Metzeler sportec M1

eugene

MF veteraan
11 feb 2003
3.630
0
kortrijk, belgium
Ik ben van plan een nieuwe setje banden op mn mille te plaatsen, een 120 en een 190
Nu is een vriend van me zelfstandig bandenboer en zegt dat metzeler een nieuwe band op de markt heeft, namelijk de Metzeler Sportec M1.
Ik heb de band gezien en hij ziet er alleszins zeeeeer lekker uit
Nu zie ik datie al bestaat van eind 2001. Kan het eventueel zijn dat de band vernieuwd is?
En heeft iemand nog positieve ervaringen over die band, want veel kan ik er niet over terugvinden in de database.
 
Volgens mij bestaat die band idd al zo lang. De opvolger is de Pirelli Diablo (Metzeler is van Pirelli). Het zou mij overigens compleet worst zijn hoe een band er uit ziet. ;)
 
het enige wat ik van mez weet is dat de mez4 voor op mn zx6r kut is...
maar deze wordt zaterdag vervangen in een BT20 :P
 
Volgens mij bestaat die band idd al zo lang. De opvolger is de Pirelli Diablo (Metzeler is van Pirelli). Het zou mij overigens compleet worst zijn hoe een band er uit ziet. ;)

Kan nie geloven dat metzeler nog een band op de markt brengt, als de pirelli de opvolger is, en dus waarschijnlijk beter is?
 
Kan nie geloven dat metzeler nog een band op de markt brengt, als de pirelli de opvolger is, en dus waarschijnlijk beter is?
Hoef je ook niet, maar je vroeg aan ons (MF) wat er van weten en dan geef ik antwoord. :) Omgekeerd komt het ook voor: Metzeler heeft de opvolger van de Rennsport, de Racetec afgelopen jaar al op de markt gebracht terwijl de opvolger van de Pirelli Supercorsa waarschijnlijk dit jaar leverbaar wordt.
En nogmaals, Metzeler hoort bij het Pirelli concern.
 
bij de supercorsa heb je een corsa

zo heeft de metzeler sportec M1 ook een iets minder extreme variant op de markt gebracht.. misschien dat die bedoeld word?
 
Standaard zaten ze op mijn BMW Rockster. Niks mis mee alleen verdwenen ze als sneeuw voor de zon.....
Nu BT 020 eronder. Ook een goeie band en ze gaan wat langer mee.
 
Hoef je ook niet, maar je vroeg aan ons (MF) wat er van weten en dan geef ik antwoord. :) Omgekeerd komt het ook voor: Metzeler heeft de opvolger van de Rennsport, de Racetec afgelopen jaar al op de markt gebracht terwijl de opvolger van de Pirelli Supercorsa waarschijnlijk dit jaar leverbaar wordt.
En nogmaals, Metzeler hoort bij het Pirelli concern.

wat ik ermee wil bedoelen is dat de sportec m1 dus zeker geen nieuwe band is?
ik geloof ook best dat metzeler een dochtermaatschappij is van pirelli
Anders nog iemand positieve ervaringen? Of negatieve
 
Heb hem ook eind vorig seizoen erop geplaatst en bevalt zeer goed!
Zeg maar gerust !kauwgom! Ook voor circuit dagen kun je hem gewoon laten zitten!
 
Hoi!

Ik heb een set Sportec M1's onder zijn Aprilia Falco liggen. Prima band, maar inderdaad al wat langer op de markt. Kwam als derde uit de bus in de grote bandentest van Moto'73 van dit jaar.
Is inderdaad vrijwel gelijk aan de Diablo, zaten in de test ook na elkaar.
Het schijnt dat de Aprilia's er iets nerveus van worden, vandaar dat ik iets anders ga proberen.
Mijn volgende set wordt Michelin Pilot Power, want die kwam als eerste uit de test.
Kortom, als je er voor een goede prijs aan kan komen, DOEN!
 
Hoi!

Ik heb een set Sportec M1's onder zijn Aprilia Falco liggen. Prima band, maar inderdaad al wat langer op de markt. Kwam als derde uit de bus in de grote bandentest van Moto'73 van dit jaar.
Is inderdaad vrijwel gelijk aan de Diablo, zaten in de test ook na elkaar.
Het schijnt dat de Aprilia's er iets nerveus van worden, vandaar dat ik iets anders ga proberen.
Mijn volgende set wordt Michelin Pilot Power, want die kwam als eerste uit de test.
Kortom, als je er voor een goede prijs aan kan komen, DOEN!

hehe, thanks, maar wat is een goede prijs?
360?, geleverd en geplaatst?
 
Hoi Eugene,

De Sportec lag als eerste montage op mijn Mille van 2002.
Op zich niks mis mee, maar na 3500km al kaal, was ook nog in de inrij-periode. Ook vond ik dat hij wat zoekerig werd in lange snelle bochten en in spoorrillen halverwege de slijtage.

Dus... mijn mening: je kunt betere en nieuwere banden krijgen voor dat geld, Metzeler is niet de goedkoopste bovendien is het al een wat ouder concept.
Denk aan BT 014 (of 012, geen SS, die slijten net zo snel; ook 3500 km) of Diablo.
En inderdaad, als je bij je vriend Michelin Power kunt krijgen tegen een vriendenprijs zou ik daar voor gaan. (winnen zo ongeveer elke bandentest momenteel.)

Ik heb zelf sinds een maandje een nieuwe set BT014 erop liggen, maar sindsdien heb ik niet meer gereden.

Grtzzzz
 
Ik was er niet van onder de indruk, opwarmen duurde lang en warme grip t.o.v. een Diablo ronduit slecht eigenlijk. Maar met die M1 deed ik bijna 10k en met een diablo 7 oid, dus sja...
 
@eugene 360 is veels te veel man, ik heb en setje diablo laten leggen zo en 6maand geleden op mijn vorige moto en heb daar 283 euro voor betaald, en ben belg net als jij, als je wilt kan ik je het adres doormailen die kerel is voor alles vrij goedkoop en goede service.

mvg ludo
 
Eugene,

Heb zelf Corsa's onder de Factory. Voldoen uitstekend. Een aantal maanden geleden heb ik op dit forum de uitslag van een bandentest gepost. Doe je voordeel er mee.
 
Heb ze onder mijn Rockster (gehad). De achterband heb ik na zo'n 4500 km. kunnen vervangen. Gewoon op. De voorband was nog wel goed bruikbaar. Derhalve heb ik nu besloten om weer een Metzeler te pakken, maar dan met een wat hardere compound.
De wielen liggen nog bij de coater, maar zodra die terug zijn komt de nieuwe slof erom.
 
Ik heb de sportecs nu op de S

Ze zijn ruk :(
Achter was op met 4000
Regelmatig uitglijertjes met deze temperaturen |(

Gauw oprijden en naar MPP

Maar ja,ik ben vast de enige die graag in de regen rijdt :?

Ennu........ Metzeler is toch van Pirelli?? of viceversa :?
 
Ik heb de sportecs nu op de S

Ze zijn ruk :(
Achter was op met 4000
Regelmatig uitglijertjes met deze temperaturen |(

Gauw oprijden en naar MPP

Maar ja,ik ben vast de enige die graag in de regen rijdt :?

Ennu........ Metzeler is toch van Pirelli?? of viceversa :?
slechte ervaringen dus....?
 
Nee,ze bevallen 100%! ;)
Lekker stabiel in de regen :( ,heel snel op temperatuur :(
Wat denk je zelf :? ;)
 
Ik ben van plan een nieuwe setje banden op mn mille te plaatsen, een 120 en een 190
Nu is een vriend van me zelfstandig bandenboer en zegt dat metzeler een nieuwe band op de markt heeft, namelijk de Metzeler Sportec M1.
Ik heb de band gezien en hij ziet er alleszins zeeeeer lekker uit
Nu zie ik datie al bestaat van eind 2001. Kan het eventueel zijn dat de band vernieuwd is?
En heeft iemand nog positieve ervaringen over die band, want veel kan ik er niet over terugvinden in de database.
Metzlers niets mis mee, :? maar er komt altijd wel weer een betere band en dat is
op dit moment de Michelin Pilot Power. stuurt waanzinig goed en GGGrrriiippp :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan