzelfde "probleem" als we na een mooie lange warme rit in z-frankrijk bij het strand aankwamen.

Ik had wel een tanktas bij me voor de kaart en proviand/water etc, maar ook een klein rugzakje opgerold in de tanktas. Onderop lag het flexibele kettingslot.

Als eerste bij aankomst de tanktas leegmaken en daarin je kleding proppen. De helmen gingen samen met het voorwiel aan de ketting.

Daarna kan je met de tanktas en rugzakje het strand op, meteen te gebruiken als hoofdkussen.
Mijn motor stond altijd in het zicht bij een terrasje of tenminste altijd in het zicht vanaf mijn plekje op het strand.
 
Dan heb je zeker allen op je buik gelegen zodat de meiden je dikke pens niet zouden zien. :+

Pff, ik ga niet meer naar het strand.
Telkens als ik daar geweest ben heb ik een enorme buikpijn, het is dan ook geen peuleschil om urenlang je buik in te houden!.
 
mijn vriendin en ik hadden hetzelfde "probleem" als we na een mooie lange warme rit in z-frankrijk bij het strand aankwamen.

Ik had wel een tanktas bij me voor de kaart en proviand/water etc, maar ook een klein rugzakje opgerold in de tanktas. Onderop lag het flexibele kettingslot.

Als eerste bij aankomst de tanktas leegmaken en daarin je kleding proppen. De helmen gingen samen met het voorwiel aan de ketting.

Daarna kan je met de tanktas en rugzakje het strand op, meteen te gebruiken als hoofdkussen.
Mijn motor stond altijd in het zicht bij een terrasje of tenminste altijd in het zicht vanaf mijn plekje op het strand.



En wat was nou dat 'probleem'?
 
Laatst bewerkt:
Pff, ik ga niet meer naar het strand.
Telkens als ik daar geweest ben heb ik een enorme buikpijn, het is dan ook geen peuleschil om urenlang je buik in te houden!.

Ik moet daardoor altijd enorm veel scheten laten en ben daardoor niet populair bij de meisjes. :(
 
Ruimte zat voor m'n buik (die net al te groot is) op m'n Yamaha Dragstar.
Dat is gelukkig het probleem niet...

en die scheten, die laat ik toch wel ;)

alleen om m'n helm bij m'n motor achter te laten, dat voelt niet goed...
 
bij mij komen ze er juist op af :? Ik denk dat het oer-luchten zijn die ik verspreid. :)

Maar een echte oplossing heb ik ook niet. In de topkoffer passen wel twee helmen, handschoenen, kraag en muts. Maar jassen en broek niet. Dan moet ik zijkoffers meenemen en kan ik weer niet door de files heen.

en dan nu een test of de tijd alweer rijp is
Nu ga ik meestal als we naar het strand gaan toch maar gewoon in mijn t-shirt, lichte broek en instap gympen. Mijn vrouw doet dan haar korte broek aan want een rok is zo'n raar gezicht. De helmen in de topkoffer en klaar. Met die warmte heb je die bescherming toch niet zo nodig, als je onder de 100 blijft is het niet zo koud
 
Laatst bewerkt:
Ik moet daardoor altijd enorm veel scheten laten en ben daardoor niet populair bij de meisjes. :(

Misschien de dag van te voren geen eieren en bruine bonen eten. Schee(l)t een hoop.
En ik zal een geheimpje verklappen : meisjes laten ook scheetjes, maar dan niet waar iemand bij is....
 
Nou hadden m'n vriendin en in een leuk idee om met de motor naar zee te gaan (Schouwen-Duiveland of in de regio van Domburg). Hierdoor hebben we minder last van de files en het is nog eens goedkoper ook.

Nou was het plan dus niet om met het mooie weer van de komende dagen langs de zee te rijden in onze zwarte motorpakken, maar om lekker in de zon te gaan liggen, wat te wandelen ed.

MAAR we zitten met wat vraagjes, maybe hebben jullie hiermee ervaring of kunnen jullie ons adviseren.

De motor kan je natuurlijk gewoon aan een paal hangen, maar bestaan er geen motor-stallingen of fatsoenlijk bewaakte parkeer tereinen in zeeland (nog nooit van gehoord namelijk).

Maar wat een groter probleem is, dat zijn de pakken, handschoenden, laarzen en helm natuurlijk. Waar kan je die ergens laten???
In m'n motor-tas is geen optie, het past niet en is niks veilig.

In Zandvoort staan van die rood-witte karren op het strand en boulevard.
Daar kun je je spulletjes afgeven en later weer ophalen, als service van de zaak.
Zeg maar dat je door GorilaZz getipt bent, dan nemen ze je spul wel aan !!
Wel even afspreken hoe laat je terugkomt.
 
Of gewoon net doen als ik... Op een paarhonderd meter van het strand gaan wonen, dan kun je het lopen!

Dat over die zoute lucht en zo klopt trouwens wel... Ik heb altijd het idee dat mijn motor harder roest dan die van mensen die wat verder van het strand weg wonen. Bovendien zit er altijd zand op |(
 
...
Nu ga ik meestal als we naar het strand gaan toch maar gewoon in mijn t-shirt, lichte broek en instap gympen. Mijn vrouw doet dan haar korte broek aan want een rok is zo'n raar gezicht. De helmen in de topkoffer en klaar. Met die warmte heb je die bescherming toch niet zo nodig, als je onder de 100 blijft is het niet zo koud

ik gebruik mijn kleding meer om te voorkomen dat ik helemaal open lig, mocht ik ooit eens onderuit gaan.... niet voor de warmte.......

Al issut ook wel lekker warm in mn pak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan