Met uitdraai rijden

Wie lichtte mij verkeerd in?

  • De RDW man , deze zat zwaar aan de pillen

    Stemmen: 1 5,6%
  • De verzekeraars deze halen graag dit soort klantjes binnen

    Stemmen: 1 5,6%
  • De agent die bekeurd voor dit feit omdat hij geen sex heeft

    Stemmen: 4 22,2%
  • Allemaal drugs gebruikers aan de telefoon!

    Stemmen: 12 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    18

old_RolandN

geblokkeerd account
22 jun 2005
4.727
2
Omg Den Haag
Beste mede-MF'ers,

Zoals vaak de discussie hebben geantwoord dat het wettelijk niet legaal is om met een 25kw te rijden zonder dit op het kenteken te hebben maar wel een officiële uitdraai van de dealer te hebben en dus ook vermeld is bij de verzekeraar.

Ik ben dus al enige tijd opzoek naar een zxr400 en zoals de gemiddelde motor rijder weet zijn deze vaak al wat ouder en zonder extra toepassingen niet 25kw op kenteken te krijgen. Uit nieuwsgierigheid heb ik de RDW gebeld en enkele verzekerings maatschappijen om te vragen of het nu wél of niét legaal is om met een 25kw machine te rijden en daarbij een uitdraai te hebben van een dealer + dat het vermeld is bij de verzekering.

De vriendelijke man van de RDW & de contactpersonen van de verzekerings maatschappijen legden mij fijn uit dat het dus geen enkel probleem is om op deze manier rond te rijden....Ik heb meerdere verhalen gelezen op dit en andere fora waar mensen hiervoor beboet zijn dus vraag ik mij af; Wat is het goede antwoord nu? De RDW zegt ja, verzekering zegt ja maar de politie zegt nee.

Dus zaten de des betreffende personen die ik aan de telefoon heb gehad onder invloed van verdovende en/of oppeppende middelen of zitten de agenten dat die onder deze omstandigheden bekeuren voor dit feit? :+

PS: Ik had bij de RDW ook gevraagd of ik ervoor beboet kan worden door met een uitdraai te rijden i.p.v. legaal op kenteken , hierop zei de beste man dat het geen enkel probleem moest vormen.
 
zorg dat je alles op papier hebt, dat de verzekering het goedkeurt, dat de rdw het goedkeurt...als je dat hebt, en dat kunt tonen aan de politie dan is er vrij weinig aan de hand.
waterdicht is het nooit. verzekering kan achteraf altijd zeggen van "dat hebben wij niet goedgekeurd (tenzij je het op papier hebt dat ze het goedkeuren), zelfde met de RDW.
RDW vind ik toffe mensen maar daar begin ik nu maar even niet over O-)

de politie is volgens mij de laatste die moeilijk gaat doen over de uitdraaien, en dan is het ergste de boete. Verzekering zou ik me meer zorgen om maken. Als ie het niet blijken te accepteren kun jij grote financiele problemen krijgen in geval van een ongeluk
 
Je moet maar zo denken zoals je het wil, allemaal zien ze €-tekens in hun ogen.

- De verzekeraar, wil jou graag een polis aansmeren om vervolgens niet uit te keren bij brokken. (niet 25KW op kenteken :+ )
- De motordealer wil graag toch dat ding uit de opruimhoek kwijt.
- De rdw wil graag een motor keuren, ook geld opstrijken.
- Politie agent wil zijn quota halen. })

Dit is mijn uitspraak en daarmee moet u het doen. :z :W
 
Je moet maar zo denken zoals je het wil, allemaal zien ze €-tekens in hun ogen.

- De verzekeraar, wil jou graag een polis aansmeren om vervolgens niet uit te keren bij brokken. (niet 25KW op kenteken :+ )
- De motordealer wil graag toch dat ding uit de opruimhoek kwijt.
- De rdw wil graag een motor keuren, ook geld opstrijken.
- Politie agent wil zijn quota halen. })

Dit is mijn uitspraak en daarmee moet u het doen. :z :W
en daar ga je mank: op deze manier wordt een motor namelijk niet gekeurd: ze zeggen dat met een uitdraai voldoende is: geen aantekening in het kentekenbewijs en dus ook geen voorafgaande keuring ;)

Hoe hoog is de boete eigenlijk voor het op deze manier rondrijden :?
kan je altijd nog een kosten/baten analyse maken....
 
boete is gewoon rijden zonder rijbewijs..

als je nou lief aan de man van de RDW vraagt of hij jou een verklaring kan faxen die getekend is door een daartoe gemachtigd persoon en zelfde bij verzekering. dan zit je denk ik aardig goed bij een 1ste bekeuring. bij de 2e zullen ze zeggen, ja wij hebben je hier al een keer voor gewaarschuwd.
 
Goed. Nog één keer dan maar:
wettelijk (de WET, dus NIET de uitleg van iemand die vindt dat het anders moet zijn....) rijd je op een motor, die volgens kenteken meer dan 25 Kw levert ZONDER geldig rijbewijs.
NERGENS in de wet of de jurisprudentie vind je ook maar iets terug over een uitdraai. Dat is ook wel logisch. Iedereen kan immers met een uitdraai rommelen..... maar niet (of een stuk minder makkelijk...) met een geldig kentekenbewijs en de RDW keuring.

ELKE verzekering heeft als standaard polisvoorwaarde, dat de bestuurder in het bezit moet zijn van een GELDIG rijbewijs voor DIE categorie motorrijtuig, waar de bestuurder op rijdt. Zo niet, dan zal de schade op de bestuurder worden verhaald. Volgens de WET heb je géén geldig rijbewijs.
Natuurlijk, een tussenpersoon die graag een polis verkoopt kán je dan vertellen, dat het heus zo'n vaart niet loopt.....maar......

Het is overigens heel simpel: als je me niet gelooft, dan doe je het toch gewoon? Het "enige" risio dat je loopt is een bekeuring en het verhalen van álle schade bij een ongeluk......
 
Vraag dat maar eens aan Base, die heeft al mogen lappen.

[edit]Topic gevonden! Betaald heeft hij nog niet[/edit]

PS: Ik had bij de RDW ook gevraagd of ik ervoor beboet kan worden door met een uitdraai te rijden i.p.v. legaal op kenteken , hierop zei de beste man dat het geen enkel probleem moest vormen.

Dat klopt, het beboeten is geen enkel probleem :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft twee jaar met een uitdraai rond gereden. Haar motor schijnt (althans, dat zegt Honda NL) uit het buitenland te komen (haha, ik bedoel dan natuurlijk niet uit Japan :Z ).En als Honda de fiets niet zelf heeft ingevoerd, dan werken ze nergens aan mee
Ik heb daar toen zelf andere inlaatrubbers ingezet (origineel Honda CBR600), vervolgens een uitdraai laten maken, en deze met een begeleidend briefje aan de verzekeringsmaatschappij gestuurd. Let op dat je op de uitdraai wel even je kenteken laat zetten (kunnen ze gewoon met de computer invoeren). De verzekering vervolgens om een bevestiging gevraagd dat het geen problemen op zou leveren bij schade of diefstal. Daarna twee jaar mee rond gereden zonder problemen.
Nu kun je je ook afvragen, wordt je wel eens "zomaar" aangehouden door een agent voor een controle? Is mij de afgelopen 10 jaar dus nog nooit gebeurd *O* Maar goed, er zijn er natuurlijk ook zat die (vaak door hun rijstijl) wel "zomaar" worden aangehouden :Y
Afijn, na twee jaar heb ik de inlaatrubbers weer verwijderd en nu heeft ze een fiets die vol vermogen heeft (en dat ook gewoon op haar kenteken heeft staan). |(
 

Das herkenbaar!

Heb zelf toen een VT1100c (86) die uit amerika was gekomen laten terugtunen (bij ten kate, ik hou van die jongens :Y ) Bij de verzekering gezorgd dat het zwart op wit stond dat uitdraai geaccepteerd werd. Vervolgens 2 jaar vrolijk zonder problemen mee doorgereden, zelfs bij aangehouden worden voor te hard rijden nooit iets van de wouten gehoord dat uidtraai niet mocht. *O*
Het kan dus idd zonder problemen, maar wie weet heb ik ook gewoon flink geluk gehad O-) .


ps een twin met 25 kw rijd nieteens zo slecht, je houd nog redelijk wat nm over
 
Mijn vriendin heeft twee jaar met een uitdraai rond gereden. Haar motor schijnt (althans, dat zegt Honda NL) uit het buitenland te komen (haha, ik bedoel dan natuurlijk niet uit Japan :Z ).En als Honda de fiets niet zelf heeft ingevoerd, dan werken ze nergens aan mee
Ik heb daar toen zelf andere inlaatrubbers ingezet (origineel Honda CBR600), vervolgens een uitdraai laten maken, en deze met een begeleidend briefje aan de verzekeringsmaatschappij gestuurd. Let op dat je op de uitdraai wel even je kenteken laat zetten (kunnen ze gewoon met de computer invoeren). De verzekering vervolgens om een bevestiging gevraagd dat het geen problemen op zou leveren bij schade of diefstal. Daarna twee jaar mee rond gereden zonder problemen.
Nu kun je je ook afvragen, wordt je wel eens "zomaar" aangehouden door een agent voor een controle? Is mij de afgelopen 10 jaar dus nog nooit gebeurd *O* Maar goed, er zijn er natuurlijk ook zat die (vaak door hun rijstijl) wel "zomaar" worden aangehouden :Y
Afijn, na twee jaar heb ik de inlaatrubbers weer verwijderd en nu heeft ze een fiets die vol vermogen heeft (en dat ook gewoon op haar kenteken heeft staan). |(

Leuk verhaal... maar je zegt het goed... geen problemen gehad, met wat geluk... :)
Had je beeb een ongeval veroorzaakt en men had vervolgens de door jouw geschetste constructie in de gaten gehad, dan was er ineens wel een probleem geweest. Namelijk het rijden zonder rijbewijs op een zware motor, omdat deze niet via de officiële weg is afgevoerd...

Het gaat goed, zolang het goed gaat... gaat het mis, dan kan het wel eens goed mis gaan...
 
Leuk verhaal... maar je zegt het goed... geen problemen gehad, met wat geluk... :)
Had je beeb een ongeval veroorzaakt en men had vervolgens de door jouw geschetste constructie in de gaten gehad, dan was er ineens wel een probleem geweest. Namelijk het rijden zonder rijbewijs op een zware motor, omdat deze niet via de officiële weg is afgevoerd...

Het gaat goed, zolang het goed gaat... gaat het mis, dan kan het wel eens goed mis gaan...
góh... op jou leeftijd nog zo scherp ;)

alles over dat 25kw gedoe incl voordelen/nadelen is al 600 keer op mf behandeld...
 
Goed. Nog één keer dan maar:
wettelijk (de WET, dus NIET de uitleg van iemand die vindt dat het anders moet zijn....) rijd je op een motor, die volgens kenteken meer dan 25 Kw levert ZONDER geldig rijbewijs.
NERGENS in de wet of de jurisprudentie vind je ook maar iets terug over een uitdraai. Dat is ook wel logisch. Iedereen kan immers met een uitdraai rommelen..... maar niet (of een stuk minder makkelijk...) met een geldig kentekenbewijs en de RDW keuring.

ELKE verzekering heeft als standaard polisvoorwaarde, dat de bestuurder in het bezit moet zijn van een GELDIG rijbewijs voor DIE categorie motorrijtuig, waar de bestuurder op rijdt. Zo niet, dan zal de schade op de bestuurder worden verhaald. Volgens de WET heb je géén geldig rijbewijs.
Natuurlijk, een tussenpersoon die graag een polis verkoopt kán je dan vertellen, dat het heus zo'n vaart niet loopt.....maar......

Het is overigens heel simpel: als je me niet gelooft, dan doe je het toch gewoon? Het "enige" risio dat je loopt is een bekeuring en het verhalen van álle schade bij een ongeluk......
:^ als je in zo'n geval 2 jaar zonder problemen rijdt heb je gewoon geluk :Y
 
Nog ff voor de duidelijkheid: het rijden met een voor die categorie geldig rijbewijs is een POLISVOORWAARDE bij de verzekering.
Een brief van de verzekering (of tussenpersoon), dat afgeweken wordt van een polisvoorwaarde (welke voorwaarde dan ook) is ONGELDIG, ze mogen/kunnen namelijk NOOIT afwijken van hun polisvoorwaarden. In zo'n geval is alleen een gewijzigde polis rechtsgeldig. Dat is ook de reden dat de verzekering, als er een wijziging komt, een inlegvel voor de polis produceert. Een brief heeft in zo'n geval namelijk geen enkele rechtskracht.

Uiteraard komen nu allerlei mensen met hun eigen ervaringen, waaruit blijkt dat er inderdaad weinig op 25Kw wordt gecontroleerd. Dat neemt niets weg van wat ik heb gezegd, namelijk dat je zonder geldig rijbewijs rijdt en dus kans loopt op allerlei problemen. De keus blijft overigens aan jou. Ik zou het alleen jammer vinden als je de keus baseerde op verkeerde informatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan