Met een vlammetje in de pijp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Graag jullie technisch advies.

Yamaha Tenere XTZ 660, 1991.

Gisteren verving ik de vacuümslang tussen de mechanische benzinepomp en aansluitrubber tussen de carburator en motorblok.
De motorfiets start goed, maar om de ongeveer 10 seconden is er een klein verlies is in vermogen.
Omdat het slangetje nu doorzichtig is, merkte ik dat er, telkens het vermogen wordt verloren (dit duurt slechts heel kort) er een klein blauw vlammetje in de vacuümslang wordt gezogen (ongeveer 1 cm hoog, dus nog ver van de pomp).
Is dit normaal?
Of is dit teken dat de kleppen moeten worden afgesteld?
Of is er (nog) iets ergers aan de hand?
Ik zou het graag begrijpen voor ik de motorfiets naar de garage breng, of mochten jullie het afraden, de motor ernaar toe transporteren.

Alvast bedankt!

Geniet van de dag!

Wouter
 
Oplossing
Moeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.
Ik weet hoe moeilijk het is slechts hierop een conclusie te baseren. Ik ga zowiezo naar de garage maar zou graag weten: is het veilig te rijden? (16 km verderop), of veiliger op de aanhangwagen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn, kwestie van de kosten wat te kunnen inschatten?
draai de stationair mengsel schroef een stuk verder open
waarom?

ook tijdens het rijden of alleen stationair earen
waarom?

ook tijdens het rijden of alleen stationair een overslag?
Bedankt voor je snelle reactie!
Er waren scheurtjes in de oude slang en ik dacht dat er een lek was.
Stationair een overslag, nog niet ‘durven’ rijden omdat ik niet weet of er een risico is mocht ik rijden.
 
maar wat deed de motor voor het vervangen van de slang?
Moeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.
Ik weet hoe moeilijk het is slechts hierop een conclusie te baseren. Ik ga zowiezo naar de garage maar zou graag weten: is het veilig te rijden? (16 km verderop), of veiliger op de aanhangwagen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn, kwestie van de kosten wat te kunnen inschatten?
 
Moeilijke start na de winter. Carburator professioneel laten schoonmaken, en correct afgesteld. Startte perfect met nieuwe bougie. Maar de linkse inlaatrubber liet gas door, toen ik die verving, merkte ik ook dat de vacuümslang aan vervanging toe was. Motor start, gaat heel hoog in toeren met choke open, uitlaatpijp rood bij de motor, maar draait, zonder choke, zoals hierboven beschreven.
Ik weet hoe moeilijk het is slechts hierop een conclusie te baseren. Ik ga zowiezo naar de garage maar zou graag weten: is het veilig te rijden? (16 km verderop), of veiliger op de aanhangwagen, en wat zou de oorzaak kunnen zijn, kwestie van de kosten wat te kunnen inschatten?
draai de stationair mengsel schroef een stuk verder open
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan