metzeler Z6

B6--> TDM850

Die hard MF'er
23 jul 2004
430
0
Amersfoort
de hele zomer de kans gehad om ze te testen, dus wie heeft er al een setje Z6'en onder de motor gehad?
ik denk erover een nieuwe voorband erop te leggen en zou graag willen weten wat mensen van de Z6 vinden. vooral qua grip bij stevig bochtenwerk en hoeveel km er mee gedaan wordt.


gelieve niet met allemaal andere merken komen ik wil specifiek de Z6 ervaringen weten. heb eerder altijd bridgestone gereden en beviel erg goed. heb nu michelin erop liggen en de pilot road achter bevalt prima maar die macadam voor is geloof ik nog van voor de 2e WO.
 
Mijn motor is nu heen voor een beurt incl. montage nieuwe voorband, de Roadtec (oftewel Z6). Ik wil je na mijn eerste paar honderd km wel vertellen wat mijn bevindingen zijn.

Maar als ik de advertentie van Metzeler zo lees moet het met de betrouwbaarheid etc. wel goed zitten.
 
Zitten nu 8000 km op mijn Buell, woon-werk plus 3800 km Alpen-vakantie. Was een beetje huiverig na nogal matige ervaringen met MEZ-4 (weinig grip, drama in de regen zelfs met het bescheiden vermogen van mijn Buell) maar de Z6'en bevallen perfect, nog beter dan de ook al goede Bridgstone 020 die op mijn Buell nooit langer dan 7000 zijn meegegaan (4 paartjes gehad in totaal), terwijl ik bij deze nog niet eens over vervanging na hoef te denken. Grip in de regen is ook perfect (altijd prettig). De Z6 achterband slijt minder vlak dan de 020's, en veel minder "happig" aan de voorzijde, en reageert veel comfortabeler op gaten in de weg zonder minder "nauwkeurig" te zijn. En nogmaals, die 020's waren al niet mis.

Ik denk trouwens wel dat het beter is de Z6 als paar te monteren; de achterband heeft geen profiel in het midden-loopvlak omdat deze vertrouwt op het extra diepe profiel van de voorband die de weg droogmaakt voor de achterband. Andere voorbanden doen dat natuurlijk ook, maar misschien niet genoeg?
Alleen een Z6 voorband monteren zal wel niet zo'n probleem zijn dus.
 
Laatst bewerkt:
ik kan alleen vergelijken met een mega slechte band ; macadam 50 (stonden er nog op )
Heb er een weekje geleden Z6jes opgezet, en ik moet toegeven ze zijn ongelooflijk goed ( naar mijn normen )
het eerste wat ik merkte is dat ze ongelooflijk snel van koers kunnen veranderen en goe sturen , ze volgen u ogen en alles gaat zo vlot.
ze warmen snel op ( kan alleen vergelijken met macadam ) , hebben veel tractie in bochtjes , en ze reuken heerlijk chemisch als ze warm zijn ( mss kwam dat door het olielaagje er rond ).

In een test in bepaald motormagazine ( weet niet meer welk ) kwamen ze er als de beste banden uit , meer dan bt 020 , ...

goede keuze ! en ze zien er ook mooi uit :)
 
Heb ze in mijn huiskamer liggen spiksplinternieuw.. :X Dus nee nog geen ervaring mee..

Volgens mij zijn het gewoon Pirelli Diablo's ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan