Met de PC800's naar Zweden

Ha daar ben ik ook geweest met de auto. Wij zaten in die Stugas achter de receptie...was de minst mooie camping..te groot en niet gezellig

Nee dat soort campings zijn ook niet mijn favoriet, maar geen zin in wildkamperen gister, dus dan tik ik gewoon de dichtstbijzijnde camping in. Voor één nacht boeit het me ook niet heel veel hoe het eruit ziet, als het sanitair maar een beetje redelijk is. Dat is op die grote parken meestal wel goed voor elkaar.
 
Doe er nog ff gouw een ledkoplamp in heb er zelf een( mijn vrouw) en heb er al diverse op de brug gehad, grootste probleem is inderdaad de spanningsregelaar en de stator, omdat het licht altijd aan staat kun je beter een led plaatsen dan heeft de rest het wat makkelijker en een computerfan op de spanningsregelaar laten blazen, stroom pak je van een stekker daar vlak bij is hij ook nog geschakeld, kun je zo met tyrip ervoor hangen.
 
Doe er nog ff gouw een ledkoplamp in heb er zelf een( mijn vrouw) en heb er al diverse op de brug gehad, grootste probleem is inderdaad de spanningsregelaar en de stator, omdat het licht altijd aan staat kun je beter een led plaatsen dan heeft de rest het wat makkelijker en een computerfan op de spanningsregelaar laten blazen, stroom pak je van een stekker daar vlak bij is hij ook nog geschakeld, kun je zo met tyrip ervoor hangen.
Nou leuk verhaal. We hebben alle lampen, behalve de knipperlichten, vervangen voor leds. Tellerbak, koplamp, achterlichten. Verder hebben we alle 3 de running lights werkend gemaakt zodat we beter gezien worden.
 
Jij bent fan van running lights? Toen de koper van mijn FZ 750 met running lights achter mij aan naar het postkantoor reed zag ik uit de ooghoek iets oranje in mijn spiegel en dacht meteen "gaat afslaan". Fractie van een seconde later "oh nee, dat is het r.l.". Omdat we die in NL niet gewend zijn is de reflex oranje = afslaan. Dat kan dus ook betekenen dat een automobilist denkt "dan kan ik voor die motor de weg opdraaien".

Ik heb aangekomen bij het postkantoor de stekkertjes voor de r.l. losgetrokken en daarmee de motor volgens "NL specs" afgeleverd. De koper bovenstaande verteld en gezegd dat hij zelf mocht kiezen of hij wel/niet met r.l. wilde rijden.
 
IMG_20201003_151348.jpg
Vandaag een mijlpaal behaald. De poolcirkel over na 3090km. De eerste kleine probleempjes zijn tevoorschijn gekomen. Mijn benzine kraan heeft het begeven dus die hebben we vervangen voor een T-stukje. En een voorvork kering lekt. Mogen nog steeds niet klagen. Nu lekker op de Camping in Jokkmokk.
 
Welke camping staan jullie, Arctic Camp of Skabram? Ik heb vorige week een aantal nachten op Skabram gestaan.

Mochten jullie de tijd hebben, museum Ajtte over de Sami cultuur is een aanrader.

Ik zit nu op de boot terug, 4 weken Zweden zitten er alweer op. En ook met een 6 maanden oude motor kan je een lekke voorvorkkering hebben, ligt aan Zweden denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
We zijn ivm persoonlijke omstandigheden bij een maat thuis eerder terug gekomen. We zijn zondag ochtend vanuit Linköping richting huis gescheurd.
Jammer om te horen, hoop dat het niets ernstig (meer) is. Ik vond het een leuke trip om te volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
Het gaat allemaal goed komen.
Voor nu was het een mooi avontuur. Uiteindelijk 6567 km gereden. 17 dagen weg geweest. 1 nacht guesthouse, 3 nachten camping. En de rest alles in het wild. Zweden zijn een vriendelijk doch tam volk. Het land is schitterend. S nachts is het er moeilijk donker. En overal kan je hotdogs eten :}Bekijk bijlage JPG_2020_10_10_21_52_52_018.jpg
IMG-20200929-WA0018.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20201011-WA0005.jpg
    IMG-20201011-WA0005.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG-20201005-WA0003.jpg
    IMG-20201005-WA0003.jpg
    164 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan