Met welk weer rijden ? (poll)

Met welk weer rijden we nog ?

  • Alleen met droog weer !

    Stemmen: 31 13,0%
  • Regen maakt mij ook niets uit !

    Stemmen: 5 2,1%
  • Ben jij gek, het is onder 10 graden !

    Stemmen: 34 14,2%
  • Vorst, dus ik laat m staan !

    Stemmen: 10 4,2%
  • Sneeuw is mij net iets te veel !

    Stemmen: 44 18,4%
  • Ijzel, ik ben niet gek om nu op de motor te gaan !

    Stemmen: 63 26,4%
  • Ik rij het hele jaar door, maakt niet uit welk weer !

    Stemmen: 52 21,8%

  • Totaal aantal stemmers
    239
"Ijzel, ik ben niet gek om nu op de motor te gaan !" En sneeuw en windkracht boven de 6.
 
Ik rijd nog maar een paar maanden maar ben van plan om zo lang mogelijk door te rijden. De auto die voor de deur staat gaat binnenkort weg dus dan is de keuze: fiets of motor. En zolang ik het wegdek nog kan zien wil ik voor de motor kiezen. We zullen zien hoe lang ik het volhoud.
 
Met ijzel zeker niet. Met een beetje sneeuw nog wel, alhoewel dat best lastig is, omdat je je vizier steeds moet schoon vegen. Aanvriezende mist was wat dat betreft ook lastig.
Kou deert niet. Gewoon de verwarming aan. Ook bij -10 gaat het nog prima. Juist met slecht weer zijn de files lang en dus het voordeel van de motor groot.
 
Met ijzel zeker niet. Met een beetje sneeuw nog wel, alhoewel dat best lastig is, omdat je je vizier steeds moet schoon vegen. Aanvriezende mist was wat dat betreft ook lastig.
Kou deert niet. Gewoon de verwarming aan. Ook bij -10 gaat het nog prima. Juist met slecht weer zijn de files lang en dus het voordeel van de motor groot.
En gevaarlijker.
Ben benieuwd of Neander hetzelfde zou rijden in dat geval.
Missschien dat die toch wat geleerd heeft dan. |(
 
Ik rij het hele jaar door. Heb de afgelopen winter ook gewoon doorgereden, al was ik soms - door het 'zouttekort' :? :r - gedwongen te wachten tot de wegen in de wijk waren schoongesmolten. Ik heb zo'n hekel aan het OV dat ik liever kou lijd dan in de bus/trein/metro te gaan zitten. Bovendien vind ik die OV-chip helemaal niks - vooruit betalen voor een slechte service, waar je geen gebruik van wilt maken - dat ik nog liever ga rijden met sneeuw dan te OV-en.
't Wordt de eerste winter met de MT-01, dus ik ben benieuwd ;) .

Greetz, kowalski.
 
Ik rij het hele jaar door. Heb de afgelopen winter ook gewoon doorgereden, al was ik soms - door het 'zouttekort' :? :r - gedwongen te wachten tot de wegen in de wijk waren schoongesmolten. Ik heb zo'n hekel aan het OV dat ik liever kou lijd dan in de bus/trein/metro te gaan zitten. Bovendien vind ik die OV-chip helemaal niks - vooruit betalen voor een slechte service, waar je geen gebruik van wilt maken - dat ik nog liever ga rijden met sneeuw dan te OV-en.
't Wordt de eerste winter met de MT-01, dus ik ben benieuwd ;) .

Greetz, kowalski.
:^
2 dingen waar ik de grootste hekel aan heb zijn boodschappen doen en het openbaar vervoer. :r
 
op 2 wieltjes blijft natuurlijk in feite een achterlijke bezigheid ,......

dus voordat we ons 2 X zo dik moeten aankleden en regen-bende aan moeten gaan trekken ,
heb ik allang besloten om auto te gaan starten en 't kacheltje op me poten ( en voor-ruit ) te richten.

af en toe denk ik er nog wel eens aan terug ,....aan die tijd dat ik alleen een motortje had ,......en de keren dat ik op me bek ging met ijzel ,....zware regen ,....gladde putdeksels die aan 't oog ontrokken waren ,......rotte bladeren op de weg in een bocht..... :) :) :)

....zware stortbuien ,...en geen voorrang krijgen bij het invoegen ,....omdat de automobilist 't niet nodig vindt ,......en dat je van narigheid in de bocht dan in de ankers moet..... :)

erg prettig..... :+
 
af en toe denk ik er nog wel eens aan terug ,....aan die tijd dat ik alleen een motortje had ,......en de keren dat ik op me bek ging met ijzel ,....zware regen ,....gladde putdeksels die aan 't oog ontrokken waren ,......rotte bladeren op de weg in een bocht..... :) :) :)

Ach, een keer onderuit gaan in de winter is meestal nog een stuk goedkoper dan een auto kopen ;)
 
Ach, een keer onderuit gaan in de winter is meestal nog een stuk goedkoper dan een auto kopen ;)

Mjaa ... het op je smoelwerk gaan over een gladde plek is één ding, waar je lijf na het vallen naartoe glijdt is een ander. Zachtjes in de graskant of onder de wielen van die vrachtwagen die je tegemoet kwam en waardoor je van de ideale lijn moest afwijken en dus wel over die gladde plek moest rijden ... ?
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd het hele jaar door. beetje regen maakt mij niet uit, maar in de ijzel of sneeuw laat ik de motor staan. Tempratuur doet mij niks. Vorig jaar nog uren gereden in -15.

:W
 
"Ijzel, ik ben niet gek om nu op de motor te gaan !" En sneeuw en windkracht boven de 6.
ben ooit van Friesland naar Utrecht gereden, door de flevopolder met een zodanige windkracht dat ik de hele polder schuin reed. _O-

toen had ik pas net mijn rijbewijs en vond ik dat niet fijn nie :+
 
Ik rijd het hele jaar door maar bij sneeuw en ijzel laat ik hem wel staan. Het koekblilk heeft winterbanden.
 
Ach, een keer onderuit gaan in de winter is meestal nog een stuk goedkoper dan een auto kopen ;)

welnee Pommel ,.....waar ik een "äuto" voor koop , daar zet je amper een knappe fiets voor neer.... ;)

bovendien plof ik op een HD ,......het chroom van HD's is niet winterbestendig ,....'t kan ook niet tegen harde wind en regen e.d .

boven windkracht 3 waait alle chroom van een HD ,.....laat staan dat 't een pekeltje kan verdragen .... :N
 
Rijden bij temperaturen boven de 35graden (boven nul) vind ik wel wat minder geslaagd... 8-) :]
En aanvriezende mist met minder dan 50 meter zicht...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan