Met kisten rijden, of niet met kisten rijden..

ik heb kisten genomen, maar niet zoals ze zijn. van de bovenkant zo'n 5 cm afgesneden.(2 haakjes)
vervolgens alle haken weggeboord en uitgenomen en er door de hakkenbar op elke kist 2 riemen latenzetten. (gesp aan buitenzijkant!)
Daarna de veters door de onderste twee gaatjes gedaan en geknoopt en vastgelijmd.
lekkere korte kist met snelle riemsluiting. zit perfect.
lange kist gaf last met buigen
;)
 
Als je een paar kisten met ritsen wil, moet je vlieger bij de luchtmacht worden, die moeten namelijk binnen x min in hun vliegtuig/heli zitten. Dan heb je geen tijd om nog eens veters te strikken. En lopen hoeven ze toch niet :(

wat een klets toch allemaal weer over die kisten...
ten eerste die luchtmachters zijn gewoon te lui om hun veters te strikken...die mensen horen niet eens bij defensie...
om alle problemen even uit de wereld te helpen, vroegâh had je kisten met stalen neuzen...dan bedoel ik dus heel vroegâh....want dat waren BRUINE kisten...
toen kwam de kist met de sleuf aan de achterkant en het open haakje...(hard kartonnen neus, tot heden, 1 uitzondering namelijk de veiligheids kist naar mijn weten niet in een burger winkel te koop)
de sleuf was bedoeld om ski's er aan vast te klikken in barre tijden en over het OPEN haakje hadden ze nooit goed nagedacht want er zijn heel wat mensen van een shelter (lees vrachtwagen) gevallen doordat het open haakje achter het camoflage net bleef haken die ze op de shelters aant monteren waren...waardoor betrokkene van de shelter viel, dus tijd voor een nieuwe kist.....en TADAAAAAA de kist van hede tendage met oogje op de lip voor de veters,dichte haak,dichte zool en een hard kartonnen neus!!!!
en bij regelmatig poetsen met schoensmeer WATERDICHT!!!
en weer on topic : ik rij er ook mee...tis inderdaad niet super gevoelig maar ik heb nix te klagen...

hehehe...zo hopelijk wat meer duidelijkheid
korporaal der eerste klasse bij de luchtmobiele brigade (rode baretten)

Bijlage: Afb000r.jpg
 
full


Plaatje van mad magna
 
"Spullen van de Baas, die zijn okee;
Spullen van de Baas, die gaan lang mee!"

Een veelgeroepen kreet binnen een gezonde rivaal Korps van dat van Mad Magna...
PS En het enige Elite Korps van de Nederlandse Krijgsmacht!
 
"Spullen van de Baas, die zijn okee;
Spullen van de Baas, die gaan lang mee!"

Een veelgeroepen kreet binnen een gezonde rivaal Korps van dat van Mad Magna...
PS En het enige Elite Korps van de Nederlandse Krijgsmacht!


inderdad kisten zijn prima en ik denk zelfs beter dan sommige motor laarzan maar goed laten we dat maar in het midden laten.... ik weet wel dat er mensen speciaal voor die kisten zijn gaan ''studeren'' en dat er heel veel onderzoek naar de stevigheid en veiligheid van die dingen is gedaan...het zijn in ieder geval niet zo maar de eerste de beste schoenen die ze verstrekken...zit een doordacht verhaal achter!!!

en ik hoop dat je het hier over het KCT hebt crash move, want anders krijgen we weer een nieuwe discussie over die visticks...
 
Woon-werkverkeer gebruik ik motorlaarzen, op vakantie kisten. Zoals reeds vermeld, je kan er ook nog eens een wandeling mee maken. Veters om je versnelling of rempedaal kan je voorkomen door de veters gewoon boven in je laars weg te stoppen, zaoals in dienst ook al moest. En ik vind ze stevig genoeg, maar na door een vrachtwagen aangereden te zijn waren ze wel op.
Moet maar weer eens op zoek naar nieuwe
 
ik rij bijna altijd met kisten alleen als ik gewoon voor de fun ga rijden doek men sidi's aan maarjah verder zijn kisten echt super fijn om mee te rijden
en de veters los ik op door ze gewoon een keer om men skoen heen te binden dan heb je bijna geen lus meer
 
en ik hoop dat je het hier over het KCT hebt crash move, want anders krijgen we weer een nieuwe discussie over die visticks...

Uiteraard heb ik het over het oudste Krijgsmachtonderdeel van Nederland (dit jaar 340 jaar), waar op Prinjesdag de rest van de Krijgsmacht voor in de houding springt vanwege het hoogst onderscheiden Vaandel van de Nederlandse Defensie!

:Y *D })
 
Ik heb kisten en laarzen.
Nadeel van de kisten is het gedoe met de veters, dat wel. Laarzen schiet je sneller aan.
Ik ga ook eens crosslaarzen proberen. Eens zien of met die stugge dingen een beetje te schakelen / remmen valt.
 
Mariniers... eencelligen waar je geen ruzie mee wilt... :9

Maar on topic: Ook ik rijdt met kisten, en loop er op. Bevalt me prima!
 
Ik rij altijd met kisten.
Hogere dan normaal.
Met stalen zool en neus.

En dat verhaal dat de neus in kan klappen en indeuken.

Stel dat dat gebeurd. Dan is de klap al zo hard dat zonder zo'n beschermende neus je tenen soep zijn. Want motorlaarzen daar zijn de neuzen niet zo sterk van, daar vangen de tenen gelijk de klap op.

Het is hetzelfde verhaalvan "ik draag geen autogordel want als ik te water raakt"
Tja alleen hoe vang je de klap op zonder gordel op het moment dat je auto het water raakt.
Dat wordt vaak even vergeten.
 
Ik rij altijd met kisten. Ik gebruik ze ook overdag op mijn werk, en ga ermee naar klanten. Als je ze een beetje poetst zien ze er netjes genoeg uit, vind ik. Niet in combinatie met een pak natuurlijk :) maar als ik in pak moet ga ik sowieso niet op de motor.
 
Ik rij weer verplicht met kisten, omdat de kickstarter mijn nog geen jaar oude motorlaarzen even door de midden sneedt over een lengte van 10 centimeter door een terugslag van het aantrappen.. kisten zijn gewoon dikker leer, en hebben vooral een massieve zool.

Nou moet je ook geen supersport laarzen gebruiken op een cross motor, maar het geeft wel aan hoe weinig bescherming zogenaamde echte motorlaarzen bieden.

:W 200 euro.
 
Ik rij altijd met kisten. Ik gebruik ze ook overdag op mijn werk, en ga ermee naar klanten. Als je ze een beetje poetst zien ze er netjes genoeg uit, vind ik. Niet in combinatie met een pak natuurlijk :) maar als ik in pak moet ga ik sowieso niet op de motor.
waarom kunnen kisten niet onder een pak :? :? :?
ik heb het geregeld gedaan bij bruiloften diploma uitreikingen e.d.ziet er toch best netjes uit vind ik en ook met pak aan kan je op de motor toch O-) O-)


on topic: als ik samen met maatjes ga rijden dan hebben de meesten motorlaarzen aan maar gaan we dan naar scheveningen oid dan gaan ze halverwege de boulevard al lopen zeuren over de afstand ik loop op mijn kisten makkelijk dertig km op een dag zonder blaren of pijn :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan