met motor onderuit gegaan in frankrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilbert1985

Die hard MF'er
13 mrt 2011
465
0
ridderkerk
mensen ik wil even een serieuze vraag stellen.

mn broer is van de week in frankrijk onderuit gegaan met de motor.
en heeft dus wat schade aan zijn helm pak en de andere bekende spullen.
en ook de motor.
maar nu heeft hij een reis verzekering en nou was mijn vraag. is een motor ook mee verzekerd samen met motor pak
en is er eventueel iemand die mij ken uit leggen hoe het zit?
wij kunnen namelijk niks terug vinden in de polis.
alvast bedankt. gr wilbert
 
mensen ik wil even een serieuze vraag stellen.

mn broer is van de week in frankrijk onderuit gegaan met de motor.
en heeft dus wat schade aan zijn helm pak en de andere bekende spullen.
en ook de motor.
maar nu heeft hij een reis verzekering en nou was mijn vraag. is een motor ook mee verzekerd samen met motor pak
en is er eventueel iemand die mij ken uit leggen hoe het zit?
wij kunnen namelijk niks terug vinden in de polis.
alvast bedankt. gr wilbert

Is de polis Nederlands en heb je alles gelezen en begrepen? Dan ben je niet verzekerd. Maargoed, er zal vast wel iemand reageren met meer verstand van zaken.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk niet. Motorvoertuigen moet je doorgaans apart verzekeren en vallen niet onder andere verzekeringen. Zo valt de auto niet onder de inboedel als hij in de garage staat etc. Als je de motorfiets volledig wilt verzekeren dan zul je een casco verzekering af moeten sluiten en geen reisverzekering.
je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar ik geef je weinig kans.
 
nee, je motor is waarschijnljik niet meeverzekerd in je reisverzekering. Je hebt in principe je motorverzekering...
 
ik heb dit ook al bij de rechtsbijstand van mijn motorverzekering neergelegd.
omdat het waarschijnlijk ook door het slechte wegdek te maken had.
onderandere groeven in het wegdek. en het fijt omdat het door een schrik reactie kwam doordat er een andere bestuurder de berg hard af kwam rijden en mijn broer was klimmend verkeer.
 
En hij heeft de gegevens van die andere bestuurder? En heeft hij aangifte gedaan bij de politie? Zo niet, dan wordt het een moeilijk verhaal. Dan wordt het afgedaan als een eenzijdig ongeval en kan hij de schade uit eigen zak betalen.

In Nederland kun je bij een schuiver door slecht wegdek de wegbeheerder aansprakelijk stellen en de schade op hun proberen te verhalen. Ik weet niet of dat ook in FR mogelijk is, misschien kun je dat eens proberen? Heeft hij wel een rechtsbijstandsverzekering op de motor? Dan kun je de vraag eens bij hun neerleggen.

(hmm, niet helemaal goed gelezen. Laat maar)
 
Laatst bewerkt:
De motor heeft een eigen verzekering (wa en eventueel (beperkt) casco); bij diverse verzekeraars kun je helm en kleding meeverzekeren en er zijn er meen ik ook waar dat standaard in de polis zit (Univé?). De reisverzekering dekt onder meer diefstal van je bagage, eventuele medische kosten en bijvoorbeeld ook schade aan je gehuurde vakantiewoning.
En zoals Naba hierboven al schreef, zonder schadeformulier, getuigenverklaring(en), foto's en aangifte bij de politie zal je rechtsbijstand waarschijnlijk geen enkele kans op verhaal zien en dientengevolge ook niets ondernemen.
Je schrijft trouwens niets over je broer; is die er zonder fysiek letsel vanaf gekomen?
 
Laatst bewerkt:
sorry voor de late reactie,
allemaal bedankt voor het reageren.
met mijn broer gaat het goed op wat schaafplekjes na op been en armen en spierpijn.
dus is er gelukkig goed vanaf gekomen.
over het ongeval zelf. er is politie bijgeweest en inmiddels hebben wij naar de rechtsbijstand een pakketje gestuurt met, schadeformulier.eenbrief schade van motorkleding, een getuigenverklaring van mij.en fotos van de situatie en van de kapotte spullen.
dus voor derest zien we wel wat er gebeurtwant we hebben de verzekering gebeld en zo te horen klonk het wel goed.
 
getuigschriften van familie zijn geloof ik niet even veel waard...

maar dat is mijn gevoel wat spreekt, niet mijn ervaring, die heb ik niet (hiermee)
 
Laatst bewerkt:
zie het centrale verzekeringentopic.

Daaranast dubbel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan