Met motor naar werk, met auto terug. Balen

Lady-BMW

MF veteraan
23 okt 2004
2.289
6
Scherpenzeel
Ik ging vanochtend heerlijk op de motor naar het werk. Geen problemen. Vanmiddag stond ik bij mijn motor, al helemaal ingepakt, helm op, handschoenen aan, en ik zet het alarm eraf. Vervolgens draai ik de contactsleutel om, hoorde startgeluiden en daar bleef het dus bij. :? Hij wilde niet aanslaan. Contact weer uit en weer aan, weer startgeluiden en weer niets. ;( Ik kreeg het al warm. Verdorie, het was zulk lekker weer om te rijden. Collegamotorrijder erbij. Weer proberen, weer niets. Ik begon steeds meer te balen. Helm af, handschoenen uit. Weer proberen, niets. :(
Ik heb met de dealer gebeld, maar die wist het door de telefoon ook niet. Begrijpelijk.
Ik ben maar met een collega met de auto naar huis gereden en rij morgen ook weer met hem mee. En dan bel ik gelijk de wegenwacht maar, in de hoop dat ik morgen weer op de motor naar huis kan. :] Een geluk, ik heb nog een maand garantie.
 
En je zal zien dat ie morgen gewoon start.

Ik heb zo'n geintje in Belgenland gehad. Na een nacht rust startte dat kreng gewoon. Weet nu nog niet wat het geweest is. Volgens Dokter Ritzen vlotters die bleven hangen :? ofzo :X

Hopelijk is het niet iets wat veel geld gaat kosten. Succes
 
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Probeer morgen eerst nog even voor ik de WW bel. Anders sta ik zo voor l*l. :o
Ik ben alleen bang dat hij het dan op het tijdstip dat ik naar huis wil, weer niet doet. Maar ja, we zien wel.
 
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Probeer morgen eerst nog even voor ik de WW bel. Anders sta ik zo voor l*l. :o
Ik ben alleen bang dat hij het dan op het tijdstip dat ik naar huis wil, weer niet doet. Maar ja, we zien wel.

Zou me daar niet te druk over maken. Ik heb de wegenwacht wel eens gebeld en toen bleek dat mijn benzine op was; dan voel je je pas lullig...
 
Benzine voldoende, dodemansknop stond goed. Stond niet in een versnelling. Dus alle mogelijkheden waren voor mij uitgeput. ;(
 
houd er rekening mee dat het wel een uur kan duren voor ze komen he
dus zou gewoon overdag bellen
ik denk dat de accu niet in orde is. nieuwe accu, en probleem opgelost.
ik verwacht dat de WW de motor zal starten, en je zo weg kunt rijden naar je dealer, die er een nieuwe accu in moet zetten
 
Ook aan de accu ligt het volgens mij niet. Ik heb toch een flinke aantal keren geprobeerd te starten en ik had nog steeds spanning. De startmotor draaide gewoon rond, alleen hij sloeg niet aan. En ik bel gelijk als ik op het werk ben(06.15 uur). Dan hebben ze 8 uur de tijd om te komen. Moet toch lukken? :+
 
Ook aan de accu ligt het volgens mij niet. Ik heb toch een flinke aantal keren geprobeerd te starten en ik had nog steeds spanning. De startmotor draaide gewoon rond, alleen hij sloeg niet aan. En ik bel gelijk als ik op het werk ben(06.15 uur). Dan hebben ze 8 uur de tijd om te komen. Moet toch lukken? :+

Ik denk dat ik net hetzelfde probleem had met mijn vorige motor. Toen ik hem binnendeed bleek er toch iets verkeerds te zijn aan de startmotor. (gelukkig heeft hij het opgelost met een revisiesetje, want een nieuwe startmotor kost toch algauw 300 euro's)

Heb je hem al eens geprobeerd in gang te duwen? Bij mij ging hij zo wel in gang...
 
Ik heb nog niet geprobeerd hem aan te duwen. Was volgens een collega geen optie? Misschien morgen maar even proberen.
 
Ik heb nog niet geprobeerd hem aan te duwen. Was volgens een collega geen optie? Misschien morgen maar even proberen.

Hij is wellicht bang dat de compressie te hoog is ivm de 2-cilinder. Ik krijg m'n Cagiva (ducati blok) ook niet aangeduwd in z'n 2, dan blokkeert het achterwiel. In z'n drie kreeg ik 'm echter onlangs nog wel aan de praat. Dat zou je dus evt. eens kunnen proberen.
 
Hij is wellicht bang dat de compressie te hoog is ivm de 2-cilinder. Ik krijg m'n Cagiva (ducati blok) ook niet aangeduwd in z'n 2, dan blokkeert het achterwiel.

Mijn vorige motor was nochtans ook een 2 cilinder, ik heb echt nooit enige problemen gehad om hem in gang te duwen. (mss omdat het maar een 400 Cc was?)
 
bij mijn vorige motor bleek dat het choke-kabeltje te slap stond, daarom was ik aan het starten zonder choke...endaganie....
 
Mijn vorige motor was nochtans ook een 2 cilinder, ik heb echt nooit enige problemen gehad om hem in gang te duwen. (mss omdat het maar een 400 Cc was?)
Ik meen dat het hier om een BMW K75 gaat (behalve als de eigenaar wel van motor heeft gewisseld en niet van signature }) )

K-series niet starten? Humm, brandstof-pomp van de injectie? Hoor je nog het gebruikelijke initiele pomp-getjsilp als je het contact aanzet? Kan ook gewoon vermoeide bougie(kabel)s zijn maar dan had-ie eigenlijk al eerder vrij slecht moeten lopen.
Tjsa, eigenlijk beetje zinloos om op afstand te gissen. Veel succes ermee!
 
Mijne zelfde verhaal....

Vanochtend alles aan, niet starten

Morgen maar nieuwe bougies halen en hopen want benzine en al heb die,
tijd vant jaar? :X
 
Het is afgelopen dagen aan het einde van de dag onder de 4 graden geweest. Misschien heeft het daar mee te maken. Iemand zei hier al de accu en dat zou best weleens kunnen met dit weer.
 
In overleg met de dealer, toch maar de WW gebeld. Dealer zit in AMersfoort en ik werk in Arnhem. En ik ben er wel mee heengekomen, en toen was het koud. En op mijn werk staat de motor in de garage. De accu is prima, want deze is nog steeds niet leeggestart. De WW is gebeld en is onderweg. Ik ben benieuwd. En anders moet de motor met de WW naar de dealer, en ik weer met mijn collega met de auto ;(
 
WW is geweest. Benzinepomp werkte, stroom voldoende. Toen heeft hij de bezineslang voor de carborateur dichtgeknepen en jawel starten. De motor was verzopen. Ja, gek he? :( Na zoveel keer starten. Maar de oorzaak van de eerste keer starten is er niet uitgekomen. Ik ga met lunchtijd nog een keer proberen en dan om 14.30 uur weer lekker op de motor terug naar huis(hoop ik) :] :] :]
 
Denk niet dat de vlotter is vastgevroren, omdat de motor al zeker 8 uur in een verwarmde garage stond. Mogelijk blijft het altijd een mysterie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan