Zelf zou ik het ook wel doen eigenlijk... het lijkt overmoedig en stom maar als hij in de 6 weken ervoor veel rijdt, en ook nog eens met duo en bepakking in de Ardennen gaat oefenen dan loopt alles wel los.
De enige problemen waar ik bang van zou zijn, zijn technische problemen in de middle of nowhere en omvallen. maar ze zijn met 2 om hem dan weer recht te trekken.
Persoonlijk denk ik dat er minder risico schuilt in zo'n reis als beginneling dan als eerste motor direct een supersport te kopen en dan hier raad komen geven.
Als Dennis valt -en je zal vallen op deze reis, maar dat zal meer een kwestie van het gewicht van de motor zijn in 1 of andere korte bocht-, zal de snelheid best wel meevallen en als hij dan ook nog een beetje verantwoordelijk rijdt...
Dus , mits hij daarvoor 6 weken intensief oefent om die motor toch een beetje te leren kennen in allerlei omstandigheden, zal dat wel loslopen !
Verdere tips: lijstje soeptablet en ik zou persoonlijk gaan voor een toermotor, genre XJ Diversion. Daar zal je vriendin ook gelukkiger mee zijn ipv met een sportievere CBR. En je hebt btw. topkoffers met zo'n kussetje achteraan waar ze kan tegenleunen.
Voor de rest (waar ik aan denk):
- neem olie mee
- een houten plankje om inzakken van je steun in de grond te vermijden is ook wel handig
- plaats hem op een helling steeds in versnelling om te vermijden dat hij over je steun heenbolt
- verpak alles in plastiekzakken
- tracht steeds zo te parkeren of te manoeuvreren dat je steeds het motorvermogen kan gebruiken om weg te raken (hem achteruit beginnen duwen op een helling terwijl je erop zit is echt geen optie).
- ... (als ik er nog weet meld ik het wel)
De enige problemen waar ik bang van zou zijn, zijn technische problemen in de middle of nowhere en omvallen. maar ze zijn met 2 om hem dan weer recht te trekken.
Persoonlijk denk ik dat er minder risico schuilt in zo'n reis als beginneling dan als eerste motor direct een supersport te kopen en dan hier raad komen geven.
Als Dennis valt -en je zal vallen op deze reis, maar dat zal meer een kwestie van het gewicht van de motor zijn in 1 of andere korte bocht-, zal de snelheid best wel meevallen en als hij dan ook nog een beetje verantwoordelijk rijdt...
Dus , mits hij daarvoor 6 weken intensief oefent om die motor toch een beetje te leren kennen in allerlei omstandigheden, zal dat wel loslopen !
Verdere tips: lijstje soeptablet en ik zou persoonlijk gaan voor een toermotor, genre XJ Diversion. Daar zal je vriendin ook gelukkiger mee zijn ipv met een sportievere CBR. En je hebt btw. topkoffers met zo'n kussetje achteraan waar ze kan tegenleunen.
Voor de rest (waar ik aan denk):
- neem olie mee
- een houten plankje om inzakken van je steun in de grond te vermijden is ook wel handig
- plaats hem op een helling steeds in versnelling om te vermijden dat hij over je steun heenbolt
- verpak alles in plastiekzakken
- tracht steeds zo te parkeren of te manoeuvreren dat je steeds het motorvermogen kan gebruiken om weg te raken (hem achteruit beginnen duwen op een helling terwijl je erop zit is echt geen optie).
- ... (als ik er nog weet meld ik het wel)