metzler rennsport in de regen..

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
nou al die verhalen die ik gehoord heb over geen grip in de regen..bla bla..

ik heb vandaag met stromende regen gereden en half versleten metzler rennsport rs1 voor en rs2 achter..en ik moet zeggen...geen verschil met de bt010...(nou durf ik alleen in de bochten niet te gaan hangen)

dit deed ik met de 010 wel een beetje...

geen gevoel gehad met aquaplanning of iets dergelijks...kheb gewoon 200 gereden in de regen...

wat is jullie/jou ervaring daarmee?
 
Ik heb niet heel veel ervaring met verschillende merken banden. Wel heb ik ervaren dat mijn Fzr 1000 in de regen veel eerder gaat slippen dan mijn broers fireblade. Ik heb een metzeler mez2 achter en hij heeft een bt...(weet niet welk type).
Volgens hem komt het doordat mijn motor sterker is, maar volgens mij is het gewoon de band. De Mez2 is trouwens ook een behoorlijke toerband, voor heb ik dan ook een Mez1 die ik zaterdag even ga vernieuwen.
 
Broertje rijdt een kwak zx-9 en heeft in de zomer altijd rennsports erop liggen. Puike band!

In de regen issie k?*&^te, vind ik.
Tegenwoordig is het wegdek wel redelijk goed in het afvoeren van water dus merk je dit misschien niet zo snel.

In de winter/voorjaar heeft hij een andere band erop liggen. Dit voorjaar een setje sportec m1 geprobeert (aan't proberen) En da's een hele fijne koudweer/regenband.

Ze hebben nu ook een maat voor mijn fj achtervelg dus ik denk dat ik ook maar's een setje ga proberen dit najaar.
Voor de zomer zweer ik nog steeds bij mijn Avons.
supersport voor en een azzaro sport/toer achter

Maar da's heel persoonlijk natuurlijk (Kaas? :? )
 
Laatst bewerkt:
Een goede all weather band met profiel (bijv. BT010)krijg je al vrij makkelijk aan het glijden in de regen, en jij heb geen last met een versleten circuitband.

Klopt er toch iets niet.
 
ik doe ook wat rustiger aan met dan met een 010 eromheen..dat verklaart dat het me meevalt...

in de bochten hij ik het heeel netjes... :)
wil niet op me gezichtje gaan :)

Een goede all weather band met profiel (bijv. BT010)krijg je al vrij makkelijk aan het glijden in de regen, en jij heb geen last met een versleten circuitband.

Klopt er toch iets niet.
 
jawel man..die band is nog echt niet versleten...
pas als het profiel weg is...gaat die andere set erom heen...die ik heb liggen :)

aangezien ik waarschijnlijk nog een paar keer het circuit op moet...(ga), ga ik niet dure bt010's eronder leggen...die je helemaal in de kortste keren naar de t#@*$&(@ helpt...

daar heb ik die rennsports voor... :)


Je gaat me toch niet vertellen dat je nog met dezelfde verstleten band rijdt als bij de MFCD? Op zich geen probleem, maar in de regen lijkt het me wel kut.
 
ik doe ook wat rustiger aan met dan met een 010 eromheen..dat verklaart dat het me meevalt...

Rustig aan? Volgens mij rijd je gewoon als een krant met half versleten Rennsports in de regen }) Of je bent gewoon levensmoe...

Mijn fiets staat weer bij de motorzaak. M'n kwak is morgen 2 nieuwe 010's rijker (en ik 330 pleuro's armer ;( ) Toch niet slecht: 5700 km met een achterband en 8800 km met een voorband.
 
ik rij als een natte krant...ga daar maar vanuit :)

ik reed met mijn 010 voor 16000km en 010 achter 8000km...(achter was ie wel glad dan he...)

veel woonwerkverkeer...dus ja...dan schiet het wel op he...

Rustig aan? Volgens mij rijd je gewoon als een krant met half versleten Rennsports in de regen }) Of je bent gewoon levensmoe...

Mijn fiets staat weer bij de motorzaak. M'n kwak is morgen 2 nieuwe 010's rijker (en ik 330 pleuro's armer ;( ) Toch niet slecht: 5700 km met een achterband en 8800 km met een voorband.
 
oja en me kneepads waren met 10000km op....

want als het droog is...kunnen jullie me toch niet bijhouden :)

(nou laat maar komen die reacties :)
 
ik rij als een natte krant...ga daar maar vanuit :)

ik reed met mijn 010 voor 16000km en 010 achter 8000km...(achter was ie wel glad dan he...)

veel woonwerkverkeer...dus ja...dan schiet het wel op he...

Met woon- / werkverkeer schiet het juist niet op, dan gaat een band langer mee. Zeker in de regenperiode (herfst / winter).
 
oja en me kneepads waren met 10000km op....

want als het droog is...kunnen jullie me toch niet bijhouden :)

(nou laat maar komen die reacties :)
Heb jij injectie? Of een ouder type.
Standaard of gerommeld met de carbs?
Alsie standaard is dan verliest die blitste/stoere/dure, (ik wil'm trouwens wat graag hebben hoor! :9~ ) b-bird van jou het in de rol-ons van mijn Ouwe Brikkentoer Rijder!

Heb al menig R1 laten zien wat optrekken is in de eerste 3 versnellingen!
Daarna komen ze me wel voorbij alsof ik stil sta maar gelukkig zijn er dan altijd weer stoplichten waar ze het nog een keer willen proberen.

Vermogen is niks zonder druk op de voorband!

Ook ik zie uw reacties graag tegemoet! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan