Met welke blessure sprong jij terug op je motor?

Lady Aafje

MF veteraan
25 sep 2009
1.634
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Een tijd geleden heb ik een gekneusde rib opgelopen. Nee nee, geen ongelukje gewoon van het hoesten! -O- Het moet niet gekker worden. Maar, wat maakt het uit, het was mooi weer en je wilt toch rijden! Oke, in mijn geval achterop. Nu gaat dat best hoor, met een gekneusde rib, zolang je maar op asvaltwegen zit! Dorpswegen zijn een hel, verkeersdrempels vervloek je en kinderkopjes zijn al helemaal uit den bozen! Men wat een pijn geeft dat. :(

Nu vroeg ik me af, na al wel menig topic gevonden te hebben waarin beschreven staat met welke blessure je van je fiets afkomt/ -valt maar nog niet met welke je er ook weer op springt. Dus bij deze, met welke blessure ben jij weer op je fiets geklommen? En euh, de blessure hoeft dus niet gekomen te zijn van een motorongeluk, een ongeluk zit ook al in een klein hoekje beetje te veel hoesten. :9
 
telt een geblesseerde motor ook?

1500km zonder linkervoetsteun gereden en krom stuur
en ook nog enkele kilometers met half schakelpootje, moest opschakelen met de hak van mijn schoen
 
Laatst bewerkt:
vorige week geprobeert te rijden met een gebroken vinger en een zwaar gekneusde vinger..

was echter geen succes dus ben der maar weer snel vanaf gekomen, om gewoon te wachten tot volgende seizoen, tot mijn vingers weer mee werken..
 
Ik heb vorig jaar met een ontstoken bijbal gereden..... dat was niet zo slim want ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer pijn heb gehad dan tijdens dat ritje....
 
(klein)scheurtje in een of ander botje in de schouder. En wat gekreukelde spiertjes in dezelfde.
Wel motorgerelateerd helaas . "gewoon "doorgereden
Dat ging omdat ik niet op het stuur hoef te steunen ,de race fiets gaat nog steeds niet.
Ook nog een castingwedstrijd (werphengels) gedaan na een week ,da'was niet leuk meer .
Moet wel zeggen dat de aandelen van paracetamol gestegen zijn wegens de vergrote omzet.
 
Zwaar gekneuzde voet, mn Goldwing 1200 viel om en de cilinderkop ruste op mn voet, ik dacht dat ik de jiffy uit had staan, 6 weekjes en langer heeft het geduurd. (niet zolang de cilinderkop op mn voet) |(
 
Ik heb vorig jaar met een ontstoken bijbal gereden..... dat was niet zo slim want ik kan me niet herinneren dat ik ooit meer pijn heb gehad dan tijdens dat ritje....

Een fractie van een seconde meende ik 'bijbel' te lezen. Helaas werd het me al snel duidelijk. ;(



Fantaseert over het stiekum wijzigen van het naambord van de dorpsschool: "School met den Bijbal".
 
Een fractie van een seconde meende ik 'bijbel' te lezen. Helaas werd het me al snel duidelijk. ;(



Fantaseert over het stiekum wijzigen van het naambord van de dorpsschool: "School met den Bijbal".
Moet je doen! hahaha


Ik heb gereden met n liesblessure..
en gereden met n zere rug (verschuiving van de wervels) erg pijnlijk maar ik moest nog zo'n 150 KM rijden. lekker via duitsland, dus was snel thuis :+
 
Heb m'n A nog niet zo lang, maar wel keer wezen mountainbiken met een gebroken pols. Het gips klikte als het ware precies om m'n handvat dus dat ging prima :)
 
Niet op de motor gestapt (was toen pas 16 of 17), maar wel met een gebroken (rechter)arm op een Honda MT5 gereden. Dat ging best, maar was niet geheel pijnvrij. :+

Arm nooit laten zetten, dus geen gips of wat dan ook er omheen maar gewoon door gaan met leven. Na 2 maanden pas naar het ziekenhuis gegaan voor een rontgenfoto en mri scan. Maar opnieuw breken was alleen nog noodzakelijk indien ik er veel last van zou hebben. Ik kan nog steeds motorrijden dus ik vind het wel prima, al kan ik andere dingen weer niet (of minder). Maar dat boeit niet, zo lang je maar kan motorrijden. :]
 
Laatst bewerkt:
Euhm met een Zwaar gekneusde (zo bleek later) Heup & Duim + schaafwonden nog ff 1 rondje crossen.

En zonder voorrem een Bergpas afgereden (na een ongeluk)
 
Laatst bewerkt:
Een gebroken ego en een pijnlijke pink...telt dat?
ow, en met een paar kleine stukjes motor minder :P (grind...)

1 voordeel als je pink stijf is, je rijd wel heeel beleeft :)
 
En zonder voorrem een Bergpas afgereden (na een ongeluk)

Beter dan zonder achterrem. Doordat ik een steile berg afreed op een bouwplaats met mn crossbrommert en de achterrem stuk was, moest ik wel voorrem gebruiken. Daardoor een mooie koprol over het stuur, en terecht gekomen op mn bovenarm met mn volle gewicht en misschien een deel brommert... en voor de rest zie bovenstaande verhaal. Als mijn kinderen een brommer kopen zorg ik er voor dat ze volledig veilig zijn wat betreft remmen. Ik moest het zelf betalen en had geen geld door de hoge verzekering (650 gulden WA, maandsalaris toen +/- 100-150 gulden) voor het grote onderhoud.. dat moet ik wel m'n leven lang af en toe voelen (vooral met koud weer of zware dingen tillen). Niet dat ik m'n ouders de schuld geef, maar het is wel een opstekertje voor als ik ooit zelf koters heb. :z
 
hmm met m'n hand in het gips, pees gescheurd, en met n whiplash.
(schaaf)wonden en kneuzingen tel ik niet mee

is gewoon een kwestie van tanden op elkaar en :]

/bikkelmodes uit :P
 
Met een vastzittende nekwervel... moest tenslotte toch terug naar huis, toen het gebeurde...





;)
 
Laatst bewerkt:
Nog uit mn scootertijdperk:

Met een gebroken pols in het gips toch gewoon dagelijks naar de stageplek gereden. Als het regende ging er een plastic zak om de arm :+

Dan weet je toch wel heel snel de oneffenheden in het wegdek te vinden..
 
Niet echt blessure maar ben wel eens met dikke koorts (griep) op de motor gesprongen om een rit van 150+km te maken omdat ik me er zo op had verheugd. Op een SM is dat al een afstand als je gezond bent, laat staan ziek. Heerlijk gereden in het begin maar op een gegeven moment deed echt ALLES vreselijke pijn, wist ik niet meer hoe ik moest zitten en had ik echt barstende koppijn. Nooit meer dus :N
 
Precies 6 weken na mijn niertranspantatie, had geen goedkeuring van de heren doktoren maar ik dacht dat het wel zou lukken })

Laat ik nu net met dat ritje voor de eerste keer op mijn smoel gaan.
Werd toch enig sinds nerveus toen ik na het toilet ging en de kleur van mijn plasje meer de kleur van te sterk gemaakte ranja had................... :X

Toch maar weer even na de spoedeisende hulp om het een en ander na te laten kijken.

Gelukkig was het loos alarm, zou toch wel heeel erg zuur zijn na 5 jaar wachtten......
 
Terug
Bovenaan Onderaan