Met je sportdemper naar de TT

Wazowski

MF'er
21 mei 2004
239
0
Een vraagje aan ervaren TT gangers (ja ik ben vroeg). Op weg naar de TT wordt er elk jaar extra gecontroleerd op geluid e.d. Nu hebben m'n motormaat en ik allebei een ongekeurd systeem onder de motor dat met DB-killer werkelijk fluisterstil is, dus het geluid op zich kan geen probleem zijn. Maar weet iemand of de sterke arm der wet ook problemen kan maken over het ontbreken van een keurmerk op je demper of systeem :?
 
Een vraagje aan ervaren TT gangers (ja ik ben vroeg). Op weg naar de TT wordt er elk jaar extra gecontroleerd op geluid e.d. Nu hebben m'n motormaat en ik allebei een ongekeurd systeem onder de motor dat met DB-killer werkelijk fluisterstil is, dus het geluid op zich kan geen probleem zijn. Maar weet iemand of de sterke arm der wet ook problemen kan maken over het ontbreken van een keurmerk op je demper of systeem :?

Zover ik weet doen ze alleen een meting hoor.
Dus als het systeem echt heel stil is zullen ze niet moeilijk doen.
Ik ga al 5 jaar pas zaterdag 's morgens naar Assen (230km voor mij) en ik heb werkelijk nog nooit ergens een controlepost gezien.

Ik heb dus het idee dat dit meestal alleen op donderdag en vrijdag gedaan wordt.
 
Als je je gewoon gedraagt op de weg zonder extra gekke toeren zoals aan je gas melken om de 2 seconden en wheely's en stoppies maken en dergelijke. Dan houden ze je niet aan welke demper je ook hebt!!

Ze pikken alleen de asocialen eruit,

succes tot in TT, FH
 
Ik ben vorig jaar naar de superbike geweest met mijn srad en laser hotcam zonder demper en geen last.Wel normaal gereden zonder hoog in toeren en dan valt alles mee.
 
Op de donderdag en vrijdag houden ze wel degelijk controles, wordt je door motoragenten een parkeerplaats langs de A 28 opgedirigeerd en kan je in de rij staan voor een geluidscontrole. Op zaterdag is het te druk denk ik voor dit soort ongein en gaat het wel. Wel zetten ze tegenwoordig overal flitsers neer. Ook op die binnendoorweggetjes waar vroeger niets stond |(
 
Op de donderdag en vrijdag houden ze wel degelijk controles, wordt je door motoragenten een parkeerplaats langs de A 28 opgedirigeerd en kan je in de rij staan voor een geluidscontrole. Op zaterdag is het te druk denk ik voor dit soort ongein en gaat het wel. Wel zetten ze tegenwoordig overal flitsers neer. Ook op die binnendoorweggetjes waar vroeger niets stond |(


Weet nog steeds niet waarom ze dat gedaan hebben ?

De TT in Assen.
Ja hoor ... weer een paar van die zogenaamde racertjes.
Komen van de TT af , als na-aapjes denken ze dat ze Rossi zijn.
Rijden zich in een scherpe bocht te pletter.


Dus voor je eigen bescherming.
Daarom staan die mooie electronische foto-kasten er.
Om jou te beschermen voor jezelf.
Niet klagen dus , je hebt er zelf om gevraagd.
 
Dank voor de reacties :} Ik ga gewoon voor het open systeem + DB-killer, dat scheelt ook weer het ombouwen naar origineel (servomotor & regelklep inbouwen, mapping aanpassen B| )
 
Dank voor de reacties :} Ik ga gewoon voor het open systeem + DB-killer, dat scheelt ook weer het ombouwen naar origineel (servomotor & regelklep inbouwen, mapping aanpassen B| )

En geen problemen gehad??

Als je over de snelweg gaat heb je bijna altijd controle.
Als je bij Meppel eraf gaat en bij Afslag Havelte richting Diever, Smilde en dan naar Assen rijdt heb je geen last van controles en DB metingen enz. Dit is ook nog korter en veel leuker rijden. Kun je ook nog een ontbijtje pikken bij een motorzaak onderweg.
 
Hou dr rekening mee dat je met een volle tank van huis weg gaat... (is altijd wel slim_ O-) want ze staan nu al 2 jaar bijdezelfde shell tankstation (de laatste.. richting assen op de A28) ik was met 3 buddies.. en we splitte in 2 groepjes een buddy en ik reden door... de andere 2 wilden al zovast tanken voor de terugweg... je ziet m al aankomen... grote geluidscontrole je werd meteen bij de tank weg gerukt.... allebei boete!!! maar ik denk niet dat ze gaan checken of je syteem wel gekeurd is...
 
vorig jaar ook geen controle gezien. ben vroegtijdig van de snelweg gegaan en via de 80 km/h wegen naar Assen
 
vorig jaar ook geen controle gezien. ben vroegtijdig van de snelweg gegaan en via de 80 km/h wegen naar Assen
Nou ik heb vorig jaar wel een controle gezien !!Ik was effe flink de lul.De geluidsmeting gaf 101 db aan. Kon meteen mijn kentekenbewijs aan oom agent geven.Ik moest binnen 4 weken met een orginele demper bij de klpd in Wolfheze komen. Dat is ook wel gelukt maar ik was wel 155 euro lichter ;( .Dus volgend jaar gewoon weer met de orginele demper erop naar de TT :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan