Met passagier geen plezier??

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Op mn zzr was het geen probleem voor mn vriendin om achterop te gaan, nu echter zit ik minder lekker doordat zij op mij leunt en ik dit met mn polsen opvang.
Zij krijgt last van haar rug, en bovendien wil ik eigenlijk ook niet met duo rijden omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik haar wat aandoe.

wat doen/hebben jullie?
Welke fiets, neem je iemand achterop en wat vind je daarvan??
 
Hmmm....geen probleem hoor met passagier. Ligt er natuurlijk wel aan wie er achterop zit, maar meestal geen probs mee.
Met desmoquattro wel eens beetje aan het stunten, ook zijn we nog steeds aan het proberen of we een kneedown kunnen maken met z'n tweeen. (Dus hij en ik knie aan grond.. :+ )

[edit]op de R1 scheelde het nog iets van 10cm[/edit]
 
Op mn zzr was het geen probleem voor mn vriendin om achterop te gaan, nu echter zit ik minder lekker doordat zij op mij leunt en ik dit met mn polsen opvang.
Zij krijgt last van haar rug, en bovendien wil ik eigenlijk ook niet met duo rijden omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik haar wat aandoe.

wat doen/hebben jullie?
Welke fiets, neem je iemand achterop en wat vind je daarvan??

Moet je 'n R1 kopen. Dan wil ze in no-time niet meer achterop en gaat zelf d'r rijbewijs halen. })
En dan snel de duosteuntjes eraf, zodat er geen weg terug meer is. ;)
 
vragen of ze wat meer naar achter kan gaan zitten op haar eigen stukje zadel.

Sommigen hangen idd met hun volle gewicht op je en
houden zich nauwelijks vast (altijd lekker met remmen...) :(

Als jij nu gewoon rustig rijdt en je vraagt haar
of ze met een hand jou vastpakt (voor optrekken) en met de ander het handvat (remmen) heb je als
het goed is nergens last van.
 
Vaak met zijn tweetje's op een gehuurde Bandit. Niks geen problemen, als je je inderdaad goed vasthoudt, dus wat hierboven al wordt gezegd:
- Een hand op bestuurder
- Een hand achter je aan handvat

Met iemand achterop die geen rijbewijs heeft kan wel eens heel erg irri zijn.i.v.m. tegenhangen. Maar voor de rest is het wel leuk hoor, duorijden.
 
Ik heb dus een blackbird en dat is mede omdat mijn vrouw wel vaker achterop zit. Wij bezitten geen auto, dus met een verjaardag of andere verplichting gaan we met de motor...

Ik had eigenlijk ook wel een mille gewild of zoiets, maar dat betekent dat ze niet meer achterop kan.

Gulden middenweg dus....
 
Ik rij zelf (in principe) niet met een passagier omdat ik nog niet genoeg vertrouwen in mezelf heb.
Heb het nu twee keer gedaan een keer met een vriendin die 29 kilo lichter was, daar merkte ik weinig tot niets van, de andere keer met een vriend die 10 kilo zwaarder is en daarbij merkte ik dat ik veel harder moest werken ondanks dat hij goed mee leunde.

Maar ik hoor ook van vriend(inn)en verschillende verhalen de ene vind achterop bij een racer prettiger de ander op een chopper of toerder.

En zo ook met de berijders de ene die vind het afschuwelijk om iemand achter op te hebben( inderdaad ivm rijplezier) de andere zegt er weer helemaal geen last van te hebben.

Kortom erg persoonsgebonden.
 
we schieten op de sp1 het hele land door met zn 2en. tis geen pretje op de vfr en de fire blade ging het makkelijker.

mijn vriendin leunt gewoon met 2 handen op de tank (handschoenen aan natuurlijk ivm krassen). met remmen leunt ze op de tank en met optrekken aan mij.
 
Op GS500e ging het goed, op SV650N ook.
Op GSXF probeer ik over 4 weken, heb die motor een beetje ook voor haar gekocht, dat ze lekker zou zitten. Heb zelf al wel achterop gezeten op de motor, zonder iemand voorop en dat zat goed ;)

Had wel na een paar uur rijden last van m'n polsen als m'n vriendin met vol gewicht op me ging hangen als ik even in de remmen moest.

TIP: Zeg tegen je vriendin dat ze gewoon bij het remmen 1 hand op de tank moet houden, dat scheelt veel gewicht in je rug ;)

Maar een supersport is inderdaad geen lekkere motor voor duo ritten.
BTW: Het liefste rijd ik ook solo hoor :+
 
zxr400 maar ik heb m`n bijrijder ook niet verzekerd, meteen goede reden om niemand mee te nemen! Behalve mooie vrouwen dan :9
 
Ik ga zaterdag richting bordeaux (frankrijk) met mijn vrindin achterop op een kawa ZZR600 met daarbij ook tank en zadeltassen, LIJKT mij geen probleem heb tenslotte al ruim 1250 km ervaring :) en al 200 met passagier *D maar wat wel handig is is een niergordel en de juiste snelheid,(ergens gelezen) zodat de tegewind je een beetje opvangt, wat je ook zou kunnen doen is plat gaan liggen en je ellebogen op je knieen laten steunen/rusten.
 
Ik ga zaterdag richting bordeaux (frankrijk) met mijn vrindin achterop op een kawa ZZR600 met daarbij ook tank en zadeltassen, LIJKT mij geen probleem heb tenslotte al ruim 1250 km ervaring :) en al 200 met passagier *D maar wat wel handig is is een niergordel en de juiste snelheid,(ergens gelezen) zodat de tegewind je een beetje opvangt, wat je ook zou kunnen doen is plat gaan liggen en je ellebogen op je knieen laten steunen/rusten.

Jij gaat je je eigen woorden nog wel heugen!!! Hahaha, das echt ver man voor een eerste keer!!! Ik hoop dat je het redt! Ga je in 1 keer of doe je er meerdere dagen over?
 
Op dinsdag 23 juli 2002 16:58 schreef King Blade het volgende:
we schieten op de sp1 het hele land door met zn 2en. tis geen pretje op de vfr en de fire blade ging het makkelijker.

mijn vriendin leunt gewoon met 2 handen op de tank (handschoenen aan natuurlijk ivm krassen). met remmen leunt ze op de tank en met optrekken aan mij.

Heeft ze zo'n scherpe nagels? :P

Natuurlijk rijd ik het liefste solo. Maar als het een keer moet, maakt me dat niet zoveel uit. Zolang ze netjes afzetten op de tank bij remmen s er niet veel aan het handje. En vasthouden in m'n zij is ook wel prettig. Weet ik tenminste dat ik niemand verloren ben. En als ze helemaal rechtop zitten, komt het rijgedrag niet ten goede.

Ga zelf iig voor geen goud achterop. Lijkt me doodeng 8-)
 
Hmmm....geen probleem hoor met passagier. Ligt er natuurlijk wel aan wie er achterop zit, maar meestal geen probs mee.
Met desmoquattro wel eens beetje aan het stunten, ook zijn we nog steeds aan het proberen of we een kneedown kunnen maken met z'n tweeen. (Dus hij en ik knie aan grond.. :+ )

[edit]op de R1 scheelde het nog iets van 10cm[/edit]
binnen kort maar 'ns ff doen. en zorgen dat het op de foto komt!!
 
Op dinsdag 23 juli 2002 16:58 schreef King
mijn vriendin leunt gewoon met 2 handen op de tank (handschoenen aan natuurlijk ivm krassen). met remmen leunt ze op de tank en met optrekken aan mij.


m'n vrouw doet dat op de zelfde manier, gewoon handen rond me tegen de tank.
als ik niet te hard rij zit ze gewoon met dr handen op dr benen.
7000 km in 13 dagen was geen probleem :]
 
Mijn vriendin gaat vaak zat achterop.
Het is soms lastig met hard remmen.
Op het begin knalde ze tegen me aan en dat doet pijn op een bepaalde plek :(
Ze zet zich ook af tegen de tank met remmen.
In bochten hangt ze goed mee.
Ze houd me soms in mijn zij vast en soms achter.
 
Met lange stukken tijdig even looppauzes inlassen. Ik rij nu tijdelijk op een radian 600, is niet zo groot en dan heeft mn vriendin het na zo'n 150 km wel weer even gehad.
Ooit een keer in mn spijkerbroek met haar achterop op een gsx750r gereden, werd een heel klein rondje en snel terug naar huis om mn leren broek aan te doen, ik schoof alle kanten op op dat zadel.
Maar mn cb750 rijd nog wel het lekkerst met iemand achterop, breed goed zadel, goede voetsteunen, en beetje schuifvaste kleding kunnen een hoop doen.

en de beste oplossing? mn vriendin is ondertussen met motorrijles begonnen 8-) dat wordt straks zoeken naar een cb400, of zoiets :P want achterop een motor lijkt me echt helemaal niets.
 
Nou, mijn vriendi zet zich idd ook af tegen de tank, maar dan zit ze weer zo dicht bij dat we continu met de helmen tegen elkaar zitten waardoor je automatisch je nek gaat verkrampen.

Alhoewel het steeds beter gaat, ze leert het al, gisteren zij ze zelfs: je mag wel wat harder hoor!! :}

maar toch geef mij maar lekker een mono seat!
 
Ik ben dus een medepassagier en in het begin hield ik mijn handen op de tank maar dat komt behoorlijk op je polsen aan, ik hou me nu achter vast en als mijn vriend flink gas wil geven dan tikt hij op mijn knieen en hou ik hem voor vast.
Ook met harde wind is het prettiger voor hem om voor vast te houden.
Het voordeel van achter vasthouden is dat hij geen last van me heeft, niet met remmen en ook niet met gasgeven, omdat ik dan niet tegen hem aan leun. Ik rij enorm veel mee en ken zijn rijstijl behoorlijk goed, ik zou dus niet zo gauw bij iemand anders achterop stappen.
Alleen rijden heeft uiteraard de voordeel dat je bike wat meer power heeft, maar ben blij dat hij het met mij altijd gezelliger vind :)
Maar hij geniet uiteraard als hij ook een keer alleen gaat en gelijk heeft hij :)
 
Met mijn vorige motor, een thundercat, heb ik veel met duo gereden, zelfs een dag naar de nordschleife met duo gereden. Ruim 900 km. Vier duo's gehad tot nu toe, geen van allen ervaring met duorijden, kwestie van ze goede tips geven en de tijd nemen om aan elkaar te wennen.
Eén haakte direkt al af, was niets voor hem. Mijn vriendin vond het leuk maar had niet het lef om echt in de bocht te hangen. Met vriend van me en met mijn vader durf ik bijna alles, ik gebruik heel mijn band met hen achterop.
Inmiddels een Blackbird gekocht vanwege powergebrek als je echt door wilt rijden met duo en wegens het meer geschikt zijn voor het rijden van 1000 km per week..
 
Wij rijden al bijna 10 jaar samen motor, af en toe allebei zelf maar meestal met zijn 2en.
Mijn vrouw houd op bochtige weggetjes haar handen tegen de tank en houd zichzelf dus tegen bij het remmen.
Als we een rechtere weg hebben legt ze haar armen gewoon op haar benen.
Een aantal tips voor motoren welke (volgens mijn vrouw)perfect achterop zitten:

Suzuki GSX750F
Honda CBR1000F zowel type 87 als 91 (91 zit beter)
Suzuki GSX1100R
Honda VTR1000F (zit iets minder als de 1100R maar valt niet tegen.)

Motoren waar ze niet zo blij mee was:

Kawasaki ZXR750 model 89
Yamaha FZR600

We zouden allbei graag een blauwe R1 willen,maar vanwege het feit dat ze achterop moet is dat niet zo'n goede keus ;(
 
Maar om dan weer echt een gezellige dag te hebben, afgezien van de stops, moet je eigenlijk wel intercom hebben.

Anders kun je niet praten en heb je dus weinig aan elkaar.

Behalve het lekker knus tegen elkaar aanzitten! :+
 
Op mn zzr was het geen probleem voor mn vriendin om achterop te gaan, nu echter zit ik minder lekker doordat zij op mij leunt en ik dit met mn polsen opvang.
Zij krijgt last van haar rug, en bovendien wil ik eigenlijk ook niet met duo rijden omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik haar wat aandoe.

wat doen/hebben jullie?
Welke fiets, neem je iemand achterop en wat vind je daarvan??

gewoon een pakket motorrijlessen geven voor haar verjaardag.
dan nog een leuke fiets voor haar vinden en je hebt nergens meer last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan