Met welke motor kan ik naar Turkije???

Metin Katyap

Rookie
16 jan 2002
4
0
Eindhoven
Hallo allemaal ik volg al een tijdje deze forum.
Ik moet zeggen dat ik echt veel van opgestoken heb maar..... smaken verschillen (maar goed ook) over de \"juiste\" motor keuze dan.
Ik ga 13-02-02 op praktijkexamen :? en een maand later ga ik voor 9 maanden naar Turkije om te werken... 8-) Mijn brandende vraag is voor jullie wat voor een sportmotor heb ik nodig om minimaal 3500 km te scheuren naar plaats van bestemming en waar ik rekening mee moet houden (jaarbouw, merk)etc... (ik heb een GPZ900R voor 6000,- gezien van 92 te duur???) :} thx
 
Je kunt in Turkije wel leuke motorkleding op maat laten maken.
Zo heb ik een mooie leren motorbroek op maat meegenomen uit Turkije.

Verder heb ik op mijn vakantie alleen maar een Honda dealer gezien, maar ik denk dat de andere merken ook wel aanwezig zijn.
 
Met elke motor kan je naar Turkije rijden, rij zelf met motor in een vakantie (2 weken) ongeveer 5000 a 6000 km.
Spullen kan je gewoon in Nederland bestellen, geen probleem, eventueel via ANWB.
 
Je kan op elke motor 3500 km afleggen. En in een beetje plaats kan je wel onderdelen kopen.
Wel een mooi land om te rijden, maar kijk uit ze rijden niet zoals in nederland. ;) Veel plezier alvast.
 
ik zou voor een niet al te zware (qua gewicht) allroad gaan (bijv transalp)

kun je tenminste in turkije zelf ook nog een beetje fatsoenlijk rijden (ivm niet overal even goed wegdek)
 
Je kunt ook hier blijven,daardoor ben ik dus altijd in Turkye,Marokko,Antillen,Israel enz... :r
Tenzij ze kunnen wheelieen,dan is het o.k ;)
 
Importeurs vragen om de dealerlijst van de verschillende landen waar je door heen komt (of evt. van internet halen). Altijd handig als bagage.
 
Je kan niet meer naar Turkije over de weg, tenzij je een heel stuk omrijdt. In voormalig Joegoslavie bij Albanie in de buurt is het nog veel te gevaarlijk. Met de boot oversteken vanuit Italie naar Griekenland of Turkije is beter.

Fout land trouwens, dat Turkije. Staat hoog op de lijst van Amnesty Int. vanwege schendingen van de mensenrechten, vooral ten opzichte van de minderheidsgroepen in het Noord-Oosten.

Neem inderdaad een all-road zoals de Trans-Alp of Dr-Big, in ieder geval iets met een breder stuur.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend en ik zijn met de motor naar Turkye gegaan. We zijn naar Italie gereden en in Brindisi op de boot gestapt naar Cesme. Daarna 3 weken in Turkye rondgereden. Een paar keer de dood in de ogen gezien. ( beschoten door koerden, van de weg afgereden door touringcars enz.)

2 dingen zijn erg belangrijk. Zorg dat je voldoende geld bij je hebt en dat je motor betrouwbaar is.

Trouwens tis een groot voordeel als je turks spreekt. Scheelt een boel in de kosten.

Waar ben ik in de 3 weken geweest...
Cesme, Bodrum, Fetiye, Antalya, Alanya, Ankara, Istanboel... ( kan zijn dat ik de namen niet helemaal goed schrijf.) Een grote rondrit door Turkye dus :P
 
beschoten door koerden?????

jesus..dat is ff lekker....kom je schrapend de bocht om....in eens wordt je ingehaald door....
kogels uit een AK_47...mmm...lekker is dat...

of heb je een paar gasten ingehaald en dat konden ze niet hebben? haha :)

Een vriend en ik zijn met de motor naar Turkye gegaan. We zijn naar Italie gereden en in Brindisi op de boot gestapt naar Cesme. Daarna 3 weken in Turkye rondgereden. Een paar keer de dood in de ogen gezien. ( beschoten door koerden, van de weg afgereden door touringcars enz.)

2 dingen zijn erg belangrijk. Zorg dat je voldoende geld bij je hebt en dat je motor betrouwbaar is.

Trouwens tis een groot voordeel als je turks spreekt. Scheelt een boel in de kosten.

Waar ben ik in de 3 weken geweest...
Cesme, Bodrum, Fetiye, Antalya, Alanya, Ankara, Istanboel... ( kan zijn dat ik de namen niet helemaal goed schrijf.) Een grote rondrit door Turkye dus :P
 
Fout land trouwens, dat Turkije. Staat hoog op de lijst van Amnesty Int. vanwege schendingen van de mensenrechten, vooral ten opzichte van de minderheidsgroepen in het Noord-Oosten.
Ach, ieder land heeft zo zijn folklore. ;)
De film \"Midnight Express\" gaat trouwens over het knusse gevangenisleven in Turkije. :}
 
Laatst bewerkt:
Thx allemaal ik heb er echt veel aan.
Maar joh kogels door koerden??
Heb je ff geluk gehad, maar waar was dat dan \'precies\'??
Ik denk wel dat allemaal reuze meevalt (op die kogels na dan) ik ga er al 13 jaar naartoe maar helaas alleen naar Istanboel dat vindt een kikke stad. De rest ben ik niet mee bekent en dat wil ik meemaken...
THX :} :} :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan