MF-ers in Ede Deel 18

Enkele dagen voordat de rit gereden wordt, krijgen alle leden deze rit als GPX op de mail toegestuurd.
Die kan je dan zelf in je Zumo of Tomtom zetten.

Op woensdag-avond wordt deze rit dan door de leden gereden. Je kan zelf aansluiten bij de snelheidsgroep naar wens.
Je komt er snel genoeg achter of het (VEEL) te snel gaat, of dat je het tempo juist te suf vindt.
Voor mij geldt, dat ik meerijd, zoals ik op dat moment zin er in heb. Soms gas, soms kalm. Soms wissel ik nog wel eens in de pauze!

Maar ook bij mij komt het vaak niet uit of heb andere bezigheden.
Dan bewaar ik de routes zoals toegestuurd, in mijn geval in Garmin-Basecamp op de PC.
In de benaming zet ik er altijd NG en aantal KM's achter, wat wil zeggen nog Niet Gereden.
Als ik een ritje wil maken, kijk ik welke ritten er nog te rijden zijn. In Basecamp kan je snel zien welke richting de rit op gaat en de afstand die je op dat moment zou willen rijden. Maw ik heb altijd veel leuke ritten zo voor inladen in mijn Zumo op een voor mij gewenst moment!
Weet ik! Ben ook lid!
 

Bijlagen

  • D385ED89-CF48-44FF-AE77-866E82245C66.jpeg
    D385ED89-CF48-44FF-AE77-866E82245C66.jpeg
    346,6 KB · Weergaven: 11
  • 7DAD6E0A-9D16-406B-BB95-E3CD23BB7D85.jpeg
    7DAD6E0A-9D16-406B-BB95-E3CD23BB7D85.jpeg
    354,5 KB · Weergaven: 9
  • A8FC5402-E1E7-45DE-B103-B1E4D40C6F02.jpeg
    A8FC5402-E1E7-45DE-B103-B1E4D40C6F02.jpeg
    466 KB · Weergaven: 10
  • 3225C33E-DAAA-47FB-A637-704678E08DA9.jpeg
    3225C33E-DAAA-47FB-A637-704678E08DA9.jpeg
    377,3 KB · Weergaven: 9
Ik zie ze nu ook staan op hun site inderdaad.

Ik wil trouwens best wat betalen voor die routes hoor (in de vorm van lidmaatschap), daar gaat het mij niet om. Maar ik ben wel eens mee geweest met een rondrit van MC de kraats, de gemiddelde leeftijd daar ligt best hoog, niet echt waar ik aansluiting mee kon vinden, dus vandaar dat ik het bij die ene keer heb gelaten :+
Leeftijd is idd hoog haha maar er zijn ook wel wat jongere. N ze willen ook wel een beetje verjongen.
 
Deze winter maar eens wat routes klaar zetten. Het is nu een rommeltje in mijn Tom Tom, dat komt vooral omdat er geen mobiele app beschikbaar is welke makkelijk en goed werkt voor routes hernoemen en bekijken.

De mydrive app werkt bijvoorbeeld niet goed. Je kunt daarmee geen GPX routes toevoegen. Dat kan enkel in de web versie. Maar op je mobiel krijg je dan weer geen goed overzicht omdat de route opties er overheen blijven staan. Ook het eventueel aanpassen van routes werkt niet goed.

Ook is het jammer dat je routes niet als 'favoriet' kunt selecteren. Zo heb ik in het verleden wel eens wat routes gereden welke ik nog wel eens zo willen doen. Maar geen idee meer welke dat was van de 132 routes welke nu op mijn systeem staan.

Dat is echt wel een groot nadeel van Tom tom. Maar de tip van @mean-machine vond ik eigenlijk wel heel goed! Door er NG en het aantal km er achter te zetten.

Dus voor volgende zomer heb ik alle woensdag ritten gedownload. Nu op de PC een keertje bekijken en aanpassen.
 
Ja, ik zie idd dat de ritten ook op de site staan.

Leeftijd bij MC de Kraats kan mss wel een punt zijn.
Maar als jonge mensen zich nooit aanmelden zal dat ook niet gaan verbeteren.
Ikzelf ben ook niet meer piep!

Maar ook algemeen gesproken zie ik vooral veel 50+ op de motor zitten.
Ook tijdens vakantie op de motor in het buitenland is 90% 'op leeftijd'.
Waar jongeren rijden en óf ze überhaupt wel rijden weet ik niet. Ik kom ze iha weinig tegen.
Soms lijkt 't wel of de jongere generatie vooral blij wordt, als ze iets virtueel kunnen doen.
Tsja, dan ben je ook niet met de motor op weg!
 
Ook is het jammer dat je routes niet als 'favoriet' kunt selecteren. Zo heb ik in het verleden wel eens wat routes gereden welke ik nog wel eens zo willen doen. Maar geen idee meer welke dat was van de 132 routes welke nu op mijn systeem staan.
Daarvoor maak je in Basecamp een mapje met 'favorieten'.
Alle bijzondere of leuke ritten copieer je daar dan in. Zelf heb ik ook zo'n mapje gemaakt.

Wil al enkele jaren naar de Noordkaap. Door steeds weer iets anders wil dat maar niet lukken om erheen te gaan. Daarom heb ik ook een map met 'Noorwegen' gemaakt. Tegen de tijd dat ik werkelijk kan gaan, veeg ik alle ritten en waypoints die ik in de tussentijd verzameld heb bij elkaar om er een mooie route van te maken. In deze map voeg ik nu dus nog steeds iets toe om 't niet kwijt te raken.
 
Deze winter maar eens wat routes klaar zetten. Het is nu een rommeltje in mijn Tom Tom, dat komt vooral omdat er geen mobiele app beschikbaar is welke makkelijk en goed werkt voor routes hernoemen en bekijken.

De mydrive app werkt bijvoorbeeld niet goed. Je kunt daarmee geen GPX routes toevoegen. Dat kan enkel in de web versie. Maar op je mobiel krijg je dan weer geen goed overzicht omdat de route opties er overheen blijven staan. Ook het eventueel aanpassen van routes werkt niet goed.

Ook is het jammer dat je routes niet als 'favoriet' kunt selecteren. Zo heb ik in het verleden wel eens wat routes gereden welke ik nog wel eens zo willen doen. Maar geen idee meer welke dat was van de 132 routes welke nu op mijn systeem staan.

Dat is echt wel een groot nadeel van Tom tom. Maar de tip van @mean-machine vond ik eigenlijk wel heel goed! Door er NG en het aantal km er achter te zetten.

Dus voor volgende zomer heb ik alle woensdag ritten gedownload. Nu op de PC een keertje bekijken en aanpassen.
Misschien eens een myrouteapp account nemen?

Het is gratis en bewerken van een bestaande route gaat daar veel makkelijker mee dan met mydrive. En het is in de cloud dus altijd je routes bij de hand. En te bewerken via mobiel,tablet,Chromebook,Mac en natuur op je pc!

Basecamp is overigens ook goed alleen iets minder opties en een hogere leer curve en al jaren geen update meer gehad. Ik ga er stiekem een beetje vanuit dat garmin binnenkort een update voor Explore uitbrengt. Nu word Explore al gebruikt voor de andere garmin navigatie apparaten! Je kunt het een beetje vergelijken met mydrive alleen is Explore nog niet geschikt voor motor en auto navigatie op dit moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan