Metzelers ?

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Weet niet of het hier in de goede categorie staat maar dan moet het maar verplaatst worden ;) .
Ik zit nu met Mez1 onder mijn T-cat en bij regenweer voel ik hem wegglijden (zowel voor als achter). Zouden BT-20 achter en BT-10 voor een betere combinatie zijn of maakt dat weinig uit ? Of andere ervaringen ?
PS ik rij wel enigszins door in de regen ook.
 
De reden voor BT-20 achteraan is dat hij langer zou meegaan en niet echt zou onderdoen voor de BT-10 -zolang je niet op circuit gaat en echt op de limiet rijdt-. En aangezien ik ook zo\'n 15000 km/jaar doe, heb ik weinig zin elke 4 maand een nieuwe dure achterband te steken. Maar brol moet er nu ook niet op, je moet toch nog wat kunnen sturen ook ;) .
 
Toch kan ik uit ervaring spreken dat ik VEEL verschil voel tussen een 010 en een 020 met gewoon woon/werk verkeer....laat staan als ik eens een keer ga blazen.

Ik wil de SportecM1 van Metzeler uitproberen...misschien een tip?
 
Ik zit nu met Mez1 onder mijn T-cat en bij regenweer voel ik hem wegglijden (zowel voor als achter). Zouden BT-20 achter en BT-10 voor een betere combinatie zijn of maakt dat weinig uit ?
als jij em voelt glijden, dan wil jij meer plakken, en dan zou ik voor de bt010 gaan.
Mijn mez1\'s glijden ook wel es, maar over het algemeen heb ik er weinig over te klagen...
Je banden zouden ook te hard kunnen zijn?
Je moet ze zowiezo ff op temperatuur laten komen, nu met dat frisse weer
 
Bt010 zijn echt top, de combinatie bt010 en 020 zie je vaak bij zware motoren zoals Blackbird ed.
Zeker niet verkeerd, maar Z1 zijn toch ook niet slecht, voel je banden altijd wel een beetje glijden in de regen, hoort erbij,maar ik ken je rijstijl niet.

Wat ik me altijd afvraag is hoeveel langer die 020 meegaat ipv 010, misschien 1000 km, scheelt dus per band ongeveer 80,- dat je er langer meedoet. (400,- gedeeld door 5000km).

Dus dan kies ik toch maar voor de 010, denk toch dat die keuze me zeker 3 valpartijen heeft bespaard dit jaar, is niet duur voor 3 x 80,-
 
En hoelang gaan die BT-010 dan mee in vgl met Mez1 (GuZ ?). Ik hoor vanalles van BT-010: meestal dat ze op zijn na 5000 km maar ik heb ook al gehoord van iemand die ze oprijdt na 11000 km (achterband!).
Misschien handig om weten: mijn rijstijl is \"normaal\" sportief gebruik.(geen circuit -voorlopig-, geen burnouts, wheelys ed maar wel bandjes rondrijden (1 a 2mm van de rand) ). En ik doe nogal veel woon-werk verkeer.
 
Maar zoals al gezegd is: is de nieuwe SportecM1 niks voor je ?
Weet niet, ik heb al veel van die band gehoord en dat hij wel goed moet zijn, maar op welke gebieden dan ?
De BT-010 scoorde ergens in een test -vraag me niet meer waar- als 2e op droog wegdek (1e was pirelli met dragon corsa evo of iets in die trant, dus sla me niet dood met een verkeerde benaming) en als beste band op nat wegdek (grip nat= 60 % van grip droog).
Maar verdere info over die sportecs is welkom.

En duderuud (quote uit een ander forum, dus wat het waarheidsgehalte betreft ??? leek me ook vrij veel maar ik doe nu met mijn Mez1 toch ook al 4000km en er kunnen er denk ik wel nog eens zoveel bij, dat weet ik binnen een paar maand wel te vertellen):
\"
Ik rij met een RSV en heb BT-010 banden, ik rij er voor 90% vrij rustig mee naar mijn werk (dagelijks 120km, 1 jaar = 30.000km) en mijn achterbanden banden gaan zo\'n 11.000km mee (rond gereden). Ik betaal zo\'n 7750,- voor een achterband, gemonteerd. Ik moet wel zeggen dat dit mijn derde merk van banden is en enkel deze hebben mij overtuigd in alle (vooral de regen) omstandigheden, zeeeeeer goede band.\"

Dus ja, hoe zit het, hoelang doen jullie met een band (en welke dan ?)
 
Er staat een test van die Metzelers in de KicXstart die ik nog ergens thuis heb liggen. Als ik hem kan vinden wil ik hem wel opsturen ?

Ik ga wel ff zoeken en dan mail ik je wel (ik wil PM\'tjes terug ;( )
 
Niemand weet echt hoe goed die nieuwe Metzelers zijn omdat ze nog niet aan een vergelijkingstest hebben mee gedaan en daar hebben die Bt010 eigenlijk altijd de beste plaats veroverd.

7750,- voor een achterband is inderdaad wel veel, maar ook 750,- is heel veel. 450,- moet overal lukken, met koting betaal ik nog geen 700,- voor een set.

Kijk eens bij: http://www.s-g.nl/frameset.htm of http://www.jossmit.nl/
 
Terug
Bovenaan Onderaan