Beste medescooteraars,
Ik heb nu al voor de tweede keer iemand gehoord die in korte tijd met z'n motor is omgevallen. Tijdens het wegrijden, te weinig gas en klaboem, daar ligt de eigenaar met z'n stalen paard. Hoge schadebedragen tot gevolg.
Zelf een tijdje terug: Ik ga op de scooter zitten, leun naar rechts om de Jiffy(links) op te klappen maar doe dit iets te enthousiast waardoor mijn scooter dreigt door te vallen naar rechts. Snel gespreid gaan staan en met spierkracht het apparaat weer omhoog in de staande stand getrokken. Nu heb ik wel het geluk dat mijn scooter maar 175 kg weegt.
Mijn stelling is dat je met een scooter dit soort omvalpraktijken bij lage snelheden/stilstand minder loopt. Dit onder andere door de ruimte voor je benen, de niet tankplaats dus. Die biedt meer mogelijkheden om nog snel iets te corrigeren(?).
Hoe denken jullie daarover? Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? loop je met een scooter minder snel gevaar voor omvallen?
Ik heb nu al voor de tweede keer iemand gehoord die in korte tijd met z'n motor is omgevallen. Tijdens het wegrijden, te weinig gas en klaboem, daar ligt de eigenaar met z'n stalen paard. Hoge schadebedragen tot gevolg.
Zelf een tijdje terug: Ik ga op de scooter zitten, leun naar rechts om de Jiffy(links) op te klappen maar doe dit iets te enthousiast waardoor mijn scooter dreigt door te vallen naar rechts. Snel gespreid gaan staan en met spierkracht het apparaat weer omhoog in de staande stand getrokken. Nu heb ik wel het geluk dat mijn scooter maar 175 kg weegt.
Mijn stelling is dat je met een scooter dit soort omvalpraktijken bij lage snelheden/stilstand minder loopt. Dit onder andere door de ruimte voor je benen, de niet tankplaats dus. Die biedt meer mogelijkheden om nog snel iets te corrigeren(?).
Hoe denken jullie daarover? Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied? loop je met een scooter minder snel gevaar voor omvallen?