Met of Zonder???

4 jul 2004
14
0
(0164-)
Nu met de zomer op komst komen veel motoren weer uit het "vet".
Op de weg zie je derhalve veel verschillende rijders. :]
Wat mij wel opvalt is dat niet iedereen het even nauw neemt met de veiligheid qua kleding, zeker niet boven de 25 graden.
Korte broeken en t-shirts vliegen voorbij op de boulevard en snelweg.

En dit terwijl er in de media ( zie bv. Blik op de weg) genoeg aandacht besteed is aan de gevolgen van de val zonder beschermende kleding. (zo moest bijv. een motorrijder in spijkerjack zijn arm missen na een glijpartij op een snelweg, bron 112 weekend)

Tuurlijk baal ik ook van die hitte als ik eens stilsta voor een stoplicht, maar mij zal je zelden of nooit zonder m'n pak op de motor aantreffen.

Hoe zitten jullie erbij deze zomer????

Groetjes Beertje :)
 
Veiligheid boven alles, ik ben nog aan het lessen, maar als ik moet lessen, en het is een ker erg warm, dan nog trek ik alle beschermde kleding aan.
 
okee ik dacht natuurlijk meteen aan iets anders.... O-)

maar als je de search even gebruikt kan je genoeg meningen vinden hierover

edit: weer niet snel genoeg B|
 
ik zit te zwemmen in 'n pak als het tegen zit...
maar ik zit altijd in m'n pak (tenzij de ritjes heel kort zijn <lees 2 straten> maar dan heb ik wel gewoon m'n jack, handschoenen en helm op).
 
Beschermende kledij is een must. Maar voor korte ritjes zou ik wel eens "zomerrijden"... Ja dan kan je ook vallen blablabla :Z

Denk gewoon dat ik me niet zo op m'n gemak zou voelen in korte kledij.
Maar als ik m'n moto heb en het is dan nog eens goed weer ga ik toch eens een toertje uitwaaien. Zou zelfs uitzonderlijk een stukkie zonder helm doen...
 
Moet iedereen zelf weten. Tis dom. Zijn al talloze topics over geweest.

Hier valt het nog mee. Moet je in het buitenland eens gaan kijken. En dan vooral de zuid Europeese landen. Echt IEDEREEN rijdt daar met korte broek, t-shirt, en geen handschoenen. Echt onbegrijpelijk. Doe dan toch nog op z'n minst handschoenen aan.

Zag er vorige week eentje op een hagelnieuwe R1 model 2004 met een korte broek, slippers, blote borst. Oh, en een klein kind achterop. Niet te geloven. Kind had zo'n fietshelmpje op. En ze stonden me maar dom aan te kijken vannuh "Hehe weer zo'n Hollander die een warm motorjack aantrekt.
 
Het is heel frapant dat de poll uitwijst dat het merendeel van de rijders beschermende kleding altijd gebruikt.
Toch vreemd dat de praktijk er anders uitziet (Let er maar eens op als je een dagje naar het strand gaat.)

Dat komt omdat je hier, gemiddeld gesproken, met de enthousiaste motorrijders te maken hebt die zich bewuster zijn van de risico's en bovendien willen supersport fanaten lijken op hun idolen en Rossi zie je ook niet in korte broek met t-shirt op Assen gassen? Toch :? ;)
 
Ik kan je alleen maar aanraden, gebruiken die kleding.

Ik heb tot nu toe ook 1x mogen ervaren (en hopelijk was dat ook de laatste keer) om het asfalt te mogen kussen, daarbij was en ben ik mijn kleding ook erg dankbaar.
Buiten wat erg leuke glijschade aan de motor, had ik alleen een beetje spierpijn de volgende dag.

Voor mij dus altijd kleding.
 
NEE HE ;(

jij bent nieuw he.
ik hoefde eigenlijk niet eens bij je profiel te kijken.

Weet je wat, ik zet het ff in m'n handtekening, hoef ik nooit meer te reageren.
 
Het is heel frapant dat de poll uitwijst dat het merendeel van de rijders beschermende kleding altijd gebruikt.
Toch vreemd dat de praktijk er anders uitziet (Let er maar eens op als je een dagje naar het strand gaat.)
Echte motorrijders rijden niet in de buurt van het strand, daar kan je toch niet lekker doorrijden.
Daar vind je alleen de posers en wannabee's O-)
 
Je kan ook gewoon reageren?

Over alles is al wel eens een topique geweest :Z
Natuurlijk ook wel vervelend om steeds over hetzelfde te praten. Moet je anders vrijdagnamiddag wat meer MF'en...dan is het leuk :)
 
Echte motorrijders rijden niet in de buurt van het strand


Je bent motorrijder of je bent het niet. Heeft niets te maken met de omgeving waarin je rijdt.

Verder kan ik me het best voorstellen dat mensen met dit weer niet vol in het pak gaan maar enkel met een spijkerbroek en een jasje. Onwel worden vanwege de hitte lijkt me namelijk ook niet goed :) .
 
Verder kan ik me het best voorstellen dat mensen met dit weer niet vol in het pak gaan maar enkel met een spijkerbroek en een jasje. Onwel worden vanwege de hitte lijkt me namelijk ook niet goed :) .

in het ziekenhuis wakker worden als een stuk rosbief ook niet volgends mij :)

als het heel warm is rits ik mn combi gewoon open, zodat mn jas en broek niet meer aan elkaar zitten :)
 
Je kan ook gewoon reageren?

Over alles is al wel eens een topique geweest :Z
Natuurlijk ook wel vervelend om steeds over hetzelfde te praten. Moet je anders vrijdagnamiddag wat meer MF'en...dan is het leuk :)
Neem me elke keer weer voor om nou eens niet in een kledingtopic te reageren. :P
Het draait telkens weer op hetzelfde uit.
Maar op een of andere manier druk ik toch steeds weer op dat reageren knopje |(
 
ik zwem met pak, rijd met pak en neuk met condoom (als ik vreemd ga)
Ben ik nou een voorbeeld voor jullie allemaal?
 
Op de brommer zonder pak, vaak wel met fingerless gloves.

Op de moto tot nog toe altijd in pak. Voelt wel lekker veilig zo, en dames schijnen leer erg "strak" te vinden ^_^

Maar op de brommert ging vroegah vaak het korte broekkie ook aan... Zelfs nu nog als het weer goed is... En met 60 op je plaat gaan garandeert toch ook een leuk stukje rouw vlees...

Naja, je denkt toch vaak: Ik ga toch niet op mijn plaat. Tot nu toe mazzel gehad. Maar als het een keer mis gaat dan gaat het mis... en zit je op de blaren...
 
Ik heb net sinds gisteren mij motorrijbewijs... en nu al een 220 mijltjes gereden. Het is eeeeeeeerg warm, vooral gister, maar toch het volledige pakkie aan onder het moto "safety first". Zet wel een beetje te zweten, maarja, shit happens... dann maar iets meer gas geven tijdens het rijden. Zoals al vaker gezegt:

Aan wijsheid achteraf heeft niemand iets.

ALs jij in je korte broek rond rijd, dan zal het je een 19343293 keer goed gaan... maar je hebt het spul aan en de helm op voor die ene keer dat het wel misgaat, en dat je hem wel nodig hebt....

En als je naar statistieken kijkt, dan gebeuren de meeste motorongelukken bij warm en zonnig weer (concentratie verlies, schaduwwerking bomen in combo met je zonnebril, geen diepte inschatting). Dus be smart, en be save (en be hot?) :+
 
Ben met een gangetje van 40 km p/u op m'n giegeltje gegaan (zat achterop) in een bocht en het lijkt langzaam, maar was blij dat ik een goed motorpak aan had ... :)

Persoonlijk nog een reden: Velsertunnel, tijdje geleden,... ongeluk met motorrijder :.... eerst lag daar de motor .... op het wegdek stukkies spijkerbroek .... flink bloedspoor ....paar meter verder ... stukkies vlees ...... nog meer stukkies vlees ..... toen lag daar pas de motorrijder ..(zonder billen !!!.. die lagen op het wegdek) })

Voor mij dus altijd m'n motorpakkie :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan