Met kisten rijden, of niet met kisten rijden..

heb nu bij m'n nieuwe pak ook laarzen gekocht.. maar ik vrees dat ik toch vaker de kisten aan zal hebben... zit stukken beter en je kunt je voet nog eens stoten tegen een paaltje ofzo zonder er schade aan over te houden...
 
al met al kom je er slecht vanaf

[wijze les modus]

Beter voorkomen dan genezen...

[/wijze les modus]
 
ik motorlaarzen, m'n vriendin caterpillar... liever die laarzen, gisteren ff aan't dollen geweest met haar gs500'tje en zijkant van me voet aan de grond gereden voor een paar meter, dan heb'k toch weer net iets meer vertrouwen in de slijtvastheid van m'n motorlaarzen...
 
Ik rij zelf trouwens met brandweerlaarzen aan, lekker hoog, warm zat, verstevigde neus (durf geen stalen neus meer te zeggen :P ), anti-slip zool en stalen plaat in den bodem. En ja, ze zijn nog te tillen en lopen gaat ook best :)
 
Kijk je uit met de veters? :)

daarom heb ik nu ritsen in me kisten gezet... :P

full
 
Bij regenachtig weer rij ik altijd met kisten, deze zijn waterdicht. Bij mooi weer rij ik met m'n sidi laarsen die helaas niet waterdicht zijn :-(


Maar volgens mij zijn kisten gewoon bestand tegen een schuiver hoor. Tis toch 100% leer net als je lerenpak dussssssssssss
 
er bestaan verhalen over afgehakte tenen door motorongelukken met kisten aan; platgeklapte stalen neuzen.

Broodje aap verhalen waarschijnlijk.

Geen broodje aap!!!!

Een vriend van me heeft nog maar 1 grote teen '(
Inderdaad met kisten aan :(
Bij een bochtje met z'n voet tegen een opstakel aan gekomen en weg was z'n grote teen.
Heeft behoorlijk zeer gedaan en hij loopt wat moeilijker |( maar hij rijd nog steeds.
Z'n (beschermende) kisten draagt hij niet meer en heeft nu laarzen met kevlar en carbon.
 
Totdat ik m'n leren pak had, had ik ook altijd kisten aan. Nu heb ik Sidi laarzen en die bevallen, nadat ze zich naar mijn voeten gezet hebben, super goed !

Bij kisten denk ik trouwens aan het schoeisel dat me ooit van rijkswegen verstrekt is geworden :? En daar zitten zeker geen stalen neuzen in. Hooguit iets meer plastic in verwerkt.

Is wel goed spul, ik heb ze al meer dan 20 jaar :)
 
Hier dus nog zo iemand, rijdt altijd met kisten zitten prima en kan er behoorlijk goed mee motor rijden. En nog een bijkomend voordeel (reeds al eerder genoemd) ze zijn waterdicht :] .
En nog een ding tegenwoordig zitten er geen stalen neuzen meer in, is van een soort verhard kunstof :} .
 
in bad bentheim zie ik wel eens duitsers lopen met een leren combi en een paar sportschoenen er onder. ut zullen wel sportieve rijders zijn :+ .

Ik ben zelf ook wel eens betrapt met een korte broek en Sidi laarzen. Ik was toen met loei heet weer bij een maat en ik had lekker mijn krotebroek in mijn rugzakje :) Kreeg wel commentaar op de combinatie.
 
Yup!!!

Je kan toch véééééééél beter die kistjes aantrekken (nieuw 170 piek maar ofzo)
Tenzij je natuurlijk perse bij je groen-geel-oranje-paars-wit-blauwe pak, bijpassende motorlaarsjes wil hebben van minstens 300 piek...
Die na 5 km lopen (niet achtereenvolgens) al weer kapoetos zijn

BTW
De nieuwere type's hebben geen stalenneus meer, ivm veiligheid (een tank rijdt over je welliefende tenen heen en het stuk metaal klempt zowiezo je tenen, waardoor je helaas een paar tenen moet missen....is niet zo handig met staan enzo...)
 
Om te beginnen...ik loop al 6 of 7 jaar op kisten...en doe er ongeveer anderhalf jaar mee...en ik rijd er ook motor mee, zomer en winter...
Kisten hebben iig zo lang ik ze draag GEEN stalen neus, en zo ver ik weet ook nooit gehad, niet de echte kisten iig, als je ze bij de bristol haalt, of op caterpillars loopt kan het, maar echte kisten niet...zijn slijtvast en waterdicht tot op zekere hoogte...en ff poetsen en ze zien er weer als nieuw uit :}

Edit: En ja, ze bieden genoeg bescherming, en ja, je kan er hard mee schoppen... *D
 
koop ze gewoon bij het korps, 67 euro, anders krijg je het oude type kisten...

de nieuwe kisten zijn een stuk lichter, de neus is sterker en ze lopen beter..

hier een verchil

full


PS: let niet op de ritsen bij de oude kisten, die heb ik er zelf in gezet, dus das geen verschil :+
 
Laatst bewerkt:
nog een detail waarom je het heel makkelijk kan zien of je nieuwe of oude kisten koopt:

full
 
Om te beginnen...ik loop al 6 of 7 jaar op kisten... en doe er ongeveer anderhalf jaar mee...en ik rijd er ook motor mee, zomer en winter...
Kisten hebben iig zo lang ik ze draag GEEN stalen neus, en zo ver ik weet ook nooit gehad, niet de echte kisten iig, als je ze bij de bristol haalt, of op caterpillars loopt kan het, maar echte kisten niet...zijn slijtvast en waterdicht tot op zekere hoogte...en ff poetsen en ze zien er weer als nieuw uit :}

Edit: En ja, ze bieden genoeg bescherming, en ja, je kan er hard mee schoppen... *D

je moet ze wel gebruiken :+
 
Ik draag vergelijkbaar aan kisten.
Veiligheidsschoenen met stalen neus en lamellen zool, type S3 veiligheid.

Draag dat soort nu al zo bijna 14 jaar.
En bevalt me goed. :}
 
Tnx.... ik wilde namelijk morgen nieuwe kisten gaan halen... weet ik gelijk waar ik op moet letten.


Op de motor heb ik altijd kisten aan.. 1 keer niet aangehad..en je raad het al. toen hadden ze me te pakken :( :(


Sander
 
Op vrijdag 09 augustus 2002 17:51 schreef Maximum het volgende:Ik gebruik ze...daarom zijn ze ook na anderhalf jaar op :P
Enne, ook het nieuwe model heeft een dichte achterkant hoor...dus kweenie wat jij lult...en als je me nie gelooft ga je maar mee :P

Mag je ze eens van dichtbij bekijken.. }) 8-) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan