Met gehoorapparaten op de motor

Early bird

Die hard MF'er
17 mrt 2006
581
9
Middelharnis
Oke, ik weet het, voorlopig mag ik door mijn "probleempje" geen motor rijden maar over 14 dagen ga ik dus met 2 gehoorapparaten door het leven door Tinitus. (zie eerdere topic 07-12-2006)

Normaal gesproken reed ik altijd met gehoorbescherming, maar volgens de audicien werken die gehoorapparaten als je ze uitzet ook als gehoorbeschermer.
Wie van de (gehoorgestoorde) MF-ers heeft ervaring met deze materie??

Het gaat hier om deze uitvoering.( Zie piccie)
full
 
Laatst bewerkt:
Klopt mijn vrouw heeft deze ook en houdt ze ook in maar dan niet ingeschakeld tydens de rit. :]
 
Haai,

Ik ben zelf een gehoor gestoorde hehehe :+ , heb ook van die iho toestellen. :Y

maar idd als je ze in het oor houdt en uitzet, geeft dat bijna het zelfde effect als gehoor beschermers, met 1 maar, gewone opmaat gemaakte gehoorbeschermers filteren het geluid als ik het goed heb. iho toestellen blokkeren het geluid gewoon.

je kunt ze ook aanlaten, als je goede iho toestellen hebt gaan deze op de " dit trek ik niet meer mode" zullen we maar zeggen, het toestel krijgt dan een " overdoses" aan geluid en gaat dan vanzelf zachter, althans dat doen de mijne.

Daarom zet ik ze gewoon uit. :Y
 
Wij gebruiken deze voor de communicatie op het werk. Je hoort inderdaad niets als ze uitstaan.

Ik denk er opeens aan......we gebruiken ze met een inductielus. Zou je ze ook als draadloze oordoppen kunnen gebruiken voor een navigatiesysteem????
 
Wij gebruiken deze voor de communicatie op het werk. Je hoort inderdaad niets als ze uitstaan.

Ik denk er opeens aan......we gebruiken ze met een inductielus. Zou je ze ook als draadloze oordoppen kunnen gebruiken voor een navigatiesysteem????

Als je ze op de goede frequentie krijgt? Ik heb daar geen verstand van.
Met inductielus bedoel je een soort van ringleiding?
Daar kon hij wel standaard mee uitgerust worden maar dan word het exemplaar wel wat dikker.
 
Ja, een inductielus is een ringleiding die je om je nek draagt. Volgens mij hoefde er niets op het oortje aangepast te worden.
 
waarom draag je ze , je kunt er toch een lekker bleeeeerpijpje opgooien, die hoor je veel beter _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Mijn vrouw draagt ze ook, en zet ze gewoon uit.....

maar dan wordt het net B100 uit bassie en adri-anus

WAT ZEG JE gehaktballen???????????? O-) O-) O-) O-) O-)
 
Bij www.oorakel.nl zou je eens kunnen kijken naar een halslus voor bij het gebruik van een mobiele telefoon. Misschien werkt dit inderdaad.
Je kan ze hier trouwens ook proberen.
 
Niet goedkoop...... volgens mij paar honderd Eurie per stuk.... :X
 
~
Deze handige apparaatjes , nog geeneens in luxe uitvoering, kosten per 2 €1558,=].
Maar dan heb je wel op maat gemaakt en 5 jaar alleen batterijkosten. Je moet er dan wel 5 jaar mee doen met die apparaatjes.
Service interval elk jaar en dat is dan gratis. Als ze verloren gaan of door diefstal( je bent echt de eerste niet!!!!) worden ze vergoed door zorgverzekeraar.

Maar na volgende week ben ik af van die vervelende vraag:
full
WAT ZEGT U?????

ps: Als het wat is moet je wel 3 weken wachten voor ze klaar zijn.
 
vroeger sloten oorstukjes van hoorapparaten bijna perfect af, tegenwoordig niet meer.

door de digitale techniek kan de electronica de feedback (rondzingen) onderdrukken. daarom kan er een open kanaaltje toegepast worden. dit komt het geluid zeer ten goede!


zelf draag ik die ondingen dus ook de hele dag, behalve op de motor. belangrijkste reden dat ik ze op de motor niet draag is dat ze pijn doen (komt omdat ik een headset in de helm heb die met die apparaten om het laatste stukje lucht rond mijn oren vechten)
Op de motor draag ik dus of niets (korte stukjes, toeren zonder snelweg) of normale maatgemaakte gehoorbescherming (en dan hoor ik dus echt bijna niets meer)

(moet er wel bij zeggen dat mijn hoorapparaten van het type achter het oor zijn. de kleine in het oor types zullen veel minder pijn doen)
 
Waar zoek je precies info over?
Gehoorapparaten uit tijdens rijden, oordopjes in.
Bij stoppen, oordopjes uit, gehoorapparaten in.

Ik mis zon 50-55 dB per oor, maar toch heb ik niet de behoefte om meer te horen tijdens het motorrijden.
Gesprekken gaan niet nee, nou en. Tis rijden, geen theekransje.
Hulpvoertuigen, windruis en uitlaat hoor ik nog steeds, maar natuurlijk en stuk minder dan een goed horend persoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan