met een hogere snelheid langs agenten gereden....

C0bra

MF veteraan
18 jul 2004
1.435
0
Enschede
Oke stel he je rijdt bijvoorbeeld door in de 2 op een weg waar je 50 mag.... gewoon stel ik beken niets ofzo O-) en op een grasveld +-50 meter van de weg lopen 2 agenten... en die zien dit..

wat staat je dan te wachten?

Ik weet niet of ze van die afstand, en met mijn snelheid het kenteken konden zien maar zowel wat dan? zeggen dat ik 40 km te hard reed kunnen ze niet want hun ogen zijn geen radars...

Wat kunnen hun mij eventueel maken?.


Iemand ervaring mee?
 
Oke stel he je rijdt bijvoorbeeld door in de 2 op een weg waar je 50 mag.... gewoon stel ik beken niets ofzo O-) en op een grasveld +-50 meter van de weg lopen 2 agenten... en die zien dit..

wat staat je dan te wachten?

Ik weet niet of ze van die afstand, en met mijn snelheid het kenteken konden zien maar zowel wat dan? zeggen dat ik 40 km te hard reed kunnen ze niet want hun ogen zijn geen radars...

Wat kunnen hun mij eventueel maken?.


Iemand ervaring mee?


je weet toch dat je niet te hard mag rijden :X

maar denk niet dat ze je wat kunnen maken zonder meetapparatuur...
 
ik denk dat je je rijbewijs kwijt bent en 4000 euro boete krijgt :Y



of misschien geff je zelf al het antwoord in je op *O*
 
Politie auto inhalen met de hoogst illegale snelheden (wel een politiebusje of combo of zoiets kiezen) is ook altijd wel geinig. :P
 
ze kunnen je hoogstends op bellen waarom je zo hard reed maar je krijgt geen boete. ze hadden je snelheid niet kunnen meten namelijk.
 
ze kunnen je hoogstends op bellen waarom je zo hard reed maar je krijgt geen boete. ze hadden je snelheid niet kunnen meten namelijk.
Da's niet helemaal waar. Een visuele constatering van een te hoge snelheid (zonder meetmiddelen) kan wel degelijk resulteren in een boete. Wellicht kunnen ze geen exacte snelheid noteren, maar wel een schatting. Zeker als er twee agenten zijn, die beide de snelheid (fors) te hoog inschatten. In het slechtste geval maken ze er een art. 5-je van......
 
Da's niet helemaal waar. Een visuele constatering van een te hoge snelheid (zonder meetmiddelen) kan wel degelijk resulteren in een boete. Wellicht kunnen ze geen exacte snelheid noteren, maar wel een schatting. Zeker als er twee agenten zijn, die beide de snelheid (fors) te hoog inschatten. In het slechtste geval maken ze er een art. 5-je van......


Bovenstaand verhaal klopt helemaal.
Heeft ook al eens in de MOTO73 gestaan en is toen uit de doeken gedaan door Harry Beugelink die de juridische kanten heeft belicht.

Geen meetapparatuur, toch te lul.
Alhoewel ik vind dat ze beter boeven kunnen gaan vangen mag de maatschappij wat meer respect tonen naar de agenten ;) .

En met een hoge snelheid langs agenten rijden is dat dus niet.
ALs je nu geen bekeuring krijgt, krijgen ze van jou dan wel het respect?
 
Da's niet helemaal waar. Een visuele constatering van een te hoge snelheid (zonder meetmiddelen) kan wel degelijk resulteren in een boete. Wellicht kunnen ze geen exacte snelheid noteren, maar wel een schatting. Zeker als er twee agenten zijn, die beide de snelheid (fors) te hoog inschatten. In het slechtste geval maken ze er een art. 5-je van......
Op zich ook niet zo moeilijk... Twee vaste punten waartussen je de afstand goed kunt afschatten (bijv. hectometerpaaltjes), even timen hoe lang het voertuig in kwestie erover doet om van punt A naar punt B te komen. Voor de zekerheid haal je nog 20% of 30% van je schatting af en voila. Je weet met een behoorlijke mate van zekerheid dat ie tenminste zoveel te hard gereden heeft (en ws. meer).
 
Oke stel he je rijdt bijvoorbeeld door in de 2 op een weg waar je 50 mag.... gewoon stel ik beken niets ofzo O-) en op een grasveld +-50 meter van de weg lopen 2 agenten... en die zien dit..

wat staat je dan te wachten?

Ik weet niet of ze van die afstand, en met mijn snelheid het kenteken konden zien maar zowel wat dan? zeggen dat ik 40 km te hard reed kunnen ze niet want hun ogen zijn geen radars...

Wat kunnen hun mij eventueel maken?.


Iemand ervaring mee?


ik heb de rest niet gelezen, maar ik denk dat je een artikel 5 aan je broek geslingerd krijgt....
de boete bepaald de Of. v. justitie....

art. 5 is namelijk in het leven geroepen om mensen te bekeuren die toch iets fout doen wat niet in de wet staat, maar ook het recht geven om een ambtenaar in functie die iets verdachts ziet je te kunnen bekeuren. Zie jouw verhaal.
 
Orpheus:

Op zich ook niet zo moeilijk... Twee vaste punten waartussen je de afstand goed kunt afschatten (bijv. hectometerpaaltjes), even timen hoe lang het voertuig in kwestie erover doet om van punt A naar punt B te komen. Voor de zekerheid haal je nog 20% of 30% van je schatting af en voila. Je weet met een behoorlijke mate van zekerheid dat ie tenminste zoveel te hard gereden heeft (en ws. meer).

Lijkt me lastig als je in een politiewagen zit, hm-paaltjes opzoeken en kijken hoelang een motor daar over doet.

Wat me waarschijnlijker lijkt voor de politie, is eerst je eigen snelheid even af te lezen (bv. 100 km/u op een weg waar je 100 mag), en daar wat bij optellen (motor rap ervoorbij 30 a 40 km/u erbij, motor "flitst voorbij" dan ongeveer 80 a 90 km's/u erbij).

Als de politiewagen zich op dat moment al aan de max. snelheid houdt, kun je dan iig een boete tegemoet zien, mits ze je kenteken hebben kunnen noteren (hoe harder je ervoorbij gaat, hoe moeilijker dat wordt... 8-) , lijkt mij)...
 
Een goede vriend van me is inmiddels ook politieagent (blijf hem stug stadswacht noemen, vind ie niet leuk }) ) heeft het ooit wel eens meegemaakt dat ie met toeters en bellen over de snelweg reed met een snelheid van 150km/h en werd ie ingehaald door een gewone auto (hoe dom ben je dan als automobilist?? |( ).

Die persoon heeft ie uiteindelijk (na 's avonds effe bellen enzo) toch een boete gegeven voor te snel rijden. Als snelheid heeft ie z'n eigen snelheid gehanteerd (150 dus) omdat ie dat "meetbaar" had.

Maar volgens mij loop je als voetganger niet 50 km/h en heb je een ge-ijkte snelheidsmeter op zak. Maar als ik zo die verhalen lees over het feit dat het toch kan, wie ben ik dan om daaraan te twijfelen?

O, hij is inderdaad nog steeds een goede vriend van me en rijdt zelfs inmiddels ook motor (niet beroepsmatig).
 
hoe hard je dus nu?? Of ligt dit aan mij??
ik kan er iig niet echt iets uit opmaken

dat is ook de bedoeling, er zitten hier ook van die (WOUTEN) op het forum. Dus laten we braaf zeggen ik reed 55 km per uur :)

nee natuurlijk dik te hard en zag ze kijken of ze het kenteken goed konden zien, daar schrok ik het meeste nog van :)

maar dit krijgt een staartje als ik een bekeuring krijg. Hun vallen mij lastig en laten ze mij maar eens bewijs geven dat ik te hard reed, wie zegt dat ik niet in de 1 reed omdat ik dat daar ff wou!. veel toeren dus en weinig snelheid O-)
 
Een staartje? Sorry hoor, mij ZIJ vallen jou niet lastig en het is nog altijd twee tegen 1. Als ze willen trek je hoe dan ook aan het verkeerde eind, en hoe meer je tegenspartelt, hoe meer pijn ze je kunnen doen
 
maar dit krijgt een staartje als ik een bekeuring krijg. Hun vallen mij lastig en laten ze mij maar eens bewijs geven dat ik te hard reed, wie zegt dat ik niet in de 1 reed omdat ik dat daar ff wou!. veel toeren dus en weinig snelheid O-)
Het woord van een beëdigd ambtenaar met opsporingsbevoegdheid zal eerder worden gevolgd dan jouw weerwoord. En in jouw geval waren het er zelfs twee. Ik vrees dat je dus helemaal niet zo sterk staat als je zelf denkt.
 
dat is ook de bedoeling, er zitten hier ook van die (WOUTEN) op het forum. Dus laten we braaf zeggen ik reed 55 km per uur :)

nee natuurlijk dik te hard en zag ze kijken of ze het kenteken goed konden zien, daar schrok ik het meeste nog van :)

maar dit krijgt een staartje als ik een bekeuring krijg. Hun vallen mij lastig en laten ze mij maar eens bewijs geven dat ik te hard reed, wie zegt dat ik niet in de 1 reed omdat ik dat daar ff wou!. veel toeren dus en weinig snelheid O-)
Het woord van een politieambtenaar is bewijs genoeg. Ze hebben een eed afgelegd dat ze de waarheid zullen spreken en op grond daarvan telt hun verklaring een stuk zwaarder dan de jouwe. Als een agent zegt dat jij te hard hebt gereden, zul jij het tegendeel moeten bewijzen. En dat ga je niet redden met alleen jouw verklaring. Daar heb je op z'n minst één of twee (onafhankelijke) getuigen voor nodig. Tegen 2 verklaringen van agenten kun je het helemaal wel schudden.
 
Het woord van een politieambtenaar is bewijs genoeg. Ze hebben een eed afgelegd dat ze de waarheid zullen spreken en op grond daarvan telt hun verklaring een stuk zwaarder dan de jouwe. Als een agent zegt dat jij te hard hebt gereden, zul jij het tegendeel moeten bewijzen. En dat ga je niet redden met alleen jouw verklaring. Daar heb je op z'n minst één of twee (onafhankelijke) getuigen voor nodig. Tegen 2 verklaringen van agenten kun je het helemaal wel schudden.

wie weet krijg je wel een dagvaarding in de bus omdat 2 agenten verklaren dat ze je wheelie hebben zien trekken... ze kunnen je alles flikken wat ze willen (niet echt fijn aangezien agenten zo mogelijk nog grotere egotrippers en corrupte klootzakken zijn dan gewone burgers :X )

wordt toch eens tijd om me wat meer aan het oog van big brother te onttrekken B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan