Metzler achterband loopt leeg na TT

KawaJarno

MF'er
13 aug 2003
58
0
ALKMAAR
na een fantastisch TT weekend de onvermijdelijke terugreis. Tuurlijk ga ik niet te hard rijden maak ik mijn vader nog wijs voordat ik op de motor stap... Maarjah, iedereen weet hoe het gaat, eenmaal op de motor ga je toch stiekem elke keer een stukje sneller vooral als je ingehaald wordt. Thuisgekomen van de TT zet ik eerst mijn motor voor de deur om ff rustig bij te komen onder het genot van een bakkie koffie. Na het bakkie koffie wil ik mijn motor binnenzetten. Aangekomen bij mijn motor hoor ik een sissend geluid, dus ik kijk naar mijn band. .......Middelste loopvlak helemaal aan stront, het lijkt wel er zitten allemaal sneetje in of iemand er met een stanley mes in heeft lopen snijden.
Het betreft hier Mezlers sportec M1. Beetje jammer dat die dingen ZO super snel slijten want voor de TT zat er gewoon nog een prima profiel op, en de bandenspanning was ook prima.
Ik baal een beetje omdat ik nu met die band maar 3000 kilometers heb gereden.
Heeft iemand dezelfde ervaring met deze band of een andere, zo jah, wat kan de oorzaak zijn? en hoe kan ik het volgende keer voorkomen, want misschien had die band ook wel kunnen klappen onderweg?
Zelf denk ik dat hij te warm is geworden en bij thuiskomst afgekoeld en dat zo die scheuren erin zijn gekomen.
Ik weet wel dat ik nooit meer van die metzlers koop.

Groeten
Jarno
 
Tubeless en klapband kan niet: loopt langszaam leeg. Verder zou een plaatje van de plek die verdacht is wat meer helderheid kunnen verschaffen! Hebbie dat? Vooralsnog ga ik uit van een Stanley-mes in combinatie met een ernstig gefrustreerde motorhater!!!
 
Lijkt me heel sterk dat dit aan de band ligt. Het is idd aannemelijker dat er een "motor-hater"zich uit heeft geleefd op jouw motor.....wel zonde!
 
Hmm..... praat maar is met katja die had dus ook problemen met de band en ik meen dus dat hij wel een klapband had.
 
Tubeless en klapband kan niet: loopt langszaam leeg. Verder zou een plaatje van de plek die verdacht is wat meer helderheid kunnen verschaffen! Hebbie dat? Vooralsnog ga ik uit van een Stanley-mes in combinatie met een ernstig gefrustreerde motorhater!!!

Waarom zouden tubeless banden niet kunnen klappen? Maakt mijn inziens niets uit nl. Het komt gelukkig niet vaak voor, maar toch gebeurt het...

En bovendien... wat dacht je van autobanden en vrachtwagenbanden? Zijn ook tubeless en die klappen ook gewoon hoor. Alleen gelukkig lopen de meeste langzaam leeg ipv te klappen...
 
voordeel van tubeless is dat ze minder snel kunnen klappen juist omdat er geen binnenband in zit zijn dus veiliger maar het kan wel dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan