Met passagier geen plezier??

Hmmm....geen probleem hoor met passagier. Ligt er natuurlijk wel aan wie er achterop zit, maar meestal geen probs mee.
Met desmoquattro wel eens beetje aan het stunten, ook zijn we nog steeds aan het proberen of we een kneedown kunnen maken met z'n tweeen. (Dus hij en ik knie aan grond.. :+ )

[edit]op de R1 scheelde het nog iets van 10cm[/edit]

Ik heb nog maar een half jaar mun motor (jaar rijbewijs), maar op mijn Div heb ik het een paar keer gered om met 2 personen de voetsteunen op de grond te raggen.
Vond meisje toch wel eng "en wil je nog mee?"
Volmondig "JA!!"

Soms is wel irritant, dan kom je met de helmen tegen elkaar met remmen enzo.
En is toch anders rijden met 2 personen; meer toeren.
 
Ik ben dus een medepassagier en in het begin hield ik mijn handen op de tank maar dat komt behoorlijk op je polsen aan, ik hou me nu achter vast en als mijn vriend flink gas wil geven dan tikt hij op mijn knieen en hou ik hem voor vast.
Ook met harde wind is het prettiger voor hem om voor vast te houden.
Het voordeel van achter vasthouden is dat hij geen last van me heeft, niet met remmen en ook niet met gasgeven, omdat ik dan niet tegen hem aan leun. Ik rij enorm veel mee en ken zijn rijstijl behoorlijk goed, ik zou dus niet zo gauw bij iemand anders achterop stappen.
Alleen rijden heeft uiteraard de voordeel dat je bike wat meer power heeft, maar ben blij dat hij het met mij altijd gezelliger vind :)
Maar hij geniet uiteraard als hij ook een keer alleen gaat en gelijk heeft hij :)


En je hebt nu nog steeds niet zoiets van: "Ik wil nu ook zelf rijden!"

Zelf rijden is echt veel leuker dan achterop zitten.

Dat tikken tegen de knieeën omdat er flink aan het gas getrokken gaat worden, is wel ff fijn te weten. Toen mijn ex en ik samen één motor moesten delen, deden we dat ook als teken bij elkaar.


CAT
 
Op woensdag 24 juli 2002 12:17 schreef Plastic Power het volgende:En je hebt nu nog steeds niet zoiets van: "Ik wil nu ook zelf rijden!"

Zelf rijden is echt veel leuker dan achterop zitten.
CAT

stupid.gif


Ben volledig met je eens! Ik haat achterop zitten. Hoe goed de rijder ook mag zijn, als je achterop met een gang van 150-160 op een afrit afgaat doe ik het haast in mijn broek.

Ik stel het nu wel erg voor, maar ik voel mij echt niet "op mijn gemak" achterop. Ik heb liever zelf alles in handen.

Is trouwens idem met de wagen, dan rijd ik ook liever zelf.
 
Ik ben rijder, maar ik ga dus echt bij iemand achterop zitten, alleen al het gevoel dat jij het niet (de situatie etc) in je handen hebt.
Klinkt mischien vreemd.
 
Zag van de week een auto programma, gingen twee focussen tegen elkaar strijden.

Een groep n met 150 pk en een wrc met 550 pk.

Later gingen ze bij elkaar mee, die wrc rijder poepte in zn broek als passagier in de groep n, terwijl ie veel harder is gewend.

Dat illustreerd het wel een beetje denk!!!
 
Ohw over uitzondringen, lekker jong strak ding van een jaar of 20 met grote tieten. Resultaat: 2 blauwen ogen.... van mijn vriendin dat dat niet goed vind...... ;)

Tja, je moet je vriendin niet halverwege eraf knikkeren om vervolgens met dat lekker jong strak ding mee aan de haal te gaan! :P
 
Ex-vriendinnetje (1,87, kilootje of 65-70) wel eens achterop gehad & da ging best aardig... Weinig tips hoeven geven & vrijwel geen rakende helmen... Meehangen was geen probleem, ze hing moeiteloos mee in de bochten... Soms moest ik zelf iets meer tegenhangen, omdat ze te ver ging hangen... Maar het hangen doet ze wel altijd heel soepel & geleidelijk... Nooit in de problemen gekomen met haar achterop, behalve die ene keer da'k wat snel optrok (op verzoek)... Les geleerd: Wheelie met duo gaat aardig makkelijk... }) Wel wat schrikken als je het niet verwacht & net een rotonde over wilt gaan... Wat misschien wel iets helpt: Ze heeft zelf wel een motor-RBW maar geen fiets, dus ze weet de noodzaak van goed meehangen...

Met een ander meisje achterop (plm.1,65, kilootje of 50-55) wel problemen gehad... Had verteld hoe ze moest zitten, hangen enzo... Ging redelijk goed, tot ze op een snelwegafrit plots tegen ging hangen... Ze zag niets en ze wilde even kijken wat er voor ons reed... |( De lol was dat ík niet kon rijden volgens haar, want zij kon toch nooit zó erg het evenwicht verstoord hebben... |(

Zij is daarna dus ook niet meer achterop geweest...

Conclusie: Het hangt erg af van degene die je achterop hebt... :)

Motor: ZX-6R '98 met vering achter 8 mm hoger dan standaard...
 
Ik neem niemand mee. Mijn vriendin rijdt zelf motor dus daar heb ik geen last van. Zelf chterop zitten heb ik twee keer gedaan. Da's twee keer te veel :(
 
In de tijd dat ik nog verplicht achterop moest zitten (geen rijbewijs) maakte mij het niets uit... ik vond het heerlijk om de dijk uit te rijden zo hard mogelijk :) Klaverbladje rijden was ook vaak lachen.. ik werd na een paar rondjes op het viaduct gedumpt en daar stond ik dan te kijken :P
Maar sinds ik zelf me rijbewijs heb en pas achterop moest was ik gewoon bang :?
 
Ik MOET altijd goed vasthouden van mun broer en ik moet zo dicht mogelijk tegen em aan zitten, anders komt er te veel wind tussen ons en dan word ik weggeblazen. In het begin deed m'n rug ook pijn, maar dat komt niet meer voor.
 
Moet je 'n R1 kopen. Dan wil ze in no-time niet meer achterop en gaat zelf d'r rijbewijs halen. })
En dan snel de duosteuntjes eraf, zodat er geen weg terug meer is. ;)

Annelies heeft het best naar haar zin bij mij achterop.
 
Moet je 'n R1 kopen. Dan wil ze in no-time niet meer achterop en gaat zelf d'r rijbewijs halen. })
En dan snel de duosteuntjes eraf, zodat er geen weg terug meer is. ;)

Nou, dat zou ik niet zo zeggen, vanaf de eerste R1 1998 zit ze met ritten tot 600 km per dag graag achterop.... :)
 
Geen probleem om 't kippetje achterop te zetten! Da's het voordeel van zo'n ouderwetse buddyseat he? We zitten ook gewoon op dezelfde hoogte en dus niet dat je duopassagfier boven je uit torent.
 
Op vrijdag 26 juli 2002 10:02 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:
Geen probleem om 't kippetje achterop te zetten! Da's het voordeel van zo'n ouderwetse buddyseat he? We zitten ook gewoon op dezelfde hoogte en dus niet dat je duopassagfier boven je uit torent.

Past toch ook best op een supersport:

Oriental-Chicken.JPG


Mijn vriendin wil niet achterop omdat ze zelf ook kan rijden. Dan verveelt ze zich maar. En ik bij haar achterop rijdt ook niet lekker, ben 2 meter en zij 1.65. Dus: met passagier minder plezier ja....
 
Ik zit altijd bij mij pa acterop de V max en na een uurtje of 2 (aan 1 stuk) krijg ik altijd pijn in m'n reet :(

Hou me nooit vast aan de handgreep erachter want dan vlieg je eraf, wat ik een tijdje terug ook BIJNA meemaakte ;(
Stop me handen altijd bij hem in de zakken (jas ;) ) en als we een x 160+ rijden gaat hij wat platter liggen en krijg ik altijd die kutwind van voren en vliegt me helm doms bijna eraf terwijl dat kinbandje strak (genoeg) staat


p.s. Haal ik weer oude topics naar boven?? :j
 
Terug
Bovenaan Onderaan