Met de PC800's naar Zweden

visuele vervuiling?? Heb ooit een zwarte gehad. Heerlijke machine en best wel futoristisch vind ik
 
@ tbo1958
Zwart of pimpelpaars met roze stippen...........................?
Voor het oog blijft een PC een gruwel.

De PC past in het rijtje mislukkingen.........................BMW K1, Fiat Multipla, Ford Scorpio II, ect. :X :X :X :X
 
Ik heb altijd bij motorrijden en hikes een pedaalemmerxak mee met daarin de wc rol..bosje opzoeken kakken en het wc papier in de zak gooien.klaar?zak dicht en in de 1e beste afvalbak droppen.
 
Ik heb altijd een halve rol toiletpapier in mijn topkoffer zitten, meestal het restant van een kampeervakantie. Platgedrukt neemt dat nauwelijks ruimte in en je kunt het voor van alles gebruiken. Vizier schoonmaken, bestek schoonmaken als je hebt zitten eten en ook je kont mee afvegen. In dat laatste geval leg ik het gewoon naast de dampende drol. Dat toiletpapier is eerder vergaan dan die drol.
 
Gewoon zonder ondersteuning lukt ook prima, je zakt toch niet binnen de minuut door je hoeven? Is mij in ieder geval nog nooit gebeurd.

Ik heb wel een motorbroek met bretels, daar ben ik altijd wel scherp op :+
 
In mijn vriendengroep werd mijn oude Pacific Coast altijd de rijdende Dixi genoemd. Had een witte waar ze het zelfs op geschreven hadden met whiteboard stiften. Dus geen problemen met wildpoepen onderweg toch??
 
Ik heb altijd een halve rol toiletpapier in mijn topkoffer zitten, meestal het restant van een kampeervakantie. Platgedrukt neemt dat nauwelijks ruimte in en je kunt het voor van alles gebruiken. Vizier schoonmaken, bestek schoonmaken als je hebt zitten eten en ook je kont mee afvegen. In dat laatste geval leg ik het gewoon naast de dampende drol. Dat toiletpapier is eerder vergaan dan die drol.
Want dat heb je gecont(sic!)troleerd?
 
Ik heb altijd een halve rol toiletpapier in mijn topkoffer zitten,.......................

....................... is eerder vergaan dan die drol.
Ik heb meestal van die reinigingsdoekjes bij me.
Prima voor zwarte vingers van de motor. Maar ook heerlijk fris voor de billetjes!
Nee, heel snel vergaan, dat doet 't dan weer niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ez87
In Scandinavië (en wellicht ook andere landen) word je verondersteld een putje te graven en alles daarin te deponeren. Het principe dat niemand kan zien dat je daar geweest bent. Ik vind dat geen slecht idee.
 
In Scandinavië (en wellicht ook andere landen) word je verondersteld een putje te graven en alles daarin te deponeren. Het principe dat niemand kan zien dat je daar geweest bent. Ik vind dat geen slecht idee.

En in Zweden staat op ongeveer iedere parkeerplaats, vis, zwem of picknick gelegenheid zo'n compost-toilet. Ondanks dat het niet altijd even prettig is om boven zo'n gat te hangen probeer ik die meestal wel te gebruiken. Het kan niet altijd, maar als het even kan probeer ik ook zo weinig mogelijk sporen achter te laten. Leave nothing but footprints, take nothing but pictures. Vind ik altijd wel een mooie.
 
Ik heb ooit een Candy red exemplaar gereden. Een heerlijk, comfortabele machine en er was nooit wat mee. Heeft me naar de Noordkaap gebracht en naar vele andere plaatsen in Europa. Nooit een verkeerde slag en het v-twintig geluid gaf de machine karakter.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Ez87
Ik heb ooit een Candy red exemplaar gereden. Een heerlijk, comfortabele machine en er was nooit wat mee. Heeft me naar de Noordkaap gebracht en naar vele andere plaatsen in Europa. Nooit een verkeerde slag en het v-twintig geluid gaf de machine karakter.
Als je er nog nog ooit eens 1 wilt. Ik ken iemand die er 1 verkoopt.
 
Hij heeft echt wel wat pijnpunten maar als je die opgelost hebt is hj inderdaad zeer betrouwbaar.( Spanningsregelaar/dynamo/accu, uitlaat, deze is niet meer te krijgen, Olie lekkage op de nokkenasdoppen, en een computerfan op de spanningsregelaar zetten en een voltmeter voor het bewaken van de boordspanning.)
 
Spanningsregelaar schijnt vaker kapot te gaan bij Japanners. Ooit zelf ook meegemaakt met een Suzuki GS650GT in Zuid Duitsland. Zie mijn pa me nog aanduwen om weer op weg te komen. Accu liep gedurende de rit leeg maar we hadden een reserve accu aangesloten op de accu van de auto. Pa en ma reden op de terugweg naar Nederland achter mij aan in een Audi 100 en na een 200 km. Werden de accu’s gewisseld, werd ik weer aangeduwd en ging de rit weer verder naar de volgende stop 200 of 300 km. verder. Om nooit te vergeten!
Pc800 schenen inderdaad last te hebben van een zwakke uitlaat. Vaak lui over gehoord maar zelf nooit last van gehad. Wel startte het ding altijd apart: met choke open toch nog altijd gas bij moeten geven om hem aan de praat te krijgen.
 
Spanningsregelaar schijnt vaker kapot te gaan bij Japanners.
Dat is vooral bij Honda!
Mijn Blackbird heeft nu 35k gelopen. Dat de SR stuk zal gaan, heb ik al ingecalculeerd. ZEKER is dat ie eraan gaat komen!
In dat geval monteer je een GOEDE nieuwe SR. Dus GEEN origineel Honda maar een goede aftermarket.

Met mijn Yamaha FZ heb ik nu 1 ton gereden. Nog geen last met de SR gehad! Dus niet bij alle Jappen gaat ie stuk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan