met rugzak rijden gevaarlijk?

Niks op mijn rug! Bij VRO-1 werd er ook voor gewaarschuwd: je kan niet glijden met een rugzak, je gaat rollen; afgezien van het gevaar dat een voorwerp in de rugzak je rug kan breken.
Daarom dus ook bij mijn nieuwe motor een topkoffer besteld en anders koop je een elastisch bagage-netje of een tas die je op je buddy kan monteren.
 
Ik lees het hier nergens, maar als ik teveel in mijn rugzak heb dan gaat ie gewoon achter op het zadel onder een netje.

Mijn zzr heeft zelfs van die uitklapbare haakjes waar ik het netje perfect aan kan vast maken.

Zo'n netje kost maar een paar euro !

Beter lezen mien jong.
Alleen is het mij niet teveel, maar zoiezo achterop :+

Bagagenetje en tassie eronder :+


Ik nooit rugzak om op motor.
Ik altijd tas achterop.
 
5 kilo is toch geen probleem? 15 kilo wordt t pas lastig

Naja liefst zo licht mogelijk natuurlijk!

Ik rij zelf ook vaak (lees bijna altijd) met een rugtas, de ene keer zit er zo goed als niks in en de andere keer zit ie bijna goed vol.

Rijden met een rugtas hangt ook meer af van je rijgedrag. Als je een rugtas aan hebt en je rijdt iets rustiger dan normaal is een optie, maar natuurlijk voorkom je daarmee helaas niet alle ongelukken die je maar kan bedenken :+

Voor enkele dingen hoef je je niet veel zorgen te maken, maar als je echt je rugzak gaat volproppen met spullen zou ik je eerder dan een tanktas aanraden...
Oke het rijdt dan misschien niet zo handig, maar is wel veiliger als je een schuivertje niet kan voorkomen
 
ik ben een keer aangereden met een rugzak op.. stug vasthouden aan het stuur (kweet het, doe je maar 1 keer vaut) en plof, vol op mijn rug(zak) op de motorkap.
schade: motor total loss, motorkap gedeukt, verder niets.
de rugbescherming zorgde ervoor dat het beugelslot en de schijfremslot geen kwaad deden.

omdat het gevaarlijk zou zijn, een bagagenetje gekocht op de nieuwe(re) fiets.
ja, en toen kwam ik erachter wat de formule : 1/2 m.v kwadraat betekende.
zo'n voorwerp krijgt een behoorlijke energie mee als jij stil staat en dat ding beweegt nog.

een koffer was ook zinloos... alles daarin trilt gewoon kapot.
 
maaaarrrr.....ik doe het zelf ook....rugzakkie...wel zo makkelijk naar je werk.....sportschoentjes
Ik heb veiligheidsschoenen bij mn buro staan. Hoef dus nooit schoenen mee te nemen als ik op de motor ga.


....broodjes...
Lang leve de kantine!

lekker knoerhard blikje cola om lekker een wervel op te verbrijzelen :+
Ik ga voor de koffie. Is namelijk gratis. :P

staat zo stom he......een koffer achterop een gixxer ;)
Pak toch altijd rugzakkie. Kan evt ook prima een laptop in, maar die laat ik toch altijd op mn werk achter.
 
ik had er vorig jaar super veel last van, ok rs50 is mss maar een domme schakelbrommer maar elke dag naar school met een rugzak van 10-15kilo achterop.

leuk is anders. maar ik monteer geen idiote koffer.
dan geraakt een mito nietmeer vooruit })
 
Mja, ik rij soms wel met een rugzak. Maar dat is enkel als het zeker weten droog blijft en ik niet veel mee moet nemen.

Als het regent heb ik graag m'n koffer mee om m'n helm enzo in te steken. Blijft het droog dan maak ik hem vast achter het ringetje onder m'n zadel. Dit is in de gevallen dat ik geen zin heb om met m'n helm te gaan rondzeulen. Ook m'n broek kan nog in de koffer moest ik die willen uitdoen.

Wat ik in m'n rugzak heb als ik geen topkoffer bij heb ? Tot voor kort wat cursussen en een dun mapje (plastic). En meestal wat handdoeken en een zwembroek. Niks wat uitsteekt of hard is dus.

De rugzak die ik heb is er 1 van hein gericke. Kan je in de dikte aanpassen (dus als je heel wienig bij hebt is ie maar heel plat), hij heeft een buikriem en een borstriem. Dat ding zit dus potvast en is vrij plat. Kan je gerust mee tegen de vlakte gaan. Onderin zit ook een knalgele, fluo regenhoes. Ben je ook nog extra zichtbaar in het donker en in de regen.

rugzak1.jpg

Hier is hij open gerist. In de dunste vorm is alles tussen de 2 ritsen weg.

rugzak2.jpg

Lekker opvallend :+

De achterkant bestaat ook uit een goed hard stuk mousse.

Maar in de meeste gevallen gaat de rugzak gewoon de topkoffer in.
 
Had het toch eerder gezegd !
Ik rij elke dag naart school met een volle rugzak !
Dat is levensgevaarlijk, de 1ste september eens naar de directeur stappen en zeggen dat ik voor hem mijn leven riskeer elke morgent ...

Niet ?
Dan maar niet ...

...en ik denken dat ik de enige l*l was die dat deed :o :X
 
Oh ja, en het voordeel van een topkoffer is dat andere weggebruikers ook meer afstand van je houden.Dit omdat ze tegen de koffer aankijken die vaak op ooghoogte zit en zich bevind op het uiterste (=achterste) puntje van je motor. Zonder topkoffer kijken ze onbewust "door je heen" naar het voertuig voor je.

Klinkt misschien vreemd, maar is echt (proefondervindelijk ;) ) waar.
 
Ik gebruik een tanktas. Bestaat uit meerdere compartementen (schrijf je dat zo ??).
Op onderstaande foto heb ik maar 1 gedeelte gebruikt. Elk deel heeft ook een mogelijkheid om een routekaart te plaatsen.
Deze tas kan je ook gebruiken als rugtas, zitten op elk deel kabels.
Rechter motor is van mij.

picserver.jpeg


Oh ja, ik gebruik deze tas ook vaak om de laptop mee te nemen. Heb er nog geen problemen mee gehad ivm schokken ofzo.
 
...en ik denken dat ik de enige l*l was die dat deed :o :X
Nee hoor, regelmatig met een (zeeman, wibra, whatever, zo'n soort kwaliteit) rugtas gevuld met kettingslot van een paar kilo en een aantal (zware)boeken, mappen en schriften naar school gereden.
Maarrr...

IK BEN VEILIG!!! Ik doe mijn brood namelijk in een plastic zakje *D
 
ach wat is veilig ken iemand die heeft ze rug niet gebroken omdat hij juist een rugzak op ze rug had maar ja meeste gevallen zal/is het niet veilig zijn dan denk ik

het zal wel hetzelfde zijn als met een gordel in een auto de ene keer is het je redding de andere keer juist niet

of te wel tis je eigen keus
 
:Z :Z

Who cares

zoveelste topic waarbij iedereen een andere mening heeft, rijden brengt zoiezo risico's met zich mee.

Het was toch gewoon een echte vraag :? . Er worden hier ervaringen en adviezen gevraagd? Ik snap niet wat hier mis mee zou moeten zijn B|
 
Laatst bewerkt:
[me]-=MV=- hoopt nooit te vallen met tas though...
[/me]


Elke avond camera en paar blikkies in zijn tas als ie gaat buiten spelen.. :X

6 Bullit en een Kodak liggen niet lekker denk.,. :+
 
manier van gebruik speelt uiteraard ook mee afgezien van het vallen.

als je een rugzak goed aansjort is het een wereld van verschil met 1 die van links naar rechts achter je aan wappert.

daarnaast vond ik zelf beide ritsjes naar beneden wel een goeie tip ipv. ze bovenaan samen te laten komen ivm. verliezen van bagage.

rij zelf nu 6 jaar met rugzak en weet niet beter, bevalt me uitstekend en krijg bijna alles mee, van de week nog een boa constrictor van 8-10 kilo opgehaald al was dat wel beetje heavy in de schouders :]
 
rij zelf nu 6 jaar met rugzak en weet niet beter, bevalt me uitstekend en krijg bijna alles mee, van de week nog een boa constrictor van 8-10 kilo opgehaald al was dat wel beetje heavy in de schouders :]
Dat is toch een slang hè
full
(een echte...)
Goed, open een topic: wat is het vreemdste dat je ooit op de motor vervoerd hebt en jij wint ZEKER de hoofdprijs!!!
 
ik heb een zak gekocht van aprilia, en ik kan er zelfs een helm instoppen op mn rug
dit is dus niet aan te raden dat ik er een helm in steek met eventuele gevolgen als ik dan val.....
anders is het een zeer goed zakkie
 
Had het toch eerder gezegd !
Ik rij elke dag naart school met een volle rugzak !
Dat is levensgevaarlijk, de 1ste september eens naar de directeur stappen en zeggen dat ik voor hem mijn leven riskeer elke morgent ...

Niet ?
Dan maar niet ...

hehe, zeker doen man, geef hem op zn donder :) :)
 
Dat is toch een slang hè (Afbeelding) (een echte...)
Goed, open een topic: wat is het vreemdste dat je ooit op de motor vervoerd hebt en jij wint ZEKER de hoofdprijs!!!

ja dat is een slang.

Heb zelf geen autorijbewijs en om voor elk wissewasje iemand te moeten lastig vallen vind ik vervelend dus vervoer zoveel mogelijk met de motor. Rij dan ook meestal met rugzak behalve als ik voor de fun een ritje rij. Normaal gesproken mn reptielen in linnenzak onder mn trui tegen het lichaam maar deze was te groot en kreeg mn jas niet dicht zodoende in de rugzak :)

Ben op mn huidige motor heel zuinig en zodoende enkel rugzak maar met de vorige vervoerde ik echt alles; 17 inch monitor op de tank geklemd tussen mn armen (ritje van 20 km), rol zeil op de motor gelegd in de lengte dus over kuipruitjeover tank en buddy om er vervolgens bovenop te gaan zitten en dan heel voorzichtig naar huis te rijden etc ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan