Met kisten rijden, of niet met kisten rijden..

Ik rij wel met kisten maar die zijn zo goed als overleden want het zijn ook m'n werkschoenen.
Heb de slijtvastheid nog nooit uitgeprobeerd dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Ik denk dat ze wel aardig beschermen (iig beter dan sportschoenen).
 
zeker weten dat ze veel bescherming bieden -uit eigen ervaring-
Is dubbel superdik leer die kisten, wat is een motorlaars !?
Ik vindt alleen het rijden met kisten niet meer zo fijn in verglijking met motorlaarzen

Ik heb het nog niet kunnen verglijken met de bescherming van motorlaarzen 'NIET van plan ook ;) '
 
Kijk je uit met de veters? :)

Beetje een vertoning jah...bij vkl je voet op de grond willen zetten en omdonderen met fiets en al :(

Ik mezelf kennende...begin niet aan veterschoenen/-laarzen op de motor.

En verder zijn er aardig wat motorrijders die met kisten aan rijden ipv motorlaarzen. Zal dus wel voldoende bescherming bieden.
 
veters... daar heb ik al het een en ander over gehoord. Dat ze achter je pookje blijven hangen enzo! Ik stop ze altijd in de 'schacht' :)

Ben nog bezig met mijn rijbewijs... maar hoop deze maand mijn examen te doen *D
 
Beetje een vertoning jah...bij vkl je voet op de grond willen zetten en omdonderen met fiets en al :(

Ik mezelf kennende...begin niet aan veterschoenen/-laarzen op de motor.

En verder zijn er aardig wat motorrijders die met kisten aan rijden ipv motorlaarzen. Zal dus wel voldoende bescherming bieden.

Kan iedereen gebeuren. Alleen de domme het eerst }) })

:+

Inkoppertje.
:) ;)
 
Heb ook een tijd met kisten gereden en die bieden je genoeg bescherming. Heb alleen wel het idee dat de meeste motorlaarzen beter zouden moeten zijn.
 
mocht je een ongeluk krijgen en je stalen neuzen worden plat gedrukt, dan zijn ze niet 1, 2, 3 uitgedeukt... Niet zo goed voor je tenen.

[denk]zitten er eigenlijk wel stalen neuzen in kisten :? In de mijne wel, maar dat zijn geen 'echte' [/denk]

Maar goed, waarschijnlijk wordt je nog eerder geraakt door de bliksem.
 
er bestaan verhalen over afgehakte tenen door motorongelukken met kisten aan; platgeklapte stalen neuzen.

Broodje aap verhalen waarschijnlijk.

Moderne kisten hebben geen stalen neus meer, is kunststof oid.

Als het staal indeukt kunnen je teentjes eraf geknipt worden schijnt, weet idd niet of het een broodje-aap verhaal is.
 
ach ja zullen je tenen er beter aan toe zijn als het gewicht wat die neuzen ombuigt direct op je tenen staat?
 
Kheb ze allebei, motorlaarzen en caterpillar kisten (jawel met stalen neus). Als ik ga rijden en ik verwacht dat ik weinig terasjes pak of geen stukken hoeft te lopen, dan trek ik mijn laarzen aan. Gaan we op terrassenjacht dan trek ik mijn kisten aan, loopt lekkerder.

Wat betreft het rijden merk je weining verschil, voordeel van de laars is dat ie een hogere schacht heeft als mijn kissies, dus wat minder wind in mijn pijpen.
 
ach ja zullen je tenen er beter aan toe zijn als het gewicht wat die neuzen ombuigt direct op je tenen staat?

ja dan zijn ze verpletterd, kunnen ze misschien nog wat leuks van boetseren. Afgeknipt = helemaal weg. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan