MF kentekenplaat sticker op nummerbord?

nomko

Experienced banned user
25 feb 2019
574
416
Hallo,

Ik zag op de shop dat er kentekenplat stickers van MF worden verkocht. Nu vraag ik me af, is dit wel wettelijk toegestaan? Kan me voorstellen dat het verwarrend kan werken als er linksboven NL staat en rechtsboven MF in dezelfde EU landteken... En daarnaast zal dit niet in elke land geaccepteerd worden dan wel juridisch toegestaan zijn? Hoe zit het nu eigenlijk precies wettelijk gezien?
 
Nog nooit problemen mee gehad, en ik rij er al 17 jaar mee. Dus gewoon doen, want leuk.
 
Ik werd een paar maanden geleden ook staande gehouden voor de sticker. (Eveneens per direct verwijderen "of anders". Geen zin in gezeik want ik had haast dus heb 'm verwijderd.) Maar dat was voor het eerst in de vele jaren dat ik zo'n sticker op het nummerbord had.
 
meestal heb je jezelf in een situatie gebracht dat je opviel bij oom agent; de kans dat je er sec om die sticker uitgepakt word is niet zo groot.
 
Ik heb hem er niet op omdat ik geen zin heb een uur stil te staan met een prent en een reprimande omdat het gewoon niet mag. Don't do the crime if you cant do the time. Er is een proefballonnetje opgelaten, een topic dat begint met baksteen bekeurt. Ik heb het nietgevolgd maar ik geloof dat ze tot aan de kroon in het ongelijk gesteld zijn geweest
 
Ik woon vlakbij Rotterdam, waar vrij veel controles zijn, meestal voor luide uitlaten. Ook daar is genoeg geschreven hier op MF.
Ben nog nooit aangehouden voor de sticker, terwijl ik vaak in zo een fuik reed. In de bijna 5 jaar dat ik met sticker rijd nooit problemen gehad.
Dat, terwijl ik vaak motoragenten of surveillanceauto's tegen gekomen ben, of er door ingehaald ben.
Ben het dus met @KingCoder eens, de kans is erg klein.
 
Waar staat dat ?
Er was zelfs iets met de GAIK kentekenplaat houder die het beeld van de plaat intact kon houden omdat er dan geen schroeffies doorheen moesten die dat beeld verstoorden