mezelf voorstellen en gelijk een vraag ..

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
apeldoorn
hoi,

wil mij even voorstellen. Ik ben Martijn Jansink en kom uit Apeldoorn..

Kerst vorig jaar is het er toch van gekomen...ik kocht mijn eerste motor in mijn leven. Het is een yamaha FZR 1000 welke ik met eigen handen heb omgebouwd naar een zwarte streetfigther..allemaal hartstikke leuk enzo, maar ik heb zo'n caferacer model altijd al mooi gevonden..Maar ja huisje, babytje en dure vrouw :) ...tel het bijelkaar op en je houdt bar weinig over...en helemaal als je wederhelft het toch allemaal k*tmotoren vindt ;( Dan kan je alleen van een 2e motor blijven dromen..

Maar goed, ik heb met rat&mouse geruild...hij een fles whisky en ik zijn xs 400 *O* ..Het is nu nog een beetje een sjoppert model, zitten kortere a-schokbrekers op en een hoog stuur...Gaat er allemaal af, hij gaat vd winter helemaal uitelkaar en dan bouw ik hem weer op naar eigen smaak..

Nu kan ik een xs750 tank kopen, helemaal gaaf met dop en kraantje, maar in hoeverre blijft het nog in verhouding tot mijn xs frame?? Ben wel een redelijke handige donder, passen lukt altijd(hamer..) maar wat is jullie mening?? Kopen ??
 
foto vd tank..

full
 
ja ga ik ook doen, maar wat is een redelijk prijs voor zo'n tank?? Ben nog niet bekend met de gemiddelde prijzen voor "brikkie" spul(wielen,rem/schakelsetjes etc etc)
 
Welkom, fijn een mede-apeldoorner, mede-xs'er en mede-brikker. Prijzen kan je checken op marktplaats en eBee. Tank die goed is, schoon van binnen met mooie kranen een glimmende dop kan ergens tussen de 35 en 70 euri kosten.
En zo te zien issie over gespoten, want volgens mij zijn er geen groene xs'sen gemaakt. Tussen de 25 en 35 zou ik er voor over hebben, mits schoon van binnen en met twee soepel werkende kranen.
 
Is dat ding nu nog niet klaar :?


;)

Je vergeet te vertellen dat je ook nog een bloemetje voor moTorDMuis en een Ernie-pop(uitgezocht door je dochtertje :} ) voor Yona had meegenomen :)

Over die gratis playboy die je bij de fles Bourbon kreeg heb ik thuis nog niets verteld :X

;)
 
..Ziet er goed uit al ..enneh-k weeniet welk 'model'je uiteindelijk wil uitkomen straks ?? maar eh..k ben lid van de XSlub en daaar worden met enige regelmaat 750-tankies te koop aangeboden om op je standaard (=650.. maar what the heck-kan ook op n 400..) bike te zetten om zo de (hoe zeggen ze dat daar ookweer..) "De ultieme caferacer-look" te krijgen.. Passen doet t dus WEL ,wou k je ff melden iig

Staat ook best goed-weet ik toevallig omdat k enkele 650-tjes heb zien rijden met zo'n (rel.)grote(re) tank..staat goed!

En de prijs..tja-ligt eran heh..je zegt t zelf al; als t een echt vriendenprijsje betreft..of de tank komt van iemand die er verders niks mee doet/niks mee heeft dan KAN je m heel goedkoop in handen krijgen..zeg-20 euro bijv.. Maar een goeie tank (goede staat) is ook wat waard heh..(voor tussen de 70 a 100 euro zou ik m niet laten liggen) EN hoe SNEL heb je m nodig -je k a n ff wachten en elke dag marktplaats/2dehands.nl/advertentiezoeker.nl checken of je iets goedkopers vinden kan..

Dat waren zo mijn (simpele )gedachten..Veel succes en wellicht hebbie dr wat an !
 
Dank u voor het warme onthaal :)

Kijk daar heb ik wat aan, haast heb ik idd niet, ik kan er mee wachten, wordt een winterprojectje
 
Welkom, fijn een mede-apeldoorner, mede-xs'er en mede-brikker. Prijzen kan je checken op marktplaats en eBee. Tank die goed is, schoon van binnen met mooie kranen een glimmende dop kan ergens tussen de 35 en 70 euri kosten.
En zo te zien issie over gespoten, want volgens mij zijn er geen groene xs'sen gemaakt. Tussen de 25 en 35 zou ik er voor over hebben, mits schoon van binnen en met twee soepel werkende kranen.

Tank is niet vd foto(was niet duidelijk van mij), maar wel hetzelfde type dus...
 
..maareh..wat word t nou straks ?? een apehanger-sjoppert?? caferacert of bobber ?? (ben erg nieuwsgierig want zelluf druk met m'n eigen 650-je nl..dus 'wat'kom je tegen voor probleempjes en hoe ga je dingen anpakken - hou ons op de hoogte heh ! :]
 
Ik wil er iig gespaakte wielen inhebben(ga vandaag naar gendt om een setje op te halen in ruil voor een fles wijn :} ) Dit setje komt van een honda af, dus zal wel het een en ander moeten aanpassen...Dan komt de kont nog omhoog dmv andere schokbrekers, zodat het frame horizontaal komt, andere voorvorkpoten(dubbelle remschijven) monoracezitje, frame wordt gestraald aangepast en gemoffeld(kleur weet ik zo nog niet, ga eerst veel voorbeelden bekijken ter inspiratie) clip-ons erop, stalen remleidingen,XXL koplamp, motorblok oppoetsten en polijsten ...

maar alles wordt dus slow-budget, ik heb de hele winter de tijd, ik heb naast deze xs400 nog een fzr tot mijn beschikking..
 
..heej! dat klnkt goed zeg,die plannen !!

Enneh..als jij MIJ nou es uitlegt hoe je dat met die wielen op gaat lossen (andere asjes draaien neem ik aan ??) want daar ben ik nl zeeeeer benieuwd naar..

Dan heb ik straks nog zo'n caferacert-koplamp voor je ..incl bevestiging e.d.

Keep in touch !

oldskool
 
Hahaha dat van die wielen...dat weet ik nog zelfs niet eens...moet er eens goed voor gaan zitten en dan uitfiegolieren hoe ik het passend ga maken...remklauwen heb ik al(compleet met rempomp,reservoir en hendel)..komen van een fzr400 af

Moet nog alleen de vorkpoten ophalen bij Gais voor een kratje bier :Y en dan kan ik de schetsplaten laten maken...Iemand ervaring om (moderne) remschijven op een cb 500 voornaaf te fixen?? Zo ja welke type heb jij gebruikt??(vfr heb ik ergens gehoord...)
 
Laatst bewerkt:
yep dit is een adapterplaat voor vfr schijf, maar let op Radjatoe, want deze is voor de naaf van een 400. Dus meten is weten. Ook de dikte is voor de 400. De dikte is er om te zorgen dat de schijf in het hart van de remklauw komt. Zoals je begrijpt is de offset van een vfr schijf (volgens mij elke moderne schijf) een heel stuk minder dan een oude cb (of jaren 70 merk) schijf.

zo ziet het er dan uit.
full
 
Dank voor je uitleg..

Ik heb ondertussen een setje klauwen aangeschaft van een fzr400 compleet met hendels en pomp..vd week maar eens een setje remschijven aanschaffen en dan uitrekenen of ik de naaf moet aanpassen dmv spacers of schetsplaten moet fabriceren voor klauwen(is ook yamaha)
 
...ja kan wel maar dan wordt het geen slowbudget meer...aanpassen moet toch aangezien ik jouw honda voornaaf er nog in moet frotten/pas makken met vfr/cbr schijven..(naaf is trouwens van een cb 500??)
 
Terug
Bovenaan Onderaan