Met/zonder windscherm?

Met/zonder windscherm?

  • Yep, altijd!

    Stemmen: 24 30,4%
  • Welnee.. da's voor watjes

    Stemmen: 51 64,6%
  • Alleen bij lange stukken

    Stemmen: 4 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Een scherm is iets wat ikzelf NOOIT zou nemen, ik zou het er eerder te plekke met een hamer van mijn (nieuwe) chopper aframmen dan dat ik zo zou rijden :(
Voor een chopper geld zowieso een cruise-snelheid van 120-145 km/h en op een Magna V65 was dat geen probleem.
Het gaat erom hoeveel je looks boven functionaliteit laat gelden, ikzelf vindt het GEEN gezicht, maar dat is mijn mening, indien je het wel doet dan heb je waarschijnlijk hogere gemiddelden, maar of dat het waard is?????????
 
Ik rijd op een vulcan 800 classic met een klein schermpje. Het rijdt veel relaxter met snelheden boven de 100 km. En ik vind het niet lelijk op mijn vulcan.. :]
 
deze dus
full
 
Ik heb net - eindelijk - mijn bmw cruiser in ontvangst genomen en heb er ook oa een windscherm bijgepingeld. Maar wat is daar nou aan af te stellen, weet iemand dat?
Want ik zit heerlijk, lekkerder dan zonder, maar boven de 80 km/u is de turbulentie om de helm niet normaal meer. Als ik daar niks op vind gaat het scherm eraf en dat vind ik toch erg jammer. Want ik ben zeker geen racer maar ik wil op de snelweg toch wel graag 120-130 kunnen rijden zonder dat mijn hoofd er bijna afgetrokken wordt.

Als iemand me daarmee kan helpen, graag. De verkoper heeft het alleen maar over "verbuigen" van de stangen. Dat vind ik nogal eng. Trouwens welke kant uit? Schuiner of juist rechter?

Dank voor het meedenken. --Pieter
 
Altijd zonder, zelf als ik er mee op vakantie ga. Op een shadow 800 staat het gewoon niet. En de rijwind vind ik reuze mee vallen, is een kwestie van wennen.
Bij bijv. een Road king vind ik een scherm wel mooi staan.
 
Scherm??? Wat is dat??? Koop dan een koekblik als je zonodig door een ruitje wil kijken. Ik heb eerst een Dragstar gehad, zonder scherm en nu een SV650 naked. Hoor mensen regelmatig over de hoeveelheid wind tijdens het rijden en dat het niet comfortabel zou zijn :? Heb nergens last van, gewoon gaan en niet mauwen.
 
Als je boven de 130-140 komt is het niet echt comfortabel meer zonder scherm op een chopper..maar heb geen idee hoe het met scherm is ;)
 
Scherm??? Wat is dat??? Koop dan een koekblik als je zonodig door een ruitje wil kijken.
:^
Op maandag 24 november 2003 10:02 schreef Mulder71 het volgende:
Als je boven de 130-140 komt is het niet echt comfortabel meer zonder scherm op een chopper..maar heb geen idee hoe het met scherm is ;)
Zo hard mag je hier toch nergens, dus doet er niet echt toe. :9
 
Tnx voor alle reacties.

Even een update: Aan het BMW windscherm blijkt bij nader inzien niets te verstellen te zijn. Pech. Ik heb nu in Amerika een opzet-"lip" besteld, die de luchtstroom een 20 cm of zo zou optillen. Je ziet ze op een aantal modellen toermotoren tegenwoordig standaard gemonteerd.

Zie www.laminarlip.com als het je interesseert. Hele vriendelijke lui, die zelfs met fotootjes van mijn bike plus het partnummer van het scherm naar de plaatselijke BMW dealer zijn gegaan om te passen welke LIP ze me het beste konden sturen.

't Ding is hier volgende week of zo, en zodra ik kans zie om het te bevestigen en er proef mee te rijden zal ik mij weer even melden en laten weten of het wat is.

Grtz --Pieter
 
En Pieter ? is da ding al toegekomen en gemonteerd ?? *D
Zo ja ... werkt het ? en wat kostte dat verhaal incl transport ?
Ben benieuwd ... heb beetje 't zelfde probleem dus |(
 
Helemaal vergeten dat ik dat hier beloofd had. Bedankt voor de reminder.

Ja, de LIP is keurig gearriveerd en gemonteerd. Ik heb de rekening hier niet bij de hand maar uit mijn hoofd was het 100 dollar incl. verzendkosten, en dan nog iets van 20 euri invoerrechten. Was allemaal niet moeilijk.

Maar om nou te zeggen dat het me echt geholpen heeft, helaas niet. Ik heb toevallig gisteren nog een paar honderd km snelweg gereden en heb me vast voorgenomen het hele scherm er dan maar af te halen. Ik weet ook niks anders meer. Ik heb me er maar bij neer te leggen dat ik kennelijk te lang ben voor een scherm. En ik heb geen windtunnel ter beschikking en ik beschouw het windscherm dan ook maar als een van die miskopen die iedereen wel eens doet... B|
 

Ik heb zelf ook een cruiser (avantgarde), ik vind dat schermpje van de independant wel mooi, maar zou het ook een beetje helpen? (kost eur 150 geloof ik)
R1200C.jpg
 
@KimZ,

Ik heb ook een Avant. Mijn dealer zei laatst dat bijna iedereen die kleine dingen van de Indie en de Mohawk (of hoe heet die nuwe) er meteen af laat halen. Hij heeft er zeker drie op de plank voor de liefhebbers dus ga er eens heen als je er echt een wilt (Breeman, Motorstr, R'dam) ;)

Ik heb mijn scherm er net afgeschroefd. Kopen? *D
Voorlopig geen scherm meer, zeker niet als ik er niet mee kan proefrijden. Deze grap heeft me een paar honderd gulden gekost en nu staat het in de hoek van de garage... :r

Grtz --Pieter
 
@KimZ,

Ik heb ook een Avant. Mijn dealer zei laatst dat bijna iedereen die kleine dingen van de Indie en de Mohawk (of hoe heet die nuwe) er meteen af laat halen. Hij heeft er zeker drie op de plank voor de liefhebbers dus ga er eens heen als je er echt een wilt (Breeman, Motorstr, R'dam) ;)

Ik heb mijn scherm er net afgeschroefd. Kopen? *D
Voorlopig geen scherm meer, zeker niet als ik er niet mee kan proefrijden. Deze grap heeft me een paar honderd gulden gekost en nu staat het in de hoek van de garage... :r

Grtz --Pieter

Het ligt er helemaal aan wat je van een scherm verwacht. Verwacht je helemaal lekker (stilletjes) uit de wind te zitten, dan heb je echt een scherm van formaatje goldwing e.d. nodig, deze dingen zijn niet voor niets zo groot. (en zelfs dan wordt het bij hogere kruissnelheden nog lawaaïg) Wil je alleen de grootste druk van je borst/nek/hoofd hebben om langere afstanden redelijke kruissnelheden te halen, dan is een scherm op een custom prima geschikt.
DEnk er ook aan dat de wind niet alleen OVER je scherm heen wil komen en weer "in je gezicht blaast" maar aan alle kanten. Daarom is een scherm op een custom sowieso minder effectief, de rest van het kuipwerk wat de wind om je heen geleidt zoals bij een flinke toermotor, dat ontbreekt.
Voor degenen die een scherm hebben, doe maar eens de volgende proef: Op de snelweg, voel eens met je linker hand (liefst zonder handschoen, dan voel je het beste) achter je scherm, waar je allemaal wind voelt en uit welke richtingen. Je zult verbaasd staan hoe klein het "windvrije" gebied is. Zeker hoe verder je naar achter gaat met je hand. Met je scherm ben je aan het proberen een vacuum/ windstil gebied te trekken terwijl je je voorwaarts verplaatst. Maar dat vacuum moet wel weer opgevuld worden! daar komt die verdraaide turbulentie vandaan.
Daarom hebben de mmeeste modellen die standaard een redelijk grote ruit hebben, ook een soortement van spleet bovenin het scherm zitten, om de wind wel verder "omhoog te gooien" over je heen, zonder nog een groter vacuum te creeëren, wat weer opgevuld wil worden.
 
Ik heb ook een Avant. Mijn dealer zei laatst dat bijna iedereen die kleine dingen van de Indie en de Mohawk (of hoe heet die nuwe) er meteen af laat halen. Hij heeft er zeker drie op de plank voor de liefhebbers dus ga er eens heen als je er echt een wilt (Breeman, Motorstr, R'dam) ;)

ik ga eens navragen, thnx!

Ik heb mijn scherm er net afgeschroefd. Kopen? *D

Nah... als ik er uberhaubt een wil dan liever zo'n kleine.

Wel lekker stuur op die avantgarde he! ik vind dat hoge stuur niet zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan