Met hoeveel vingers rem je?

Met hoeveel vingers rem jij?

  • Remmen, huh?

    Stemmen: 1 0,6%
  • 1

    Stemmen: 5 2,9%
  • 2

    Stemmen: 61 35,3%
  • 3

    Stemmen: 17 9,8%
  • 4

    Stemmen: 79 45,7%
  • 5

    Stemmen: 10 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    173
Wat is het verschil tussen met 4 en met 5 vingers remmen? Snap 5 vingers sowieso niet :)
Je hebt toch echt wel je duim nodig bij het remmen! Of gebruik jij je handpalm om je vingers richting je gashendel te krijgen?

Ik heb geleerd om met 5 te remmen, maar meestal doe ik het met vier... op de een of andere manier blijft altijd mijn wijsvinger achter :P
 
Ik rem met drie vingers omdat mijn hand altijd op de trildemper ligt om gelijkmatiger gas te geven. Ik denk dat de meeste om die rede met 3 vingers remmen omdat de pink dan sinpel weg niet bij de handel kan.

Zo spreekt de man die vandaag boos bij de nieuwbie toer in den dolder stond terwijl het pas volgende week zondag is. :+ :( |(
 
met handen en voeten :X soms nog een extra rem-parachute! soms schuur ik ook nog effe lags de vangrail( dat is als ik moet afzakken van de 250 naar de 200)
en wie niet remt is een mietje, of moet eens gas gaan geven O-)


Ik zal wel weer dom zijn hoor, maar je gebruikt toch altijd je duim om je af te zetten tegen de gas hendel? Dan gebruik je je 5'de vinger toch ook :+
en met de duim geef ik dan ook gas... tijdens het remmen (zg tussen gas)
 
Laatst bewerkt:
Maar een echt schokkend gevaar zit er dus niet in als je 1 vinger achterlaat op je gashendel, zodat je het tijdsverlies weer zo snel mogelijk goed maakt ;)
 
Mij hebben ze verteld dat ze je leren met 4 vingers remmen is voor het geval je valt door het remmen. Als je neerkomt op je remhendel worden je achtergebleven vingers geplet tussn de hendel en je handvat...
 
Je kan verder doorremmen (de hendel verder inknijpen) als je je hele hand gebruikt en er geen vingers tussen de handgreep en de remhendel zit. Vandaar dat je met vier (of 5?! :? ) vingers behoort te remmen!

Mij hebben ze verteld dat ze je leren met 4 vingers remmen is voor het geval je valt door het remmen. Als je neerkomt op je remhendel worden je achtergebleven vingers geplet tussn de hendel en je handvat...
 
Je kan verder doorremmen (de hendel verder inknijpen) als je je hele hand gebruikt en er geen vingers tussen de handgreep en de remhendel zit. Vandaar dat je met vier (of 5?! :? ) vingers behoort te remmen!
Maar als je je remmen behoorlijk hebt afgesteld moet dat toch niet zo'n probleem zijn?

Dat van het vallen zit inderdaad wel wat in denk ik.
 
met tien vingers, tien tenen....en wat verdeeer

nog kan bweegen.

Maar 'k gbruik der mar 1
 
Ga eens bij Safe Amsterdam kijken. Daar werkt iemand die een aantal vingers mist omdat ie met twee vingers remde. Kwam met de resterende vingers tussen handvat en hendel. Zo heb je vingers, zo heb je shoarma......
 
uuuhh remmen...?? vingers ??

rechterhand dat weet ik, maar hoeveel vingers?? ik heb geen flauw idee.. ik rem is dat goed genoeg ? :)
 
met 4 vingers remmen hebben ze mij nooit geleerd
of anders heb ik net da stuk gemist :z
zover ik weet heb ik altijd met 2 vingers geremd
just zoals de koppeling
da doe ik ook met 2 vingers
 
Ligt er aan hoe hard er geremd moet worden.
Ik denk meestal gewoon vier.... :?
Tsja, verder zal het me verder weinig boeien eigenlijk :z .
 
Ik rem nu, na mijn 3e les, al met 1 vinger meer als aan het begin :)
M'n instructeur moet het blijven zeggen, maar ik pak automatisch met 2 of 3 vingers. Volgens hem moet ik met 4 vingers remmen, omdat ik anders tijden het remmen met mijn duim het gas weer opendraai, hier heb je bij het remmen met 4 viners geen last van. Ik blijf oefenen........(kep nog ff)
 
Rem met 3 vingers

Ze leren je om met 4 te remmen, en waarom? Nou omdat je als je een ongeluk krijgt je geen vinger(s) kan breken tussen je remhendel en t stuur.


VFRiendelijke groetuh
Speedy die met 3 vingers remt en koppelt.
 
4 vingers alleen voor volledige (nood)stops waarbij ik mn koppeling intrek. Maar bijremmen voor een bocht of rustig afremmen naar stoplicht altijd met 2 vingers, en de andere twee voor versnelling te versmijten (meestal zonder koppeling). Hoe doen jullie dat dan om terug te schakelen als je geen gas kan geven? Zelfs met koppeling moet je toch tussengas geven?

Dat je vingers geplet kunnen worden als je valt had ik nog nooit aan gedacht, brr, lijkt me nie leuk, maar der kan nu eenmaal vanalles verkeerd gaan eh als je valt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan