MF kentekenplaat sticker op nummerbord?

nomko

Experienced banned user
25 feb 2019
574
416
Hallo,

Ik zag op de shop dat er kentekenplat stickers van MF worden verkocht. Nu vraag ik me af, is dit wel wettelijk toegestaan? Kan me voorstellen dat het verwarrend kan werken als er linksboven NL staat en rechtsboven MF in dezelfde EU landteken... En daarnaast zal dit niet in elke land geaccepteerd worden dan wel juridisch toegestaan zijn? Hoe zit het nu eigenlijk precies wettelijk gezien?
 
Nog nooit problemen mee gehad, en ik rij er al 17 jaar mee. Dus gewoon doen, want leuk.
 
Ik werd een paar maanden geleden ook staande gehouden voor de sticker. (Eveneens per direct verwijderen "of anders". Geen zin in gezeik want ik had haast dus heb 'm verwijderd.) Maar dat was voor het eerst in de vele jaren dat ik zo'n sticker op het nummerbord had.
 
meestal heb je jezelf in een situatie gebracht dat je opviel bij oom agent; de kans dat je er sec om die sticker uitgepakt word is niet zo groot.
 
Ik heb hem er niet op omdat ik geen zin heb een uur stil te staan met een prent en een reprimande omdat het gewoon niet mag. Don't do the crime if you cant do the time. Er is een proefballonnetje opgelaten, een topic dat begint met baksteen bekeurt. Ik heb het nietgevolgd maar ik geloof dat ze tot aan de kroon in het ongelijk gesteld zijn geweest
 
Ik woon vlakbij Rotterdam, waar vrij veel controles zijn, meestal voor luide uitlaten. Ook daar is genoeg geschreven hier op MF.
Ben nog nooit aangehouden voor de sticker, terwijl ik vaak in zo een fuik reed. In de bijna 5 jaar dat ik met sticker rijd nooit problemen gehad.
Dat, terwijl ik vaak motoragenten of surveillanceauto's tegen gekomen ben, of er door ingehaald ben.
Ben het dus met @KingCoder eens, de kans is erg klein.
 
Waar staat dat ?
Er was zelfs iets met de GAIK kentekenplaat houder die het beeld van de plaat intact kon houden omdat er dan geen schroeffies doorheen moesten die dat beeld verstoorden
Dus bij de introductie van de GAIK plaat is er iig wel wat over gezegd..

Maar in het kort, hoe is dat afgelopen met die sticker van Panrider?
 
Laatst bewerkt:

:}

Let wel, die regeling is aangepast en ingegaan begin 2017.


Voor degene die het niet wisten, de Baksteen welke eerder genoemd werd...dat is nu MBM.

Samenvatting van dat andere topic: Mofkap zegt dat het niet verboden is je MF sticker op je kentekenplaat te plakken. Baksteen zoekt wat verder en in de kleine letters van wetten/regelingen/bijlage's e.d. en vind dat het wel strafbaar is. Mofkap word door Baksteen als verdachte gehoorden het dossier word ingeleverd bij het O.M. We zijn 2 x op zitting geweest, 2 x word de zitting aangehouden. En uiteindelijk is het dossier in de vergetelheid geraakt en is er nooit een uitspraak gekomen.

Met de link die JaVaWa aangeeft was het allemaal veel makkelijker geweest. Maar die aanpassingen zijn pas na dat proefproces gedaan..... geen idee of dat proefproces daar aan bijgedragen heeft, maar er is nu iig duidelijkheid.

De MF sticker mag niet op de kentekenplaat geplakt worden.
Echter.... om daar tegen op te treden staat niet erg hoog op de lijst bij politieagenten. Erg laag zelfs.
 

Wat dan weer jammer is, is dat Mofkap daar netjes uitlegt waarom bepaalde artikelen TOENTERTIJD niet van toepassing waren.
De artikelen welke ik in het PV heb gebruikt en op grond waarvan ook toen al de sticker niet toegestaan was...die vermeld hij dan weer niet natuurlijk.

Ook toen mocht het al niet maar de regelgeving is aangepast en nu is het zelfs op eenvoudige wijze omschreven dat het niet mag.
 
Opnieuw beginnen? MBM bekeurt Rob RD voor M-F stickers op 7 motorfietsen???
 
wie wil er ook zo n sticker van MF op zijn nummerplaat :?
als het nu een mooi plaatje van een naakt wijf was of zo kon ik me er nog wat bij voorstellen...:Y
 
Zag hem ook staan en wou best iets hebben ter herkenning voor andere MF-ers maar dat hoef ik hier in de wijk niet te flikken en Eiffel en Ardennen ook zeer zeker niet.
Nummerplaat houder had ik wel zin in gehad maargoed die zijn dan weer niet te krijgen helaas
 
Zag hem ook staan en wou best iets hebben ter herkenning voor andere MF-ers maar dat hoef ik hier in de wijk niet te flikken en Eiffel en Ardennen ook zeer zeker niet.
Nummerplaat houder had ik wel zin in gehad maargoed die zijn dan weer niet te krijgen helaas
Daar heb ik er eens een paar honderd van laten maken
 
Opnieuw beginnen? MBM bekeurt Rob RD voor M-F stickers op 7 motorfietsen???

Het huidige wetsartikel (zie link een paar posts terug) is zo duidelijk, dat er geen twijfel over mogelijk is dat de boete standhoudt.

In de oude regelgeving stond er iets over het niet mogen afschermen en het niet mogen aanpassen. En daar was dan wat discussie mogelijk of het afschermen is wanneer je alle gegevens leesbaar laat, etc. Maar nu is het dus gewoon überduidelijk omschreven, dat er niks anders op die plaat mag voorkomen dan datgene wat er in het wetsartikel genoemd wordt. Een MF sticker staat niet genoemd, dus is niet toegestaan.

Blijft staan dat de kans op een boete minimaal lijkt. (ter plaatse verwijderen is tenslotte nog geen boete).
 
Zag hem ook staan en wou best iets hebben ter herkenning voor andere MF-ers maar dat hoef ik hier in de wijk niet te flikken en Eiffel en Ardennen ook zeer zeker niet.
Nummerplaat houder had ik wel zin in gehad maargoed die zijn dan weer niet te krijgen helaas

Zo'n vaart loopt dat niet, ik heb er ook in de Ardennen mee rondgereden. Rij er al 10 jaar mee en nog nooit zelfs maar een opmerking over gehad en in de loop der jaren is er ook zelden iemand geweest die melde dat hij erop aangesproken was. En ook daadwerkelijk een bekeuring is mij al helemaal niet ter ore gekomen terwijl ik toen heb aangegeven dat iemand die een bekeuring zou krijgen door mij geholpen zou worden met het bezwaarschrift.

Opnieuw beginnen? MBM bekeurt Rob RD voor M-F stickers op 7 motorfietsen???

Prima :) Goed voor mijn niet meer bestaande bonnenquota :+ maar je hebt wel gezien dat er een wetswijziging is geweest ?
 
Daar heb ik er eens een paar honderd van laten maken

Niet nog 2 over dan ? kan ze ook wel laten maken maar moet per 50 en dan zal ik vast wel snel wisselen van motor aangezien dat met de auto ook gebeurd maar vind 50 toch net iets teveel van het goede.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook al 10 jaar rond met een MF sticker en ik heb er zelfs nog nooit een opmerking over gehad terwijl ik toch best wel eens staande gehouden wordt. Ook sta ik meerdere malen heel duidelijk op de foto met de MF sticker op het kenteken heel zichtbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan