Met de SV650 naar Zwitserland

DMonster

Die hard MF'er
23 mei 2002
709
10
Eindhoven
Zo... net terug van een ritje naar Zwitserland. 'Even' m'n familie daar wezen opzoeken uit Lausanne. Donderdag's vetrokken uit Eindhoven en toen via Venlo, de 61 op, toen de 5 en bij Freiburg eraf naar de B500 toe.
Omdat dit m'n eerste grote rit was (> 400km) heb de route in 2 stukken gehakt en was ik van plan om in Titisee/Neustad te overnachten na 550km. Echter, omdat ik 's-ochtends om 08:15 was vertrokken en om 15:00 daar alwas aangekomen had ik geen zin op al in het hotel in te checken.
Dus ben ik over de B500 verder gereden om wat te eten en vervolgens naar Koblenz (CH) te rijden. Op de B500 kwam ik al genoeg motorrijders tegen en echt een hele mooie omgeving! Als de bocht te krap is om te nemen word dat al van te voren aangekondigd, dus geen verrassingen in de bocht en zeer strak asfalt.

Toen in Zwitserland in het plaatsje Rohr / Hotel Sternen op de bonnefooi overnacht. Voor 95 zwitserse francen had ik een uitstekende / ruime kamer en kon ik mijn motor in de afgesloten garage stallen :) Na een heerlijke maaltijd in het naastgelegen restaurant heb ik daar heerlijk de nacht doorgebracht.

De volgende dag via de A1 (+ af en toe een zijstapje gemaakt) naar Lausanne gereden.

Maandag ochtend in 1 ruk teruggereden. Om 8 uur vertrokken en iets voor vijven weer terug. 1715 km. heen en terug! Wel ondertussen wat regen gehad, was niet echt prettig was als je in zo'n stortbui komt. Maarja... was toen wel blij met m'n waterdichte pak + laarzen. Helaas zijn de regenhoezen van m'n Oxford zadeltassen door de wind kapotgescheurd. Die moet ik dus nog eens opnieuw tapen.

Ben nog wel een beetje stijf van het zitten maar het viel me reuze mee. Wel regelmatig stoppen (om de 100km) maar na enkele minuten weer opstappen en doorrijden. Het tolvignet heb ik alweer doorverkocht op marktplaats.nl dus dat viel ook reuze mee. Verder viel het me op dat het in Duitsland net even goedkoper is en dat je naast de weg uitstekend kunt eten.

Ook errug content met m'n SV650'tje :] die zich perfect gehouden heeft. Geen rare kuren alleen even de ketting gesmeerd en voor de rest karren maar en af en toe aan het gas gehengeld in de tunnels. Zelfs met de standaard pijp en m'n Alpine oordopjes pruttelde dat errug lekker! Heb op grote stukken gemiddeld 150km/h gereden en het verbruiken kwam zelden onder de 1;18 (moet de benzinebonnetjes nog narekenen).

Hieronder nog een foto bij Titisee (B500)

full
 
Leuk hoor, zo'n ritje! Was de terugweg na een tijdje zeker wel afzien met van die lange stukken neem ik aan?

Hoe is het met de bandjes die je erop hebt liggen? Weet niet hoeveel km je in totaal gemaakt hebt maar die dingen slijten echt voor geen meter..

Oja, en meer plaatjes graag :)
 
full


Op de terugweg naar ... Koblenz (D).. Die donkere wolken voorspelden i.d.d. niet veel goeds :(
 
Laatst bewerkt:
De orginele D207 waren bij mij na 7000 km volledig glad hoor... ;)

Overigens, aardig tochtje hoor... :) :) :)

Kep er nu 6000km opzitten maar nog profiel zat hoor. Heb ze voor de tocht ook opgepompt: 2.5 voor en 2.9 (!) achter. Maar het lijkt wel of er na deze 1750km. toch enkele mm'tjes vanaf is... Tis nu meer een autoband geworden
B| (bij wijze van spreken dan :P
 
Ik ben vorige week terug gereden uit Valkenburg (ongeveer 200km) met snelheden gemiddeld tussen de 120 en 170 km/h, verbruik was 1 : 21 :]

Was wel helemaal dood toen ik thuiskwam, had die dag zo'n 450 km gereden en ik had goed last van mijn knieen en m'n reet!

Edit:

Oja, moet binnenkort mijn achterband vervangen, BT020 ligt erop en volgens een motorzaak was het waarschijnlijk nog de eerste band (km stand 16500 km).
 
Ik heb me laten vertellen dat het nog weleens wil verschillen wat ze er voor banden op zetten vanaf fabriek.. ligt eraan met welke producent ze net weer deal hebben gesloten en in welk land ze verkocht worden etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan