met ze 3en op de motor

HITZ

Rookie
26 mrt 2005
18
0
zoetermeer
reed vanmiddag over scheveningen,kwam eenmotor mij tegemoed zag tot mijn verbazing drie personen . voorop een kind vaneen jaar of 12 dan man dan vrouw
Mag dat van de sterke arm :? :?
 
Lijkt me niet dat t mag en t lijkt me ook niet echt verantwoordelijk :X :X :X |(
 
ik weet niet of er regels voor zijn (in de auto mogen er nooit meer dan 9 zitten, maar het schijnt dat kinderen niet volwaardig meetellen).


art 5 kan altijd nog voor problemen zorgen.
 
Zo heeft mijn vader mij en mijn zus wel eens naar school gebracht :9 (stukje van 100 meter oid)
 
Als je de meeste motoren invoert bij de RDW, dat met die kenteken check. Dan zie je dat er 2 zitplaatsten zijn. Geen 3 ;)
 
Volgens mij is het WEL toegestaan een kind tussen de bestuurder en degene 8erop te vervoeren. Meen ik ook gehoord te hebben, ik weet niet of dit gedateerde regels zijn en ik weet ook niet wat hier onder "kind" verstaan wordt.
 
Volgens mij is het WEL toegestaan een kind tussen de bestuurder en degene 8erop te vervoeren. Meen ik ook gehoord te hebben, ik weet niet of dit gedateerde regels zijn en ik weet ook niet wat hier onder "kind" verstaan wordt.


op de motor is iedere man een kind :)
 
Wat de regels ook zijn, lijkt me een beetje erg dom om zo te gaan rijden met een kind... is m.i. erg onverantwoordelijk...
 
vroeger kwam onze pa mijn broer en mij zo soms hale uit et kleuterschoolke, ik tusse hem en de tank en mijn broer achterop. was ook maar een stukje van 500 meter. was wel tof, alle andere kindjes jaloers :9
 
Volgens mij mag het niet. (Op een brommer/scooter mag het iig niet)


met 6 man op een peugeot speedake door het centrum van Rotterdam
Mocht vast niet, paste wel


je doet wel es wat geks als je jong bent he :+





maar het mag niet........ook niet met z'n drieen
 
Vroeguh en nou praat ik over de jaren 60, was alles beter. Mijn pa en ma hadden toen allebei een jlo (jan lul onderweg) en omdat we 4 kinderen hadden thuis, werd er netjes een plank op de bagagedrager geschroefd, en daar gingen dus bij pa en ma mooi 2 kinderen achterop.... :X
Kheb gvd nog de afdrukken van die k*t scherpe randen in mijn benen staan , maar goed als kind kwam je zo nog eens ergens.....
Trouwens met 6 man in een cortina naar spanje is ook geen pretje hoor, maar goed de vakantie vergoedde weer een hoop
 
44.4. Een fiets, een bromfiets, een motorfiets, een drie- of vierwieler met of zonder motor mogen niet meer personen vervoeren dan het getal waarvoor de zitplaats of zitplaatsen ingericht zijn.

44.1. De bestuurder van een auto moet beschikken over een plaatsruimte van ten minste 0,55 meter breed.
Hij mag naast zich geen andere personen laten plaatsnemen, tenzij elk van die personen over een plaatsruimte van ten minste 0,40 meter beschikt.

Het aantal inzittenden van een auto mag niet meer bedragen dan de som van het aantal plaatsen uitgerust met een veiligheidsgordel of een ander goedgekeurd bevestigingssysteem en van het aantal plaatsen die daarmee niet behoeven te zijn uitgerust.

[Onverminderd de bepalingen van het technisch reglement voor de auto's wordt, om het aantal inzittenden op de zitplaatsen achterin te bepalen, een kind van minder dan 12 jaar voor twee derden geteld. Het resultaat van de berekening wordt afgerond naar de hogere eenheid.]
 
full


met zn vijfen gaat makkelijk joh :]
 
er mag idd niemand voor de bestuurder zitten maar of er achetr meer dan 1 mag zitten weet ik niet :?
 
vroeger..toen ik nog super klein was....gingen we ook altijd met z'n 3 op de motor.
Natuurlijk kan je zegge dat t onverantwoord is en super gevaarlijk.
maar je moet gewoon je rijstijl aanpasse.

natuurlijk ga je dan geen 180 over de snelweg..of plat door de bocht...
of zit ik nou helemaal verkeerd :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan