Met MF naar Man?

superfrog

MF veteraan
7 aug 2002
2.894
0
Ljubljana
Is het misschien een idee om met een paar lui van MF naar de TT races op het eiland Man te gaan? Ik wil al jaaaaaaaren een keer daar naar toe, en volgend jaar hoop ik dat ik tijd heb om ernaartoe te gaan. Ik weet zelf nog niet of ik op de motor wil of met de auto, maar het is toch pas in Juni...

Nou leek het me wel wat om met MF een motorreis ernaartoe te maken, bijvoorbeeld van donderdagavond (heen) tot en met zondagavond (terug). Geen idee wat zoiets kost, wil het wel uitzoeken als er veel animo is.

Gil eens een reactie dan kijk ik hoevelen van ons interesse hebben!
 
Voor volgend jaar kan je wel vergeten denk ik.
Helemaal volgeboekt al waarschijnlijk...

Zal 2004 worden dan.

Maar...informeren kan altijd.
Zal voor mij dus 2004 worden.
 
volgend jaar kun je dus absoluut shaken.
Als je een trip wil organiseren, dan moet je dit MINIMAAL 1 jaar vantevoren gaan regelen. Zeker als je de meest gunstige overtochten naar het eiland wil hebben.
Hotels moet je ook minimaal 1 jaar vantevoren gaan regelen, want ze zijn al voor 75% vol vanwege de 'vaste klanten'.
Tenzij je gaat kamperen en het niet erg vindt om 1 week xtra op het eiland te verblijven zal het erg moeilijk worden.

Zelf ben ik er 2x geweest, in 1999 en dit jaar. Mocht je vragen hebben dan kun je mij altijd mailen.

deze winter dan ga ik beginnen met de organisatie voor de IOM TT races voor 2004 of 2005.
Isle of Man, once you've been there, you want to come back
 
IK BEN KANDIDAAT OM MEE TE GAAN !!! Als je dus iets regelt mag je mij meerekenen !

Ik was er gisteren ook nog over bezig met een man in het lokale bikerscafe hier. Hij zei dat het vooral de overzet was waarvoor je je moest reppen.

De toegang tot het eiland / de race zou niet zo'n probleem zijn.
Hotel ??? TENT man !

Enfin. Dit jaar of volgend jaar: IK GA MEE !
 
Heb ook gepland om er eerst volgende keer dat het mogelijk is heen te gaan met 2 maten. Lijkt me helemaal geweldig om dat een keer mee te maken. Als je die GSX van David Jeffries ziet... :9 :} :9~
183 pk, top van 320 km/h.... wat een beest...
 
Superfrog, ga je hier nog naar informeren ? Het is toch de bedoeling om met de motor te gaan dacht ik ? Wil je de volle 7 dagen gaan of niet?

Laat het me weten, mijn oom is touroperator en ik kan wel eens vragen hoe we dat best aanpakken. Maar ik heb wat input van jullie nodig eerst.

2003 is ZEKERS nog te doen.
 
Ik snap trouwens niet dat er op een MF forum maar 6 (!!!!) replies komen op een bericht met deze topictitel !? :?

Hoe kan zoiets ?
 
Superfrog, ga je hier nog naar informeren ? Het is toch de bedoeling om met de motor te gaan dacht ik ? Wil je de volle 7 dagen gaan of niet?

Laat het me weten, mijn oom is touroperator en ik kan wel eens vragen hoe we dat best aanpakken. Maar ik heb wat input van jullie nodig eerst.

2003 is ZEKERS nog te doen.
geloof me 2003 kun je absoluut shaken. De ferry naar Man is nu al uitverkocht.

ik had iemand van de DCN begin dit jaar al informatie gegeven betreffende ferries/accomodaties e.d. Daarbij dus meteen verteld dat ie er snel bij moest zijn. Hij dacht ook van jaja, zo'n vaart zal het niet gaan lopen. Gaat in September informeren voor een boot, UITVERKOCHT. Dus hij moest de heenreis eerder en de terugreis later zetten, dat was de enige optie.
Hoe later dat je gaat boeken, hoe vroeger/later je de heen/terugreis moet plannen.
Campings zijn idd. geen probleem, maar zou ik niet aanraden. HET REGENT ALTIJD OP MAN, en om 2 weken in erbarmelijke omstandigheden te bivakkeren zie ik persoonlijk niet zitten, maar ieder z'n eigen meug.

De kosten voor overtocht £134 = €210 pp incl. motor retour heysham/liverpool - douglas (2003)
Ferry Calais-Dover ca. €200 pp
Ferry Rotterdam-Hull ca. €300pp
 
Op maandag 18 november 2002 10:46 schreef edraket het volgende:geloof me 2003 kun je absoluut shaken. De ferry naar Man is nu al uitverkocht.

Kunnen die wortelen niet extra veerdiensten inzetten ???
Of misschien werkt iemand op het forum bij de luchtmacht en kan een Seaking helicopter versieren? Damn, ik heb ondertussen al een meeltje naar het reisbureau gedaan. Eens kijken wat ze kunnen forceren...
 
er is maar 1 Isle of Man TT Jasper.

maar je kunt ook in het najaar (augustus/september) naar de Manx Grand Prix gaan, zeg maar de kleine uitvoering van de IOMTT.


Het verbaast mij trouwens nix dat er zo weinig op wordt gereageerd. IOM leeft helemaal niet meer onder de grote schare motorrijders. Zo had ik voor de trip van dit jaar nog 1 plek vrij en niet op kunnen vullen. uiteindelijk die tickets maar geannuleerd.

Vaak zijn mensen nog wel enthousiast, totdat je zegt dat zo'n vakantie €1500~€2000 pp gaat kosten, dan haakt bijna iedereen al af.
 
Vaak zijn mensen nog wel enthousiast, totdat je zegt dat zo'n vakantie €1500~€2000 pp gaat kosten, dan haakt bijna iedereen al af.

Idd, de wil is er wel...maar het geld niet altijd. Ben zeker geinteresseerd, en wil er ook zeker een keer heen. :)
 
Ik ga 2 a 3 weken na de races naar OIM, naar Jurby voor de dragraces, zelf nog wel ff lekker over het circuit blazen ;) , niet al te snel, er is dan gewoon verkeer.
Ook de Southern 100 kijken ( en daar ook vóór de race nog ff het circuit doen ).
IOM, mooiste motorland dat er is !!!
Ik kan viavia nog aan een heel goed reisbureau in Duitsland komen, speciaal voor reizen naar IOM, boeken wij altijd, ik ga ff rondmailen voor het juiste tel# en post het hier als ik het gekregen heb.
[edit]00495231-570076, vragen naar Blue of Annie[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Campings zijn idd. geen probleem, maar zou ik niet aanraden. HET REGENT ALTIJD OP MAN, en om 2 weken in erbarmelijke omstandigheden te bivakkeren zie ik persoonlijk niet zitten, maar ieder z'n eigen meug.
Ben in 97 geweest. Een hele week fantastisch weer gehad. En inderdaad, iedereen zou er minstens één keer naar toe moeten. Echt het Mekka voor motorrijders! :9
 
Gelezen in MOTOR; "Volledig georganiseerde reis naar IOMTT van Ride-on Motor- Tours. Het gaat om een groepsreis maar het is niet verplicht om in de groep te blijven, behalve de overtocht en er dient van de hotel- of campingreservering gebruik te worden gemaakt.8 December informatiebijeenkomst in het zaaltje van camping Koekoek aan de Lekdijk 47 in het Zuid-Hollandse Tienhoven. Meer info: Ride-on MotorTours, Zelhem 06-14137891 of ride.on@hcc.net.nl O-)
 
Lijkt me op zich wel cool!!! Ben sowieso van plan volgend jaar een paar GP's af te gaan. We zijn Jerez al aan het plannen :9~

MAN lijkt me ook wel wat om er aan toe te voegen, vind alleen 1500 euro wel errugg veel geld. |(
 
Ik heb ondertussen al geinformeerd bij mijn oom de touroperator en hij ging kijken wat ie nog kon forceren.

Hij vroeg naar details zoals met hoeveel en wanneer juist en wat we willen. Ik heb gevraagd voor 4 motoren + bestuurder (ja dat wordt ellebogenwerk, jongens ;) ). De periode maakt mij niet zoveel uit in die zin dat ik niet perse de volledige raceweek daar hoef te zijn. Stel dat we de eerste 3 of middelste 3 of de laatste 2 dagen ginder kunnen zijn dan is me dat al lekker genoeg geweest. Natuurlijk sla ik 7 of 10 dagen ook niet af als de mogelijkheid nog bestond i.v.m. de ferry.

Ik heb ook gevraagd voor overnachting in B&B of voor mijn part een 4 sterrenhotel als dat alles is wat nog vrij is.

Ze gaan me deze week nog een voorstel doen.

Grtz,
iBuZze
 
Ik heb antwoord gehad i.v.m. ferry...

mogelijkheden voor vervoer naar Isle of Man.

1) Ferry Rotterdam-Hull-Rotterdam:
bv. vertrek za. 31/05/03 om 21u00 - aankomst 08u00
retour vr. 06/06/03 om 21u00 - aankomst 08u00

Prijs per persoon in een 4 pers. binnenhut: 150.50 EUR + 89 EUR/motor

2) Ferry Zeebrugge-Hull-Zeebrugge:
bv. vertrek do. 29/05/03 om 19u00 - aankomst om 08u00
retour do. 05/06/03 om 19u00 - aankomst om 08u00

Prijs per persoon in een 4 pers. binnenhut: 139.50 EUR + 80 EUR/motor

* Maaltijden:
ontbijt: 9.90 EUR/persoon
diner: 19.50 EUR/persoon

INFO: van Hull tot Heysham is het nog ongeveer 250 km rijden.

3) Overzet Heysham-Douglas-Heysham met seacat:
Prijzen zullen pas in januari gekend zijn maar dan is de kans groot dat er
geen plaats meer zal zijn. Er kan altijd een optie genomen worden mits
betaling van een voorschot van 32 EUR.

bv. vertrek zo. 02/06/03 om 02u15 - aankomst 06u00
retour vr. 06/06/03 om 09uu0 - aankomst 12u30

Prijs per persoon: +- 244 EUR

Whaddayathink ????
 
Bij de jongens van Road Race Travel geinformeerd. Alle hotels zijn al vol. De enigste mogelijkheid is waarschijnlijk een campingvlucht. Dus NIET met de bike of de koets. Als ik meer weet over het aantal pleuro's horen jullie het. Maar, schrik niet van de prijs. Dit is iets minder als de Engelse prijzen. En aangezien je in Engeland leegloopt moet je wel een echte liefhebber of een beetje gek zijn. Road Race Travel heeft voor volgend jaar wel een hotelvlucht, echter alles is al vol. Wie er echt naar toe wil moet zelf even contact opnemen met hun.
 
Bij de jongens van Road Race Travel geinformeerd. Alle hotels zijn al vol. De enigste mogelijkheid is waarschijnlijk een campingvlucht. Dus NIET met de bike of de koets. Als ik meer weet over het aantal pleuro's horen jullie het. Maar, schrik niet van de prijs. Dit is iets minder als de Engelse prijzen. En aangezien je in Engeland leegloopt moet je wel een echte liefhebber of een beetje gek zijn. Road Race Travel heeft voor volgend jaar wel een hotelvlucht, echter alles is al vol. Wie er echt naar toe wil moet zelf even contact opnemen met hun.

Ik had ook prijzen voor een vlucht maar wist niet dat dit jullie kon interesseren (is zonder motor)... prijs valt mee hoor: ff zoeken

Hebbes:

Vlucht met Britisch Airways vanuit Zaventem (dagelijks):
> bv. 01JUN BRULGW 18u00/18u15 ** LGW = Londen Gatwick
> 01JUN LGWIOM 19u25/20u40
> 06JUN IOMMAN 12u40/13u25 ** MAN = Manchester
> 06JUN MANBRU 14u00/16u20
>
> Prijs per persoon: 178 EUR + 36.56 EUR luchthaventaks. (Prijs is
> onder voorbehoud en volgens beschikbaarheid bij reservatie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan