MF-ers in Ede Deel 18

Met deze hitte moet ik niet denken aan rijden, maar welke kanten op is het nog leuk dan?
Alle wegen rond Ede zijn bezaaid met linksplakkers, sloompies en bejaarden.
 
Niet echt veel meer te beleven hier, iedereen gestopt met motorrijden?
Echt NIET!!
Ik heb de FZ de laatste weken weer flink uitgelaten!

Mijn 1e plan was Rusland/ Noordkaap. Covid= nogo. Mijn 2e plan was Sardinië. Maar met covid zit je daar dan ECHT vast!
Dus ik kom nu net terug van een rondje kris-kras door Oostelijk Frankrijk. (ben je altijd in 1 dag weer thuis!)
Heeeel weinig NL-ers in F te zien. Durven ze het niet ivm corona??
Weinig Nederlanders maar des te meer campers (meestal Frans) op de weg................ :X :X :X

Eerst Lux (bleek later code oranje= 2 wkn quarantaine??)
Iemand meldde mij dat in F. Maar toen was ik al 2 wkn verder. Enne.....nog steeds GEZOND!
Daarna Vogezen met de Balonnen, door de Jura, de Chartreuse met veel regen, de Vercors, en verder naar Drome en Vaucluse.
De laatste natuurlijk met de balkon wegen en de Mont Ventoux is natuurlijk een MUST!!
Tussendoor nog effe een daggie Gorge de l'Ardeche gedaan. Daarna verder naar de Cévennes en de Causes.
In Florac wel de nodige regen gehad. Toch hier nog een rondje Gorge du Tarn en de Gorge de la Jonte gedaan.
Via Mende en het centraal massief alles mooie binnenwegen richting huis naar de Morvan.
Man-man wat was het heet deze dag! Zelfs met 100 zat je nog te puffen op de motor.
Van Saulieu (Morvan) in 1 dag naar Bouillon (B) gereden.
Prachtige (lege) slingerende, licht heuvelachtige wegen. Mss tot Sedan de hele dag maar 50 auto's gezien en 1 motorfiets!
Vandaag laatste stukkie naar huis gedaan.

Dus om nu te zeggen dat ik gestopt ben met motorrijden...........................??
 
In het kader durf te vragen,

Kent, is of weet iemand hier een dakdekker?
Wij willen 2 ontluchtings pannen weg laten halen maar of er word niet gereageerd of de prijzen zijn gewoon idioot hoog.
 
Kan toch niet heel moeilijk zijn................ :?
Als je bij Pontmeyer een paar 'gewone' dakpannen bestelt en daarna effe de ladder van de buurman leent................:9
 
Ik ben ook niet op zoek naar gratis hulp, maar de eerste offerte was tussen de 250 en 650 euro voor 2 pannetjes.
 
Kan je niet via een dakraam ofzo?

Houd er wel rekening mee dat na verloop van tijd die pannen doorrotten door de beluchtings pijp van t riool

Via het dakraam of dakkapel kan idd ook maar dan blijft het erg hoog 🙄.
De riool ontluchting gaat nog via de originele oude schoorsteen, de pannen die weg moeten waren echt alleen voor de droger.
 
Tsja als je echt angstig bent? Angst is slechte raadgever. Dan donder je JUIST van het dak af.

Ik heb wel vaker dakpannen (Rietkampen) vanwege storm weer netjes moeten leggen. Zelfs een keer tijdens de regen en storm.
Mijn zoon moest toen de ladder goed vasthouden omdat ie anders zou omwaaien en dan voor mij geen weg meer omlaag.

Sinds ik een paar jaar terug de hoogste bungy-jump ter wereld (Z Afrika 216m) heb gedaan, ben ik niet gauw meer onder de indruk.
 
Tsja als je echt angstig bent? Angst is slechte raadgever. Dan donder je JUIST van het dak af.

Ik heb wel vaker dakpannen (Rietkampen) vanwege storm weer netjes moeten leggen. Zelfs een keer tijdens de regen en storm.
Mijn zoon moest toen de ladder goed vasthouden omdat ie anders zou omwaaien en dan voor mij geen weg meer omlaag.

Sinds ik een paar jaar terug de hoogste bungy-jump ter wereld (Z Afrika 216m) heb gedaan, ben ik niet gauw meer onder de indruk.
Dan zijn we bijna buren, ik woon ook in de rietkampen.
 
Ik ben tegenwoordig te zien n horen op dit brommertje!
 

Bijlagen

  • 24B3FCFA-CBB6-4A75-B522-3C7257FBCDA6.jpeg
    24B3FCFA-CBB6-4A75-B522-3C7257FBCDA6.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan