met een hogere snelheid langs agenten gereden....

Maakt niet uit wat je zegt, als ze een process verbaal op maken ben je de lul.
Ik heb zelfs al een keer 2 keer 95 euro moeten betalen omdat een agent die naar huis reed zich aan mij iriteerde. Voor laten komen maar niks hoor. Gewoon betalen.
 
kenteken lekker schuin zetten, kost je af en toe 65 euro, maar de boetes die je niet krijgt zijn toch altijd meer :P

(merkte ik sinds ik hem weer een tijdje recht had hangen B| liggen in NL heel wat dappere dienders met noteblok in de aanslag in de bosjes :Z )
 
ik heb de rest niet gelezen, maar ik denk dat je een artikel 5 aan je broek geslingerd krijgt....
de boete bepaald de Of. v. justitie....

art. 5 is namelijk in het leven geroepen om mensen te bekeuren die toch iets fout doen wat niet in de wet staat, maar ook het recht geven om een ambtenaar in functie die iets verdachts ziet je te kunnen bekeuren. Zie jouw verhaal.
Met de auto heb ik m 2x gehad. Artikel 5 : Het in gevaar of mogelijk in gevaar brengen van jezelf en/of anderen... echt een kapstok artikel dus. De eerste keer 10 dagen mn rijbewijs kwijt door snelheid (81 te hard) en de tweede keer door driften.

Gisteravond nog een domme actie in rotterdam. Stond met HENGEL voor het stoplicht, was al donker (rij normaal niet zo vaak in donker) en ik keek niet goed in de spiegels bij het wegrijden. Licht op groen (50-weg vanaf de a16 richting alexandrium), en ik haal vol door. Volgende stoplicht kom het transporterbusje vol aan en stopt naast me. Wegrijden had geen zin want kenteken hadden ze toch al gezien. Heb er een beknopt maar net gesprek van gemaakt om netjes over te komen. Hoor die meid nog zeggen: "Wel leuk dat jullie met zn 2en naast elkaar staan daarzo, maar je reed wel mooi over de 100"! Ik heb maar volgehouden dat ik bij groen een keer het gas opendraaide, niet op de teller gekeken heb en dat het naar mijn mening allemaal wel meeviel. Reed ook geen honderd trouwens, althans niet per uur ;)

Al met al toch een hoop mazzel gehad dat ik met een waarschuwing door mocht. Was verder geen gevaarlijk stuk weg maar de volgende keer beter opletten voor mij dus.
 
cbr 600 f2 in z'n 1 ca 12000 toerels is toch zo'n 100km/h


Meen je dat nou? Ik dacht dat dat meer moest zijn.... als ik het vergelijk met mijn zzr1100 dan zit ik bij de 12000rpm in z'n één al over die snelheid....
 
Meen je dat nou? Ik dacht dat dat meer moest zijn.... als ik het vergelijk met mijn zzr1100 dan zit ik bij de 12000rpm in z'n één al over die snelheid....
Klopt wel aardig. CBR doet ongeveer 100 in z'n één.

ZZR1100 heeft een hoop meer koppel en zal dus wel wat langer gegeared zijn.
 
Ik heb een cbr600f uit 93 (f2 is de amerikaanse benaming) en ik haal de 100 echt niet in 1, 90 misschien en dan gaat ie al het rood in.
 
Op zich ook niet zo moeilijk... Twee vaste punten waartussen je de afstand goed kunt afschatten (bijv. hectometerpaaltjes), even timen hoe lang het voertuig in kwestie erover doet om van punt A naar punt B te komen. Voor de zekerheid haal je nog 20% of 30% van je schatting af en voila. Je weet met een behoorlijke mate van zekerheid dat ie tenminste zoveel te hard gereden heeft (en ws. meer).

OK, je hebt de vaste punten, 100 meter tussen 2 hectometer paaltjes en de tijd benodigd om, vanuit het oogstandpunt, die afstand af te leggen.
Dan heb je toch nog altijd de afstand van het oog tot die 2 punten en de afstand van het bewegende voorwerp tot die 2 punten of tot het oog.
Of de hoek die de paaltjes maken vanuit het constaterend oogstandpunt (de beambte dus)
Dan zal de tijd volgens mij toch vrij nauwkeurig gemeten moeten worden om geen absurde snelheden te krijgen.
 
OK, je hebt de vaste punten, 100 meter tussen 2 hectometer paaltjes en de tijd benodigd om, vanuit het oogstandpunt, die afstand af te leggen.
Dan heb je toch nog altijd de afstand van het oog tot die 2 punten en de afstand van het bewegende voorwerp tot die 2 punten of tot het oog.
Of de hoek die de paaltjes maken vanuit het constaterend oogstandpunt (de beambte dus)
Dan zal de tijd volgens mij toch vrij nauwkeurig gemeten moeten worden om geen absurde snelheden te krijgen.
:?

Je kunt toch best binnen een paar meter nauwkeurig afschatten wanneer iemand er langs rijdt. Afstanden en hoeken tot het oog boeien dan helemaal niet, natuurlijk. Je weet dat de afstand tussen die paaltjes 100mtr. is (of, bij voorkeur, een veelvoud om de meetonnauwkeurigheid te verkleinen). Je meet de tijd die hier er over doet om van punt A naar punt B te komen. 100mtr/de tijd en voilà, je hebt de snelheid in m/s. Nog even x3,6 en je weet het in kph. Wat is daar nou zo moeilijk aan?

En natuurlijk, jouw perspectief en zijn afstand tot het paaltje als ie er langs rijdt, beïnvloeden het punt waarop ie er, in jouw ogen, langsrijdt wel wat, maar dat is niet meer dan een paar meter. Daarom hou je gewoon wat extra marge aan.

Je gebruikt zo iets ook niet om iemand een boete voor 5kph te hard te geven. Maar als iemand voor het oog duidelijk te hard langsrijdt, kun je dit wel gebruiken om te kijken hoe hard ie toch minimaal gereden moet hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wat is daar nou zo moeilijk aan?

En natuurlijk, jouw perspectief en zijn afstand tot het paaltje als ie er langs rijdt, beïnvloeden het punt waarop ie er, in jouw ogen, langsrijdt wel wat, maar dat is niet meer dan een paar meter. Daarom hou je gewoon wat extra marge aan.

Je gebruikt zo iets ook niet om iemand een boete voor 5kph te hard te geven. Maar als iemand voor het oog duidelijk te hard langsrijdt, kun je dit wel gebruiken om te kijken hoe hard ie toch minimaal gereden moet hebben.

We spreken toch over hetzelfde, maar ik heb me wat moeilijk uitgedrukt. Ik ga even zoeken of ik de wiskunde (driehoeksmeetkunde denk ik) er achter kan vinden om te zien wat het effect van "schattingen" is op het uiteindelijk resultaat.

Ik lees dat ts véél toeren maakte, dan zal de politie al "gewaarschuwd" geweest zijn dat er iemand afkomt. Als een moto in tegenstelling aan hogere snelheid langsrijdt in de hoogste versnelling (en dus minder lawaai maakt), dan zal de reactietijd van de constaterende beambte hoger liggen. Hij moet dan nog zijn referentiepunt zoeken, wachten tot de motorijder er langs rijdt en dan pas beginnen meten. Op dat moment, denk ik, wordt de foutenmarge toch redelijk groot omdat de kijkhoek zo smal wordt en dan is de afstand ook nog eens groter om de nummerplaat goed te lezen.
 
ik beschouw politie als alkaaidaa en als ik ze voor me motor krijg zal ik heel goed na moeten denken om te remmen..

ja en dat lieg ik niet, kan je me voor bannen en kwalijk nemen dat ik zo denk maar ik zie ze nu eenmaal netzo als die eikels die mensen opblazen, alleen hebben deze naaiers er plezier in mensen geld af te troggelen. En deze sfeer maken ze zelf door hun smerige gedrag in de bosjes met een lasergun en zo kan ik nog wel ff uren doorgaan. en voor de morraalridders een overtreding maak je zelf bla blabla dat klopt, maar er zijn er ook genoeg die zich netjes aan hun snelheid houden maar precies op het moment dat ze even iets gas bij geven ze geflits worden door zo'n alkaaidaa figuur in de bosjes. Hoevaak heb je wel niet op een snelweg dat je denkt ik geef ff iets meer gas omdat ik dan alle auto's voorbij ben en die meneer achter mij verder kan, op dat moment kan je al geflits worden.

Van mij mogen ze persoonlijk allemaal iets heel ergs krijgen.

basta :) das puur mijn mening en die mag ik hebben in holland :)
 
ik beschouw politie als alkaaidaa en als ik ze voor me motor krijg zal ik heel goed na moeten denken om te remmen..

ja en dat lieg ik niet, kan je me voor bannen en kwalijk nemen dat ik zo denk maar ik zie ze nu eenmaal netzo als die eikels die mensen opblazen, alleen hebben deze naaiers er plezier in mensen geld af te troggelen. En deze sfeer maken ze zelf door hun smerige gedrag in de bosjes met een lasergun en zo kan ik nog wel ff uren doorgaan. en voor de morraalridders een overtreding maak je zelf bla blabla dat klopt, maar er zijn er ook genoeg die zich netjes aan hun snelheid houden maar precies op het moment dat ze even iets gas bij geven ze geflits worden door zo'n alkaaidaa figuur in de bosjes. Hoevaak heb je wel niet op een snelweg dat je denkt ik geef ff iets meer gas omdat ik dan alle auto's voorbij ben en die meneer achter mij verder kan, op dat moment kan je al geflits worden.

Ik vind de verhoudingen de laaste tijd ook wel heel erg krom! Het lijkt wel of je nog beter iemand voor zijn flikker kunt rijden met je zatte ballen, dan dat je een keer goed te hard rijdt...want dan breekt de pleuris uit! Terwijl dat jij je misdraagt :? op de snelweg en hun je spotten vanuit de bosjes wordt bij jou je toko leeggeschoept! BEDANKT HE MANNEN!!! Goed bezig! |(
 
Zucht, als je er nu eens leest wat je zelf schrijft he...

Natuurlijk mag je een meming hebben, maar 10 tellen nadenken zou die mening dusdanig veranderen dat iemand er ook echt iets mee kan. Kritiek is goed, maar een genuanceerde oplossing is beter. Ik ga het niet uitleggen ook trouwens ;(

ik beschouw politie als alkaaidaa en als ik ze voor me motor krijg zal ik heel goed na moeten denken om te remmen..

ja en dat lieg ik niet, kan je me voor bannen en kwalijk nemen dat ik zo denk maar ik zie ze nu eenmaal netzo als die eikels die mensen opblazen, alleen hebben deze naaiers er plezier in mensen geld af te troggelen. En deze sfeer maken ze zelf door hun smerige gedrag in de bosjes met een lasergun en zo kan ik nog wel ff uren doorgaan. en voor de morraalridders een overtreding maak je zelf bla blabla dat klopt, maar er zijn er ook genoeg die zich netjes aan hun snelheid houden maar precies op het moment dat ze even iets gas bij geven ze geflits worden door zo'n alkaaidaa figuur in de bosjes. Hoevaak heb je wel niet op een snelweg dat je denkt ik geef ff iets meer gas omdat ik dan alle auto's voorbij ben en die meneer achter mij verder kan, op dat moment kan je al geflits worden.

Van mij mogen ze persoonlijk allemaal iets heel ergs krijgen.

basta :) das puur mijn mening en die mag ik hebben in holland :)
-O- -O- -O- ;(
 
Gaat weer helemaal nergens over dit topic op deze manier door de topicstarter zelf.
Ipv bannen een stukje achter de motor laten bengelen , of de auto, kan je tenminste nog een paar keer achteruit rijden als je rare geluiden hoort })
 
basta :) das puur mijn mening en die mag ik hebben in holland :)

Eigenlijk ben je toch ook wel een sneu figuur.

Je opent eerst een topic om je eigen ego ff te vergroten, want je hoopt natuurlijk dat mensen zeggen "Oh Cobra, heb jij dat gedaan, wat stoer, dat zou ik nou nooit durven"
Maar dat valt toch nog wel tegen

Vervolgens ga je mensen een erge ziekte en dus eventueel de dood toewensen omdat ze je wijzen op iets waarin jij fout zit. En waar hebben we het over, over een verkeersregel. Wordt 's ff wakker man

Vervolgens probeer je je gedrag ook nog eens goed te praten door aan te geven dat ze ook mensen pakken die zich wel aan de snelheid houden. Helemaal een onzinnige poging. Jij hebt een overtreding begaan en zo te lezen reed je niet per ongeluk 5kph te hard

Je hebt gewoon een superstomme actie uitgehaald en wat mij betreft nemen ze je rijbewijs en je motor in en zetten ze die voor een lange tijd apart.

Niet omdat ik nu een moraalridder ben die zegt dat iedereen zich aan de snelheid moet houden maar gewoon omdat ik zwaar geirriteerd kan raken van jou gebrek aan respect richting mensen. Iets waar je heel handig de vrijheid van meningsuiting voor misbruikt.
 
wat jij wil sjoske :)

ik vraag gewoon of die alkaaidaas wat kunnen maken. Meer niet, dat jij zo´n mega fantasiekind bent vindt ik dan prima maar verveel mij er niet mee :) .

En dat ik wouten haat mag ik nog altijd zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
wat jij wil sjoske :)

ik vraag gewoon of die alkaaidaas wat kunnen maken. Meer niet, dat jij zo´n mega fantasiekind bent vindt ik dan prima maar verveel mij er niet mee :) .

En dat ik wouten haat mag ik nog altijd zelf weten.
wie je haat moet je zelf weten..zeggen dat je niet voor ze gaat remmen is keyboardwarrior gedrag :P
put you're money where you're mouth is, or put a sock in it :P
 
wat jij wil sjoske :)

ik vraag gewoon of die alkaaidaas wat kunnen maken. Meer niet, dat jij zo´n mega fantasiekind bent vindt ik dan prima maar verveel mij er niet mee :) .

En dat ik wouten haat mag ik nog altijd zelf weten.

Je hoort jezelf wel erg graag hè ??
En dan tegen een ander zeggen dat ie jou niet moet vervelen als hij een andere mening heeft :? :?

full
 
ik beschouw politie als alkaaidaa en als ik ze voor me motor krijg zal ik heel goed na moeten denken om te remmen..

ja en dat lieg ik niet, kan je me voor bannen en kwalijk nemen dat ik zo denk maar ik zie ze nu eenmaal netzo als die eikels die mensen opblazen, alleen hebben deze naaiers er plezier in mensen geld af te troggelen. En deze sfeer maken ze zelf door hun smerige gedrag in de bosjes met een lasergun en zo kan ik nog wel ff uren doorgaan. en voor de morraalridders een overtreding maak je zelf bla blabla dat klopt, maar er zijn er ook genoeg die zich netjes aan hun snelheid houden maar precies op het moment dat ze even iets gas bij geven ze geflits worden door zo'n alkaaidaa figuur in de bosjes. Hoevaak heb je wel niet op een snelweg dat je denkt ik geef ff iets meer gas omdat ik dan alle auto's voorbij ben en die meneer achter mij verder kan, op dat moment kan je al geflits worden.

Van mij mogen ze persoonlijk allemaal iets heel ergs krijgen.

basta :) das puur mijn mening en die mag ik hebben in holland :)
idd en ik deel uw mening, zoals struikrovers in de bosjes staan flitsen heeft niks meer met veiligheid te maken maar met poen.Sorry no respect voor zulke naaiers.
 
idd en ik deel uw mening, zoals struikrovers in de bosjes staan flitsen heeft niks meer met veiligheid te maken maar met poen.Sorry no respect voor zulke naaiers.
Volgens mij zijn bijna alle CBR600 rijders kontenaaiers. :Y :Y :Y

Stelletje homos !


Leuke signature trouwens....
Regular consumption of beer eliminates the weaker brain cells, making the brain a faster and more efficient machine.
Moet je wel hersencellen hebben, want met alleen bier krijg je weer problemen met de wouten, krijg je weer een bekeuring voor ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan