met rugzak rijden gevaarlijk?

1 mrt 2004
165
0
ik wil soms dingen vervoeren met een rugzak (een lowe alpine appalachian 75 voor de kenners)

het ding heeft een dikke heup band en 2 schouderbanden, is het nou gevaarlijk om met zon ding te rijden, ivm een ongeluk?
 
ik wil soms dingen vervoeren met een rugzak (een lowe alpine appalachian 75 voor de kenners)

het ding heeft een dikke heup band en 2 schouderbanden, is het nou gevaarlijk om met zon ding te rijden, ivm een ongeluk?

Zolang je er niet allemaal kettingsloten en dat soort harde materialen in gaat vervoeren is het niet zo erg om met rugzak te rijden. Rij je wel met sloten e.d. in je rugzak, heb je een hele grote kans op ernstig rugletsel als je valt :)
 
ik wil soms dingen vervoeren met een rugzak (een lowe alpine appalachian 75 voor de kenners)

het ding heeft een dikke heup band en 2 schouderbanden, is het nou gevaarlijk om met zon ding te rijden, ivm een ongeluk?

[kenner]
..aaah lowe alpine...hebbik ook :) ...prima rugzakken...ben nu overgstapt op berghaus....vond ik toch iets steviger (draagbanden en heupgordel) aangezien deze van lowe al snel slap vond worden
[/kenner]

t linke van een rugzak is dat als je hard neerkomt je rug ken breken plus het feit dat als je een schuiver maakt je ook echt schuift en niet ken rollen doordat je dat ding op je rug heb hangen.....

ik weet nou niet of een backprotector er voor ken zorgen dat je niet achterwaarts "knakt" als je op je rugzak terechtkomt....

maaaarrrr.....ik doe het zelf ook....rugzakkie...wel zo makkelijk naar je werk.....sportschoentjes....broodjes...lekker knoerhard blikje cola om lekker een wervel op te verbrijzelen :+

staat zo stom he......een koffer achterop een gixxer ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had altijd een rugzak totdat ik hier posts zag over eventuele gevaren bij ongelukken er mee.

Eigenlijk direct een tanktas aangeschaft. Is ideaal, alleen koop niet zo'n hoge tas, zeker als je op een supersport zoals ik rij. Zit een beetje ongemakkelijk.
 
Heb een tanktas, vind ik prettiger als een rugzak :)
 
En ik rijdt nooit meer met een rugzak op mijn rug. Ben een keer van de dijk gereden, keurig plat op mijn rug(zak) neergekomen... Erg slecht voor je nek kan ik je vertellen, je hoofd knakt als het ware over de hobbel van je rugzak naar achter. Oh ja, mijn rug mankeerde niets, dus het is wel een goede rugprotector :) Sindsdien toch maar de rugzak onder een spin achterop.

Dus gevaarlijk? Ach, zonder rugzak zul je wel weer ander letsel oplopen.
 
Je hebt tegenwoordig ook een combi van beide tanktas die je ook als rugzak kan gebruiken. Heel handig als je van de motor stapt en een stukkie gaat wandelen(lees benen strekken na lage rit)

Klopt maar die waren ten eerste veel duurder en ik had het idee van "vlees noch vis", is persoonlijk natuurlijk.

De mijne zit een handvat aan en als ik even de benen strek draag ik hem daaraan mee :)
 
Ach, met een broodtrommeltje en een lege portemonnee zal het zo'n gevaar niet brengen. ......

Ik wil toch echt niet op een broodtrommeltje landen hoor :(

Ik ken, MF kent, iemand die met 80 op een auto geklapt is, op zijn rug landde en de afdruk van de losse protector in zijn rug had staan.

Wil jij dat met een broodtrommeltje :?
Kunnen ze een mooie foto maken van een inwendig (t)rommeltje :r
 
een rugzak lijkt mij ook geen lekker idee



maar nu het volgende: Hoe neem je een laptop (en ander werk spul) mee? (uitgaande dat je niet op een fjr met grote koffers rijdt)
 
een rugzak lijkt mij ook geen lekker idee
maar nu het volgende: Hoe neem je een laptop (en ander werk spul) mee? (uitgaande dat je niet op een fjr met grote koffers rijdt)

Onzin

Ook kleine motoren kunnen makkelijk een koffer hebben, waarin een laptop en ander spul ruimschoots passen

full
 
Had het toch eerder gezegd !
Ik rij elke dag naart school met een volle rugzak !
Dat is levensgevaarlijk, de 1ste september eens naar de directeur stappen en zeggen dat ik voor hem mijn leven riskeer elke morgent ...

Niet ?
Dan maar niet ...
 
Wat voor motor heb je :? Wanneer je geen buikschuiver heb, is een koffer een goede en niet zo dure oplossing.
als je het tegen mij had ;)
ik heb een zzr250 en daar komt zeker GEEN koffer op. misschien nog es een tanktas maar rugzak vinnik voorlopig prima, lekker makkelijk. ik zie het probleem niet zo, met of zonder rugzak op je gezicht ik denk dat het beide pijn doet. iig mijn mening.
eerst maar eens rijbewijs halen ;)
 
Laatst bewerkt:
als je het tegen mij had ;)
ik heb een zzr250 en daar komt zeker GEEN koffer op. misschien nog es een tanktas maar rugzak vinnik voorlopig prima, lekker makkelijk. ik zie het probleem niet zo, met of zonder rugzak op je gezicht ik denk dat het beide pijn doet. iig mijn mening.

Ik denk dat het vooral met relax rijden te maken heeft. Soms zie je mensen met een rugzak rijden die volgens mij wel 5 kilo weegt. Dit trekt aan je schouders en geeft ongemak.

Dit ongemak kan veroorzaken dat je later reageert en daardoor een ongeluk hebt, ongeacht het feit dat het de gevolgen ook nog eens erger maakt.
 
Ik lees het hier nergens, maar als ik teveel in mijn rugzak heb dan gaat ie gewoon achter op het zadel onder een netje.

Mijn zzr heeft zelfs van die uitklapbare haakjes waar ik het netje perfect aan kan vast maken.

Zo'n netje kost maar een paar euro !
 
Ik denk dat het vooral met relax rijden te maken heeft. Soms zie je mensen met een rugzak rijden die volgens mij wel 5 kilo weegt. Dit trekt aan je schouders en geeft ongemak.

Dit ongemak kan veroorzaken dat je later reageert en daardoor een ongeluk hebt, ongeacht het feit dat het de gevolgen ook nog eens erger maakt.

5 kilo is toch geen probleem? 15 kilo wordt t pas lastig
 
Terug
Bovenaan Onderaan