MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Tuono was vandaag weer eens aan het kwalleballen in de overtreffende trap. Aangekomen bij HK Suspensions met wat klachten, elke rit leek steeds meer op overleven, bleek mijn schokbreker lek en overleden. Op het moment dat ik wilde opstappen en wegrijden startte de motor niet meer. Wat knutselen voor een noodoplossing heeft mij tot halverwege de A15 gebracht.

Mooi toch.

Als alles maar vaak genoeg stuk gaat, is het vanzelf allemaal een keer gemaakt.
-O- ze is jaloers dat je op zoveel andere motoren rijdt ;)


:W vanuit de Eifel. Op deze manier is t rijden wel weer lekker. Heb n yamaha tdm mee. Ipv 1 keer per uur minstens n oeps moment op de gsr nu t hele weekend pas 1 oeps momentje. Heerlijk, dit is meer mijn type motor! Door sparen voor n mooie goede allroad!
lekker man. Veel :] plezier.


@Toos, have fun met de nieuwe speelfiets *D
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het bevalt CF. :Y

Even een openstaande deur intrappen. Als een TDM zo goed bevalt, waarom dat nog doorsparen voor "een" goede allroad, zoveel hoeft een TDM niet meer te kosten toch?

Edit: Die krengen zijn best waardevast eigenlijk.

Ondertussen weer thuis, was fijn rijden :]

Ik begrijp dat je die deur inschopt, reden 1 om nog niet tot aanschaf over te gaan, ik heb de afspraak met mezelf gemaakt 2 jaar na aanschaf van de OPC geen motor ernaast te hebben, mooi om te sparen dus.
Daarnaast reed de TDM erg fijn maar wil ik meer motoren van dat kaliber proeven en testen. De zoektocht is leuker dan de aanschaf oid :)
 
We hebben een bekende hond, iedereen wil met hem op de foto......... Nu ik nog. :/

18881727_1564057190273760_4162487751957884124_n.jpg
 
Guy Martin heeft mazzel gehad bij de Isle of Man TT :o Moest met 220 km/h afstappen :X

Moet zeggen dat hij zelf ook aardig geschrokken leek.
 
Laatst bewerkt:
Net het eerste seizoen van Ray Donovan afgerond. Ik moet zeggen: Wauw, van de zelfde makers als Dexter en even goed! :Y
 
Laatst bewerkt:
Het was goed toeven in de Eifel.
4 dagen lekker gestuurd en Atlas is geslaagd voor zijn acteropzitdiploma.
Geweldig... zingen en zwingen door de bochten.

full
 
Het was goed toeven in de Eifel.
4 dagen lekker gestuurd en Atlas is geslaagd voor zijn acteropzitdiploma.
Geweldig... zingen en zwingen door de bochten.

[afbeelding]

Top, klinkt goed. Dus ook de terugreis nog geen klagen van hem?
 
Top, klinkt goed. Dus ook de terugreis nog geen klagen van hem?

Nee, helemaal niet.
Eerlijk gezegd hebben we iets voor Bad Munstereifel de tank volgegooid.
Toen bij Bad Munstereifel lekker iets gegeten, appeltaart voor Atlas en voor ons Eiskaffee.
Daarna zijn we in 1 streep doorgereden naar huis en daar heb ik pannekoeken gebakken ter afsluiting.

Toen hij Zwolle op de borden las, wist hij dat hij bijna thuis was.
En zonder klagen, zonder.. zijn we er bijna, niets. Beetje spelletjes onderweg spelen maakt het allemaal goed te doen.
 
lekker motor gereden vorige week, maar helaas met pech geeindigt.
koppeling niet goed meer, motor wordt vanaf winterberg naar garage getransporteerd en hopelijk snel terug en klaar 8 juli ga ik weer op vakantie :X
er staat nu 95k op dus weet niet of dat normaal is voor koppelingsplaten.
 
lekker motor gereden vorige week, maar helaas met pech geeindigt.
koppeling niet goed meer, motor wordt vanaf winterberg naar garage getransporteerd en hopelijk snel terug en klaar 8 juli ga ik weer op vakantie :X
er staat nu 95k op dus weet niet of dat normaal is voor koppelingsplaten.

Balen.... :/
Hopelijk valt het qua kosten een beetje mee en is het hok op tijd klaar voor de volgende trip. :]

De volgende trip staat hier volgende week op het programma. Zonder de rest van het gezin maar met een Loser uit Grunn.
Gaan alweer een paar jaar samen op pad dus dat komt vast dik in orde. Inmiddels heeft hij ook een GSA (zo'n snelle rode) dus onverhard zal hem nu ook iets comfortabeler afgaan dan voorgaande jaren. *O*

De insteek is de volledige rit van Girl (vorig jaar) te rijden.... #zinin
 
Balen.... :/
Hopelijk valt het qua kosten een beetje mee en is het hok op tijd klaar voor de volgende trip. :]

De volgende trip staat hier volgende week op het programma. Zonder de rest van het gezin maar met een Loser uit Grunn.
Gaan alweer een paar jaar samen op pad dus dat komt vast dik in orde. Inmiddels heeft hij ook een GSA (zo'n snelle rode) dus onverhard zal hem nu ook iets comfortabeler afgaan dan voorgaande jaren. *O*

De insteek is de volledige rit van Girl (vorig jaar) te rijden.... #zinin
zou binnen 2 weken in nederland moeten staan dus komt hopelijk goed :/
de kosten wordt wel een dingetje ... |( het schijnt nogal een klus te zijn om de platen te vervangen, hele achterkant moet eraf.
 
Nooit gemerkt dat de koppeling slecht was dan?
Of is het normaal dat je dan in één keer klaar bent en 'm kan laten staan? :/
 
van het ene op het andere moment niks meer in je koppeling klinkt me vreemd. maar aan de hand van het gebruik van de motor zou je na kunnen gaan of ze op zijn. ik kan me voorstellen dat bij intensief gebruik een koppeling van een motorfiets ook wat sneller slijt dan bij lange einden toeren.

vrijdag met de (voor mij) nieuwe zwarte sjees op vakantie. na vorig jaar in de Vogezen gezeten te hebben, dit jaar weer naar het mooie Normandië.
 
Nooit gemerkt dat de koppeling slecht was dan?
Of is het normaal dat je dan in één keer klaar bent en 'm kan laten staan? :/
merkte dat hij inhield en dat werd erger daarna rook uit motor toen langs de kant gezet en gebeld
is de kortste versie, motor draait nog wel stationair zonder probleem maar ging maar met 20kmpu de berg op in hele hoge toeren
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat Atlas zo relaxed achterop zit *D

DD: dan zou je eens wat vaker op lage snelheid in hoogste versnelling met een dot gas de koppeling moeten laten schieten. Dan had je waarschijnlijk eerder gemerkt dat hij dan hoog in toeren zou blijven hangen en niet gelijk terug in toeren was gezakt. ;)
Zo test ik tijdig voor vakantie hoe mijn platen ervoor staan :Y
 
Mooi dat Atlas zo relaxed achterop zit *D

DD: dan zou je eens wat vaker op lage snelheid in hoogste versnelling met een dot gas de koppeling moeten laten schieten. Dan had je waarschijnlijk eerder gemerkt dat hij dan hoog in toeren zou blijven hangen en niet gelijk terug in toeren was gezakt. ;)
Zo test ik tijdig voor vakantie hoe mijn platen ervoor staan :Y

nou hoop eigenlijk dat ik na reparatie de komende 95.000km er geen last van heb O-)
 
DD wat enorm balen! Hopelijk vallen de kosten mee...

Leuk dat Atlas al zo mee kan een paar dagen. Kun je er mooi met zn allen op uit.
 
Koppeling reparatie bij een 1200 boxer is een duur geintje, de hele motor moet uit elkaar. Een dag werk en niet de goedkoopste onderdelen.

clutch02.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan