Met welke heb je meer last van de wind ?

Gpzje

Die hard MF'er
28 nov 2002
908
0
Nabij Amsterdam
Ik weet het, het is wat snel, ik heb de mijne nog maar, net maar toch...
Als ik later groot ben en kan motorijden, wil ik een wat grotere motor.(als ik maar bij de grond kan)
Een collega van mij heeft me een Fazer aangeraden als ik ooit nog pleuro's heb om er een te kopen.
Zelf ben ik wild van de Cbr600F, een collega van mij heeft er zo een en telkens als ik in de stalling sta op het werk dan krijg ik de neiging om met die van haar naar huis te gaan *D
Die Cbr heeft een volle kuip en nou vroeg ik me af of je met een dergelijke kuip ook minder last van de wind hebt. (of is die kuip helemaal niet zo groot dat hij wind tegenhoud?)
Kortom, heeft een Fazer meer last van de wind dan een Cbr ?
(Wat een verhaal voor zo'n korte vraag :? ) (sorry :x )
 
Met de CBR zit je idd meer uit de wind dan bij aan Fazer en dat verschil zit um zoals je zelf ook al denkt in de volle kuip.



VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
mijn ervaring is dat onderkuipen van jonge ss'ers weining tot geen wind tegenhouden, je knieen steken verder uit dan de kuip.

oudere cbr misschien anders?



anders dan bij toeronderkuipen als bijv. BMW K1200rs
 
mijn ervaring is dat onderkuipen van jonge ss'ers weining tot geen wind tegenhouden, je knieen steken verder uit dan de kuip.

oudere cbr misschien anders?



anders dan bij toeronderkuipen als bijv. BMW K1200rs

Ah, thanxs dat dacht ik dus ook, die van mijn collega is een jaar oud, wel een volle kuip maar ik had ook al het idee dat die knieën er gewoon uitsteken.
Zal es eff kijken als ze erop zit.

Een nieuwe zie ik financieel niet zitten voolopig....oudere zit er wel in, o den duur, denk ik
 
volgens mij zit je bij een volle kuip meer uit de rijwind, maar met diezelfde kuip heb je met stevige (zij-)wind juist ook meer last van evt. windvlagen. Het lijkt me dat je daar dan gevoeliger voor bent.
 
Waarom kuip? Heb em er juist afgehaald omdat je dan lekker in de wind kan hangen. Ik had maar een klein kuipje, alleen om de cockpit.
Ik ben dan wel verliefd op machines zonder fratsen, maar niet te naked. :]
 
er is ook een volle kuip voor een fazer te bestellen.
Dit kan je doen bij techline. (in kleur)
Dit ziet er mooier uit en helpt ook nog een keertje ook.
kijk maar op tech-line.nl

Als je zelfs nog een flipup ruitje op je fazertje plaatst dan zit je helemaal king of the road.


succes met opgroeien
en rij voorzichtig
 
het ligt er een beetje aan wat je met uit de wind bedoeld.

Ik heb op allebei regelmatig gereden (vriend had er een en zus heeft er een)en kan er dus wel iets over vertellen.

Een Fazer heeft een goed en redelijk hoog topkuipje (de vorige versie in ieder geval wel, de nieuwe heeft een wat lager ruitje meen ik), je zit dus goed uit de wind maar een Fazer heeft dus alleen maar zo'n topkuipje en meer niet.
Bij een CBR (ik heb er zelf een) is het ruitje wat lager waardoor je hoofd iets meer in de wind kan zitten en je zelfs last kan hebben van turbulentie (ligt er een beetje aan hoe lang je bent). De andere kuipdelen hebben geen meerwaarde bij de wind hoogstens dat je wat windgevoeliger bent met zijwind.

In principe heb je dus op een ouder model Fazer minder last van wind dan op een CBR
 
het ligt er een beetje aan wat je met uit de wind bedoeld.

Ik heb op allebei regelmatig gereden (vriend had er een en zus heeft er een)en kan er dus wel iets over vertellen.

Een Fazer heeft een goed en redelijk hoog topkuipje (de vorige versie in ieder geval wel, de nieuwe heeft een wat lager ruitje meen ik), je zit dus goed uit de wind maar een Fazer heeft dus alleen maar zo'n topkuipje en meer niet.
Bij een CBR (ik heb er zelf een) is het ruitje wat lager waardoor je hoofd iets meer in de wind kan zitten en je zelfs last kan hebben van turbulentie (ligt er een beetje aan hoe lang je bent). De andere kuipdelen hebben geen meerwaarde bij de wind hoogstens dat je wat windgevoeliger bent met zijwind.

In principe heb je dus op een ouder model Fazer minder last van wind dan op een CBR
Dit is ook precies mijn ervaring.

Ik heb op beide modellen veel gereden en moet zeggen dat de Fazer beter uit de wind zit als de CBR.
 
Thanxs voor de reacties, ben al weer een stukje verder !
Enne nu ik toch bezig ben, hoe zit het dan met het schoonhouden van het blok?
Ik neem aan dat je met de Fazer veel meer werk hebt, zeker als je doorrijdt?
 
Thanxs voor de reacties, ben al weer een stukje verder !
Enne nu ik toch bezig ben, hoe zit het dan met het schoonhouden van het blok?
Ik neem aan dat je met de Fazer veel meer werk hebt, zeker als je doorrijdt?
Hangt ervan af hoe schoon je hem wil hebben...
Ik kuis hem zo'n 3 a 4 keer per jaar (ik rij door) maar hij staat meestal dan wel tamelijk vuil ook. Vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, als hij technisch maar 100% is (dat controleer ik dus veel en veel regelmatiger).
Er is wel meer werk aan dan aan mijn T-Cat.
 
Zoals altijd: gewoon proberen. Wij weten van deze kant niet hoe je rijdt, hoe je wilt rijden, hoe groot je bent, noem maar op. De enige manier om erachter te komen is proefrijden. Weet wel van de nieuwe Fazer dat het een waanzinnig lekker fietsje is en je ook goed uit de wind zit, maar ja; dat geldt dus voor mij....
 
Ik heb nooit veel last van de wind gehad op m'n Fazer. En qua schoonmaken vond ik het ook wel meevallen, maar dat is natuurlijk wel een beetje afhankelijk van hoe schoon je hem wilt hebben ;)
 
Ga gewoon voor een R1 Gpzje!
Geen gezik met vieze kuip! :+

En das trouwens de enige reden waarom ik een R1 heb gekocht ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan