Gizzmo
MF veteraan
- 8 jun 2001
- 9.824
- 524
na een aantal dagen surfen op 2e hands pagina's
kwamen de volgende merken in aanbod:
Honda : CBR 600(F) / 1000, VF1000, VFR, Shadow
Kawazaki : GPZ, GPX, ZZR, Vulcan
Zuzuki : GSX, Intruder,
Yamaha : FZ, FZR, XV Virago, XJ deversion,
Ik heb maar niet de moeite genomen om alle reply's te gaan lezen.
Ik ga alleen in op de motoren
Ik persoonlijk zou gaan voor de cbr600f, fijne motor met laag gewicht en vriendelijk karakter, maar kan zeer pittig zijn, is leuk voor langer dan een jaar.
CBR1000 is in mijn ogen te zwaar qua gewicht, is een vrachtwagen.
Vf1000 is veels te oud, oude techniek, niet doen.
VFR is ook heel goed.
shadow zou ik niet doen, maar ik zou nooit voor een chopper kiezen, zithouding is veels te passief.
GPZ is ook wel oud, GPX is jongere versie, zzr 600 is ook goed, zzr1100 is veels te zwaar , zowel gewicht als vermogen, niet doen.
Vulcan, zie shadow
gsx 600 of 750 is okee, echter 1100 veels te zwaar qua gewicht.
intruder, zie shadow
FZ is veels te oud, fzr goed kijken ivm zithouding vriendin
virago, zie shadow
Xj, misschien, vind 600 te weinig vermogen hebben voor jouw plus vriendin en bagage, 900 kan leuk zijn.
Vergis je echt niet in het totaal gewicht van jouw met vriendin en bagage. Zeker zonder ervaring en in de bergen.
Ben voor het eerst op vakantie gegaan op dezelfde manier met een cbr600, had wel al enige ervaring.
Ben onderweg op een berg met haarspeld bochten halverwege gestopt omdat het me niet meer lukte om de bochten te nemen.
Naar beneden, steeds weer remmen, vriendin in je nek, je lacht er nu om, ik hoor je nog wel.
Maar het was wel de mooiste vakantie.
ps, nog even over gewicht motor, vergis je hier niet in, ik roep dit niet omdat ik zelf klein ben of zo, ben zelf 1.92 en weeg 90 kg, zelfs een vriend van me met veel ervaring vond CBR1000 een beetje teveel van het goede, en hij geeft ook bijv gsx1100r en gsx750r gereden, dus niet achterlijk. @ bovenstaande motoren lijke e ook afraders trouwens.
Veel succes