met z\'n allen naar italie!!

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
voor het mooie weer en het goede nieuws:

iedereen naar italie verhuizen!!

nu mag je in italie 150 op de autostrades met aan weerszijden 3 baanvakken, waar je voorheen 130 mocht! 8-)

italie, schoon land, alleen spijtig van die etter van\'n berlusconi

\'t is misschien een goed ideetje voor de komende zomervakantie?
 
150! Een goed begin! Alleen jammer dat de snelweg meestal niet de leukste weg is om te rijden.
Nog een reden om er weer naar toe te gaan.
 
En natuurlijk vanwege de mooie passen. Was er nog in september. Geweldig....Rij je van 20 graden boven nul, binnen een uur een temp van -1 in.
In Oostenrijk de Reschenpass genomen richting Bolzano en van daar uit de Timmelsjochpass terug.
Had er de dag ervoor gesneeuwd. Kijk je raar op als je net een bak koffie heb gedronken in je t\'shirtje.
Absolute aanrader!!!
(én ze zijn in Oostenrijk \"druk\" om meer gelegenheden voor motorrijders te creëren)
 
Yo count me IN !!


150 betekent in italie \'kijk maar hoe hard je barrel kan\' :}

Italie here I come :]
 
En nou maar hopen dat al die Italianen goed kunnen rijden, anders kan je \'net de 150km/u niet gehaald...\' op je grafsteen zetten.
 
Is een beetje formaliteit die max snelheid van 150 kph. Ze hielden zich toch al niet aan de maximumsnelheid.

Italianen bepalen zelf wel hoe hard ze rijden, hebben ze geen maximumsnelheid voor nodig

En de carabinieri lijken het nog goed te vinden ook.
 
En nou maar hopen dat al die Italianen goed kunnen rijden, anders kan je \'net de 150km/u niet gehaald...\' op je grafsteen zetten.
je moet gewoon goed alert rijden.
in landen waarvan de anwb roept dat het erg oppassen is (portugal, spanje, italie) voel ik me als een vis in het water.... lekker levendig zooitje })
 
je moet gewoon goed alert rijden.
in landen waarvan de anwb roept dat het erg oppassen is (portugal, spanje, italie) voel ik me als een vis in het water.... lekker levendig zooitje })

Precies, gewoon meedoen. Dat is de beste manier om te overleven. Als je gaat liggen sufkutten dan zit je daar niet op je gemak op de motor.
 
Eigenlijk rij ik overal hoe ik zelf wil, alleen zijn de wegen meer naar het zuiden wel een stuk leuker, en toch heb ik daaro toch ook snelheidscontroles gezien, alleen dan op doorgaande wegen, en waarom zou je daar nu rijden als je ook door de bergen kan.
 
Alles is leuk vanaf de Nederlandse grens, Eifel, Zwarte woud,Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, Alpen, Dolomieten, Pyreneeen, Italie, Spanje ect.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/752/527f8883a352c9570936295200edb8ee (camera.jpg)​
 
kronkelige snelwegen idd, dat laatste stuk als je van milaan naar genova (genua) rijdt. wow, wat een gave snelweg!!! lekker rustig en 2 banan tot je beschikking, links rechts links rechts!!! wel ff oppassen voor scherpe bochten })

:+
 
Is een beetje formaliteit die max snelheid van 150 kph. Ze hielden zich toch al niet aan de maximumsnelheid.

Italianen bepalen zelf wel hoe hard ze rijden, hebben ze geen maximumsnelheid voor nodig

En de carabinieri lijken het nog goed te vinden ook.
in italie ben ik meerdere keren aangehouden, om m\'n motor te bekijken.
mooiste reactie was in Zuid Italie, \'zulke mooie motoren hebben we hier niet\' kreeg ik in \'t italiaans te horen :}
ik ben nu 3 keer heel Italie rond gereden en wat een schitterend land en verkeer :]
 
in italie ben ik meerdere keren aangehouden, om m\'n motor te bekijken.
mooiste reactie was in Zuid Italie, \'zulke mooie motoren hebben we hier niet\' kreeg ik in \'t italiaans te horen :}
ik ben nu 3 keer heel Italie rond gereden en wat een schitterend land en verkeer :]

dan spoort die smeris (als het een smeris was die je aanhield) niet..., de mooiste komen uit dat land |(
 
dan spoort die smeris (als het een smeris was die je aanhield) niet..., de mooiste komen uit dat land |(

Die motoren liggen daar ook zo in puin, als je dat verkeer daar ziet en de rijstijl van sommige motorrijders....

Maar mooie motoren rijden daar nog wel rond :9~ en worden daar ook gemaakt.
 
Italie is wel OK (Alpen dan toch tenminste), alleen het asfalt kan soms verradelijk glad zijn, maar met lekker warm weer merk je daar weinig van.
 
Italie is wel OK (Alpen dan toch tenminste), alleen het asfalt kan soms verradelijk glad zijn, maar met lekker warm weer merk je daar weinig van.
in Zuid Italie heb je vreselijk mooie bergweggetjes.
bv van Popoli naar Isernia zaten we afgelopen juni te kleumen op de motor meer als 2000 mtr hoog in de bergen, het leek wel of we over elke top moesten. 8-)
en dan in 80 km afdalen naar Termoli aan de adriatische kust, een weg die constant slingert over een rivier, daarna in de lengte over een stuwmeer, de stuwdam kruisen en weer afdalen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan