met windkracht 8 de snelweg op

Waar is je gevoel voor avontuur? Gas erop. :P

Serieus:
Gewoon gaan, en hou je gemak. Wat al eerder vermeld is, gewoon rustig aan doen en anticiperen!
Twijfel je op de snelweg dan ga rechts rijden en verminder je snelheid. Gezond verstand brengt je verder dan theorie.
 
true, true. Maar het is een beetje de afweging die ik maak vanne;
met de motor naar amsterdam=LEUK! :D . Met de auto naar amsterdam=...saai :/ .

Maarja als het door de weersomstandigheden dusdanig vervelend word tja, dan pak ik de auto maar. Met wel als bijeffect dat ik elk anderhalf uur een eind moet lopen om die stomme parkeerkaart om te draaien, en ik er langer over doe vanwege de file waar ik godverdegodver in moet staan.

keuzes keuzes keuzes.. |(
 
Laatst bewerkt:
Gewoon keer proberen, je komt er alleen achter of JIJZELF het acceptabel vindt om door te rijden door het te ervaren. Toch spannend?
Ik vond het ook spannend toen ik afgelopen rijles de noodstop aan het oefenen was op een motor zonder abs en het begon even kort te hagelen, mooie witte ondergrond, en de instructeur, beetje oppassen he? Leek bij het begin heel moeilijk en eng, uiteindelijk viel het wel mee, gewoon doen dus!
 
Ohja bovendien weet ik de weg nog niet zo heel goed (in de auto rij ik lekker lui op tomtom) Dus heb ik een blaadje met de afslagen op me tank geplakt. Alleen als ik er eentje mis ben ik gelijk goed verdwaald :p
 
Inderdaad, waar is je gevoel voor avontuur :p? Gewoon doen. Ik rij ook niet prettig in de regen. Soms ga ik dan ook wel iets te enthousiast op het gas, maar als je de achterwiel naast je zie sliden dan rij je wel rustiger :). En verdwalen is cool! De wegen ken ik zelf helemaal niet. 1 x ben ik vanuit Amsterdam naar Breda gereden, onbedoeld. En of je bang bent op je plaat te gaan. Je gaat ooit wel. Uit stilstand laten omvallen, of met ietsje meer schade :).
 
Ja dit helpt dus niet heh. Ik ga liever uit stilstand op me plaat dan met 120 kmu op de snelweg met autos om me heen :P en bovendien ook liever laat dan vroeg! Ik ben nogal gesteld op me motortje namelijk.. en op me botten ook :$
 
wel oppassen met zijwind, heb zelf een freewind, toch wel een aardige windvanger.
Voelt niet lekker als je ineens een klap van opzij krijgt.
 
of je hebt net als ik een vrouw die zegt, ga maar met het blikkie, want het gaat morgen stormen. Ahum 200.000km+ ervaring, dus kan best wel rijden denk ik. :(




Zei heeft gewonnen, iets met sex en zo :+
 
Laatst bewerkt:
Zojuist overleefd over de snelweg op de A9 richting ijmuiden :Y
Staat een fel windje, heb lekker gebruik gemaakt van me rijbaan :9
 
Bij mijn rijlessen waaide het keihard, dus ik werd ook wel wat dooreen geschud. Maar zolang je je rijstijl daar een beetje aan aanpast, loopt dat allemaal wel los. Doen zou ik zeggen. Ik rijd onder alle omstandigheden behalve bij vriestemperaturen, sneeuw en echte pure heftige onweders (voor zover je die kan voorspellen, natuurlijk).
 
Heb net een verhaal gehoord van mijn collega over een motorrijder die gisteren van zijn motor gewaaid is in een bocht. Hij is ongelukkig tereicht gekomen tegen een lantaarnpaal en heeft het niet mogen overleven. -O-
Voor mij geen motor met deze wind :N en helemaal niet meer na dit verhaal.....
 
Nou ik ben dus vandaag heen en weer gegaan en het is allemaal voorspoedig verlopen hoor! :)
Maar ik was wel blij dat het niet heel hard regende :)
 
Ik heb vandaag ff voor mijn plezier een rondje gemaakt. Het waaide flink maar uit ervaring kan ik je vertellen dat je veel minder last hebt van de wind bij 160, dan wanneer je als een oud wijf met gaat rijden.

De lange bochten waren vandaag wel spannend aangezien ik zijwind had en precies een vrachtwagen inhaalde in de bocht. toen voelde ik mijn motor toch ff een halve meter opzij komen. Maar je moet vooral ontspannen op je motor zitten. Wanneer je verstijft gaat het fout :)
 
Heb net een verhaal gehoord van mijn collega over een motorrijder die gisteren van zijn motor gewaaid is in een bocht. Hij is ongelukkig tereicht gekomen tegen een lantaarnpaal en heeft het niet mogen overleven. -O-
Voor mij geen motor met deze wind :N en helemaal niet meer na dit verhaal.....

Wow heftig en ik maar denken dat er niks kon gebeuren :$
 
op de motor stappen met het idee `er kan niets gebeuren` is ook buiten storm om geen goed idee
 
Nog een tip voor rijden in de wind (weet niet of hij al gegeven is want ik heb niet alles gelezen), steek je knie naar buiten/laat je been naar buiten hangen aan de kant waar de windvandaan komt in geval van harde zijwind. Door de rijwind tegen dat been heb je bijna geen last meer van de zijwind.

Wel alleen met een winddichte broek doen met deze temperaturen, ik kwam dinsdag met sneeuwballen thuis.
 
Ja dit helpt dus niet heh. Ik ga liever uit stilstand op me plaat dan met 120 kmu op de snelweg met autos om me heen :P en bovendien ook liever laat dan vroeg! Ik ben nogal gesteld op me motortje namelijk.. en op me botten ook :$
Misschien moet je gewoon blijven autorijden :P. Bovenstaande lijkt mij meer dan logisch. Maar er hangen gevaren bij het motorrijden. Die kun je groots beperken, maar niet vermijden. Als je in perfecte omstandigheden wil (leren) rijden, dan zou je de bike moeten laten stallen.
 
Nog een tip voor rijden in de wind (weet niet of hij al gegeven is want ik heb niet alles gelezen), steek je knie naar buiten/laat je been naar buiten hangen aan de kant waar de windvandaan komt in geval van harde zijwind. Door de rijwind tegen dat been heb je bijna geen last meer van de zijwind.
Ik kende het nog niet maar vandaag geprobeerd... Heb er niks mee. Complete gevoel met de motor verwaaid :+ Bovendien is het maar een illusie, denk je nu werkelijk dat je knie iets naar buiten verplaatsen zorgt dat de complete motor in ene niet meer van z'n koers kan wijken?
 
Heb net een verhaal gehoord van mijn collega over een motorrijder die gisteren van zijn motor gewaaid is in een bocht. Hij is ongelukkig tereicht gekomen tegen een lantaarnpaal en heeft het niet mogen overleven. -O-
Voor mij geen motor met deze wind :N en helemaal niet meer na dit verhaal.....
Klopt, was gister gebeurd bij mij in het 'dorp'.. Kwestie van slecht weer en lataarnpalen in de buitenbocht -O-
 
Ik kende het nog niet maar vandaag geprobeerd... Heb er niks mee. Complete gevoel met de motor verwaaid :+ Bovendien is het maar een illusie, denk je nu werkelijk dat je knie iets naar buiten verplaatsen zorgt dat de complete motor in ene niet meer van z'n koers kan wijken?


Jep, ik ga het je niet voorrekenen maar het klopt wel degelijk, niet 100% maar wel close enough. Het is eigenlijk dit principe, er werkt een kracht op de zijkant van je motor, die duwt je naar een zijkant toe (stel, van links naar rechts). Je steekt je linkerbeen uit, waardoor de linkerkant van de motor meer rijwind vangt, waardoor er een kracht op je been werkt naar achteren. Deze kracht maal de lengte van je been zorgt voor een moment dat de motor naar links wil trekken. De kracht die je motor naar rechts duwt wordt hierdoor grotendeels opgeheven.

Het kan uiteraard ook dat het je naar links trekt als de zijwind wegvalt btw, gewoon redelijk slapjes je kine naar buiten steken dan corrigeert hij vanzelf.
 
Jep, ik ga het je niet voorrekenen maar het klopt wel degelijk, niet 100% maar wel close enough. Het is eigenlijk dit principe, er werkt een kracht op de zijkant van je motor, die duwt je naar een zijkant toe (stel, van links naar rechts). Je steekt je linkerbeen uit, waardoor de linkerkant van de motor meer rijwind vangt, waardoor er een kracht op je been werkt naar achteren. Deze kracht maal de lengte van je been zorgt voor een moment dat de motor naar links wil trekken. De kracht die je motor naar rechts duwt wordt hierdoor grotendeels opgeheven.

Het kan uiteraard ook dat het je naar links trekt als de zijwind wegvalt btw, gewoon redelijk slapjes je kine naar buiten steken dan corrigeert hij vanzelf.

ik ga het eens even proberen, klinkt op zich wel logisch, nu de praktijk even afwachten
 
Het rijden viel me ook vandaag wel mee, dat gold duidelijk niet voor iederéén!!
Ik wilde op het houtplein in haarlem een fietser met iemand achterop inhalen en zag hem al zwabberen dus.ik ben flink links gaan rijden. Komt die gap ineens haaks linksaf zetten!! Duidelijk iets minder stabiel dan mijn brommert.. Hij miste me maar nét!
Wel geinig trouwens om al die.scootertjes voorbij te zien zeilen! Die vangen écht veel wind!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan