Met een oude motor naar het buitenland

#Wouter

Die hard MF'er
18 sep 2010
673
0
Westland
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?
 
KNMV pechhulp met reis + kredietbrief voor buitenland , Of via de ANWB. :Y
Danny :W :]
 
Waarom zou je je zorgen maken.
De motor is in orde.
Ik rij ook met een Duc uit 1993 en een XTZ750 uit 1993.
En met die XTZ ga ik naar Noorwegen, met de Duc in het zuiden gezeten.
Gaat prima hoor.
En als je twijeld aansluiten bij ANWB.
 
Gaan met de Kwaak
Niet vanuit gaan dat hij het begeeft.
En terug kan je altijd met openbaar vervoer, haal je later je motor maar weer op
 
ben laatst met mijn zx6r uit '95 naar de coupe moto legende geweest in frankrijk, 800km heen 800km terug

nergens geen last van gehad

als ie gewoon goed onderhouden is dan is het echt een kwestie van opstappen en gaan en jezelf nergens druk om maken
 
Ik ben trouwens verzekerd bij Bikerpolis.
Er staat bij dat die pechhulp heeft in het buitenland, mensen met ervaringen met de pechhulp in het buitenland van Bikerpolis?
 
Gossamme, is de motor verder in orde? Ja? Dan niet zeiken, maar gewoon gaan. Ik dacht dat je echt ver wilde gaan, maar je wilt naar Duitsland! Is niet het andere eind van de wereld hoor! Maar zou je wel gaan? Het kan ook daar bijvoorbeeld regenen hoor, en ik weet niet of je motor of jij daar tegen zijn bestand.
Is de motor NIET in orde? Dan eerst in orde maken, dan niet zeiken maar gewoon gaan.

Sorry hoor, maar hier kan ik niet zo heel goed tegen, dat ouwe-wijven-gezeur!
 
Wat is het verschil tussen panne in NL en in bijv DLD?

bellen naar pechhulp en wachten maar.
 
Mijn Pan European is 19 jaar oud en heeft er 180.000 km opzitten. Ik gebruik het apparaat bijna dagelijks, en ik zou geen seconde twijfelen om het ding mee te nemen op reis naar Moskou, voorop gesteld dat ik dit van plan zou zijn. Als je motor technisch in goede staat is levert dat geen enkel probleem op.
 
De mijne is uit 1986, in Juni een weekend langs de moesel gereden. _O-

Alstie ut doet, lekker gaan
lekker doen dus :Y
 
Laatst bewerkt:
alsof een nieuwere motor het niet opeens kan begeven. Mn pa is vorige maand mt zn kawa virago uit 83 naar strassbourg geweest. En hij had de motor pas 3 dagen geleden gekocht. Hij wilde de motor ff testen... :+
 
alsof een nieuwere motor het niet opeens kan begeven. Mn pa is vorige maand mt zn kawa virago uit 83 naar strassbourg geweest. En hij had de motor pas 3 dagen geleden gekocht. Hij wilde de motor ff testen... :+


Doe eens een foto van die kawa virago 8-) ;)

@Ts gewoon gaan,maar wel eerst ff de remmetjes voor elkaar he
 
Als hij het al prima doet sinds 1993 doet ie dat weekje buitenland ook wel.

Kennis heeft ooit een splinter nieuwe Renault gekocht en een week na aankoop gingen ze op vakantie naar Z-frankrijk, stonden in luxenburg stil en alle lampjes op het dashboard waren aan :+ Sta je dan met je nieuwe auto met nog geen 400km op de teller.
 
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?

De de fiets normaal onderhoud heeft en goed stuurt................natuurlijk gaan!!!
met een auto kun je tegenwoordig toch ook rustig 400000 km rijden!!
 
~
Doe eens een foto van die kawa virago 8-) ;)

....[ /quote]

Hij zal wel een Kawahonduki Virago bedoelen, anders klopt het natuurlijk niet.

@TS motor in orde maken, kijken of je pechhulp ook in het buitenland telt, en :]
 
Mijn Pan European is 19 jaar oud en heeft er 180.000 km opzitten. Ik gebruik het apparaat bijna dagelijks, en ik zou geen seconde twijfelen om het ding mee te nemen op reis naar Moskou, voorop gesteld dat ik dit van plan zou zijn. Als je motor technisch in goede staat is levert dat geen enkel probleem op.

:^

mijn K75 is van 89 en heeft er 220.000 achter de tandwielen
maar als ze zeggen ga je mee naar parijs stap ik zo op
 
man wat een lulkoek waarom zou de motor het begeven ?

leeftijd zegt mij geen bal , het gaat erom hoe je ermee omgaat.

Ga lekker genieten in duitsland :Y
 
Nou kom ik vandaag terug van een weekje Duitsland (helaas niet op de motor) en in die week ben ik toch wel tot de ontdekking gekomen dat Nederland echt 3x niks is vergeleken met Duitsland :P

Man man man, wat een prachtig landschap :)

Aangezien ik augustus de hele maand vrij ben leek het mij tof om dan een paar daagjes naar Duitsland te gaan op te motor.

Nou heb ik een vrij oude motor. Namelijk een ZXR400 uit '93, het blok is 1 of 2 jaartjes nieuwer, die komt uit ´94 of ´95.

Nou rijd de motor prima en is er net het een en ander qua nieuwe onderdelen opgezet.
Nokkenasketting, koppelingsplaten (zowel staal als voering), ketting en tandwielen, nieuwe banden en momenteel ben ik bezig met een reviseren van de remmen...

Prima motor, maar de kans zit er natuurlijk altijd in dat die het begeeft. Zouden jullie het wagen om naar het buitenland te gaan op een oude motor? En wat doe je als die het begeeft?


Ik ben het afgelopen jaar twee keer in de eifel geweest EN zuid-frankrijk met mijn GSX600F uit 1990, gekocht met 40.000 inmiddels met 60.000. Ik heb europa service van de ANWB dus die motor komt thuis als hij niet meer te fixen valt. Daarnaast komen ze je natuurlijk helpen als je pech hebt.

Lekker :]
 
Laatst bewerkt:
en mocht je er niet meer uitkomen....

....kun je altijd Jack nog bellen. Of hij rijdt toevallig langs....
 
Terug
Bovenaan Onderaan