Met het brik op vakantie, 2

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
878
6
Ha, een tijdje geleden had ik een topic geopend getiteld: Met het brik op vakantie. Met daarin wat vragen over vakantietips en dergelijke. Nu is de vakantie inmiddels voorbij en heb ik een paar mooie vakantiebrikfoto´s die misschien leuk zijn om te delen.

Nou het is zo gegaan: Ik ging op mn cb350f, maatjes gingen op hun bmw r45 en ducati indiana. Eerst ging de reis naar Parijs, toen doorgereden naar Franse kust ten hoogte van Vannes. Daar via de kust weer terug omhoog gereden.

Pinstop in Luik centrum

0002.jpg


Luikse camping

0003.jpg


Vlakbij de eiffeltoren parkeren

0012.jpg


Clichéfoto 8-)

0018.jpg


Toen zijn we in drie dagen naar de kust gereden. Was eigenlijk best saai, hoewel je echt lekker door kan rijden op de franse buitendebebouwdekomwegen. Wat je dan de hele tijd tegenkomt: graan

0025.jpg


Mijn eigengemaakte (lompe) bagagedrager werd soms door mensen lachend een wasrek genoemd, maar het kon die taak prima aan :+

0038.jpg


Zonnebloemee

0039.jpg


Vertrouwd beeld

0043.jpg


Denk je ook in Frankrijk te zijn...

0045.jpg


Al bijna bij de kust, mooi rijden 8-)

0059.jpg


Bij de kust, welke niet tegenviel, zeker niet met die hitte

0069.jpg


Daar werd erna even gezwommen

0065.jpg


Franse motor :+

0089.jpg


Normandische kust, brik bovenop de rotsen

0094.jpg


Tja :+

0110.jpg


Bij mont st michel, het dorp wat alleen bij eb over de weg berijkbaar is. Maar veels te druk en toeristisch, eventjes een fototje maken en doorrijden maar weer

0111.jpg


Duivelse km stand, maar net iets te laat genomen '( Dit omdat we precies op dit moment van een snelweg moesten uitvoegen, en dat vergt ook concentratie

0113.jpg


Boulevardrijden 8-)

0116.jpg


En toen ging het die avond bliksemen. Wel een leuke foto, verders niet al te veel overlast van gehad. Eigenlijk alleen maar mooi zonnig weer gehad..

0133.jpg


Op de terugweg, in de scheldetunnel in antwerpen ging de bmw op 1 cilinder lopen. Na de tunnel gelijk gestopt om te kijken wat het was. Niet echt gevonden, maar hij liep wel weer, als je maar genoeg toeren maakte :P

0147.jpg


Toen voor frituur ´t specialleke in st job in het goor een tijd staan sleutelen. Hoe belgisch kan het 8-) Het bleek een uitgelubbert membraam van de vacuumcarburateur. Toen hele gasschuif eruit gehaald en doorgereden, wel mee thuisgekomen.

0148.jpg


Nou dat was het. Het was best leuk, zo´n brikkenvakantie, maar ook spannend :P Op de eerste dag werd mn cb al zo verschrikkelijk heet, elke keer als we even stopten kwam er allemaal rook van het blok zetten. Ik dacht al: dit gaat hij nooit halen. Maar uiteindelijk heeft ie het helemaal gehaald, enige probleem wat ik heb gehad is dat de accu werd drooggekookt, waarschijnlijk spanningsregelaar stuk?

Natuurlijk wel veel olie bijgevuld, want hij lekt en rookt best wel wat.. Maarja, zo rijdt het ook wel.

Wat me niet tegen is gevallen zijn de clipons, ik kon het echt uren volhouden, als we pauze moesten houden was dat niet vanwege mij. Best verwonderlijk.

En, Frankrijk is een prachtig motorrijland. De weggebruikers houden allemaal rekening met je, als een auto je in de spiegel ziet gaan ze direct opzij om je er op dezelfde rijstrook erlangs te laten gaan. Ideaal. En echt élke motorrijder groet. En dan niet een flauw handje, nee hele armen gaan uitbundig de lucht in. Ookal rijden ze op de snelweg op de uitvoegstrook en zitten er een paar rijbanen en stroken tussen, toch nog even zwaaien. Erg leuk.

Wat me ook opviel is dat ik echt veel bekijks had met de cb350. Misschien omdat er veel bepakking opzat, maar er kwamen ook een paar keer mensen vragen "ah, da´s een cb350, of niet?". Zeker veel geleverd in Frankrijk vroeger?

Nou dat was het wel, als iemand anders ook brikkenvakantiefotos erbij wil posten, ga je gang, altijd leuk om te zien.
 
Prachtige foto's! Wbt dat graan in Frankrijk...ik vond dat juist het mooiste stuk van alles om te rijden dsetijds! Mooi glooiend met lange flauwe bochte en idd graan en zonnebloemen afwisselend...schitterend!
 
Leuk verslag! Ik heb dezelfde clip-ons en in het begin kreeg ik heel erg veel last van mijn koppelingshand, na een tijdje ging dat over en wordt het steeds fijner. Lijkt ook alsof ik meer controle heb dan met m-stuur.

Ik ben vlak voor het weekend nog twee dagen in zeeland geweest, beetje als oefening voor een echte vakantie. Viel me nog mee hoe goed het uit te houden was, kreeg alleen slapende handen van het getril. Moet nog ff stug doorsleutelen aan een anders blok maar hopelijk kan ik volgende week dan hetzelfde doen als jij gedaan hebt.'

Wat had jij eigenlijk een gereedschap en reserveonderdelen mee?
 
Heey leuk topic :P
Ik ben die met de BMW R45:
0095.jpg


Ook mijn eerste motorvakantie beviel mij zeer goed. Ik ben weleens eerder in Frankrijk geweest, maar ben nu toch spontaan Francofiel geworden. Geweldig aardige mensen, ook heel geinteresseerd in je motor enzo. De weg is 1 groot circuit en je kan daar heerlijk doorknallen. En inderdaad, daar gaat elke auto voor je aan de kant en houdt men verschrikkelijk goed rekening met je. Dat viel weer even tegen in Nederland :P . En de meisjes zijn daar ook niet verkeerd :)
Iets van 12 euro per dag uitgegeven exclusief benzine natuurlijk, dus het is nog goed te doen.

Ik weet niet of het van Jurrien mag, maar ja, da's dan te laat, hier staan alle foto's: http://members.lycos.nl/jurrienmorsink14/23-7-06_motorvakantie/

BMW loopt overigens met nieuwe membraan nog steeds klote


Volgend jaar zeker weer!
Het is me zo goed bevallen, dat ik zit te denken om tijdens mijn eerstvolgende vakantie in februari weer te gaan, maar dan met m'n 125cc legerbrikkie ofso :)
 
Oh en ik lees net pas deze vraag:

Wat had jij eigenlijk een gereedschap en reserveonderdelen mee?
Nou, ik had een hele berg gereedschap bij me. Complete ratelset, complete steeksleutelset, imbusset en wat tangetjes en schroevendraaiers. Het hielp in ieder geval goed de zijtassen omlaag te houden :P

En dan had ik aan reserveonderdelen nog een set contactpuntjes, een condensator, 4 bougies en een gas- en koppelingskabel. Gelukkig dit allen niet nodig gehad, het enige wat ik heb gedaan is de ketting gespannen en gesmeerd, en twee keer de accu bijgevuld omdat die droogkookte.

Deze keus aan onderdelen heb ik niet zozeer gebasseerd op de ervaringen met de cb, wel op ervaringen met honda brommers. Had daar nooit blokproblemen mee, maar de onsteking gaf nog wel eens problemen... Vandaar.

Ook nog aan gedacht om een binnenband mee te nemen, maar toch maar niet gedaan, zoveel gezeur om die band er weer in en uit te lepelen. Als je dan een lekke band krijgt, wiel eruit schroeven en op een andere motor naar een motorzaak brengen, scheelt een hoop frustratie in de brandende zon :)

Succes! En veel plezier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan