MF "Kop van Noord-Holland" Deel 66! Wheelie Edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was inderdaad de schuur waar wij ook zaten.

Maar goed, de bezuiging ging om 1200 euro in de maand, plus dat gereedschap ouder dan 3 jaar niks meer waard is volgens de verzekering...

Zonde geld dus, want eigenlijk alles wat wij hadden was ouder dan 3 jaar. Vervelende zaak die verzekeringen.

Maar goed, vandaag maar een nieuwe gereedschapskar gehaald en bij een andere ruimte wezen kijken. Ik hoop dat ik de financiëring rond krijg, het is namelijk koop, maar omdat de rente nu zo laag staat, lijkt het me eigenlijk wel een mooie investering voor in de toekomst.

Maar ja, alles is weg joh! Geen rolmaat of een sleuteltje 13 is over... Brug, motorheftafel, bandenapparaat, voorraad artikelen, lasapparatuur, zetbankje, 2 aanhangers, als je alles gaat bekijken...

Aan de andere kant, we gaan er hoe dan ook sterker uitkomen. Dat moet gewoon.

mvg Rick
 
Het was inderdaad de schuur waar wij ook zaten.

Maar goed, de bezuiging ging om 1200 euro in de maand, plus dat gereedschap ouder dan 3 jaar niks meer waard is volgens de verzekering...

Zonde geld dus, want eigenlijk alles wat wij hadden was ouder dan 3 jaar. Vervelende zaak die verzekeringen.

Maar goed, vandaag maar een nieuwe gereedschapskar gehaald en bij een andere ruimte wezen kijken. Ik hoop dat ik de financiëring rond krijg, het is namelijk koop, maar omdat de rente nu zo laag staat, lijkt het me eigenlijk wel een mooie investering voor in de toekomst.

Maar ja, alles is weg joh! Geen rolmaat of een sleuteltje 13 is over... Brug, motorheftafel, bandenapparaat, voorraad artikelen, lasapparatuur, zetbankje, 2 aanhangers, als je alles gaat bekijken...

Aan de andere kant, we gaan er hoe dan ook sterker uitkomen. Dat moet gewoon.

mvg Rick
1200 in de maand voor een paar zakelijke verzekeringentjes? Zou eens gaan kijken voor een ander assurantie mannetje _O-
Je bent echt geen 1200 in de maand kwijt voor inboedel en brand en nog wat dingetjes.
Was het geen 1200 per jaar?
 
Ik ben verre van een vriend maar heb bewondering voor iedere ondernemersgeest.
Het maken van keuzes/overwegingen hoort daarbij, je weet pas achteraf of het de juiste zijn.

Dat zou iedere (ex)ondernemer weten.
 
Al het spul van klanten was wel gewoon verzekerd. Eigen spul niet. Maar goed, het kan ook 1200 per jaar geweest zijn.

Probleem alleen blijft dat gereedschap volgens de verzekering na 3 jaar gewoon is afgeschreven. Ik weet niet hoelang de meeste mensen hier met een doppenset doen, maar ik toch zeker wel langer als 3 jaar. Dus het is gewoon nogal scheef met die verzekeringen.

Ik had eerst al een probleem dat ik me nergens kon verzekeren omdat ik te klein was... Ik bedoel gaat het even niet? Vroegen ze om een omzet van 200.000 per jaar. Ja, dat haal je makkelijk als starter...

Maar goed, ik geef nu iig de economie weer een boost, gereedschap is niet gratis.

mvg Rick
 
Al het spul van klanten was wel gewoon verzekerd. Eigen spul niet. Maar goed, het kan ook 1200 per jaar geweest zijn.

[]b] Probleem alleen blijft dat gereedschap volgens de verzekering na 3 jaar gewoon is afgeschreven. Ik weet niet hoelang de meeste mensen hier met een doppenset doen, maar ik toch zeker wel langer als 3 jaar. Dus het is gewoon nogal scheef met die verzekeringen.
~[/b]

Ik had eerst al een probleem dat ik me nergens kon verzekeren omdat ik te klein was... Ik bedoel gaat het even niet? Vroegen ze om een omzet van 200.000 per jaar. Ja, dat haal je makkelijk als starter...

Maar goed, ik geef nu iig de economie weer een boost, gereedschap is niet gratis.

mvg Rick
3 jaar is echt weinig, inderdaad een beetje krom bij de verzekering dan...
Een beetje gereedschap koop je voor het leven. Ik heb zelfs Karwei gereedschap dat al minimaal 10 jaar perfect functioneert. Als het kapot gaat vervang ik het voor Facom spul, maar het gaat niet kapot :9

Maar ach, zo zijn verzekeringen. Die zijn er echt niet om je te helpen.
 
3 jaar is echt weinig, inderdaad een beetje krom bij de verzekering dan...
Een beetje gereedschap koop je voor het leven. Ik heb zelfs Karwei gereedschap dat al minimaal 10 jaar perfect functioneert. Als het kapot gaat vervang ik het voor Facom spul, maar het gaat niet kapot :9

Maar ach, zo zijn verzekeringen. Die zijn er echt niet om je te helpen.
Ja maarja dat Karwei gereedschap heeft niet altijd de perfecte pasvorm, en bij dagelijks gebruik gaat het dan ook echt niet 10 jaar mee natuurlijk :+
Bij dagelijks gebruik zou ik ook ander gereedschap gaan aanschaffen hoor.. Maar die XX dagen per jaar dat ik sleutel vindt ik het wel best.

Mijn gereedschap komt over het algemeen van Mannesnman / Datona / HBM machine / powerplus tools weg en voldoet voor mijn gebruik prima.

In het gereedschapstopic hier op MF had iemand laatst allerlei verschillende merken ringsleutels van dezelfde maat, en sommige ringsleutels van maatje 13 bijv, waren bijna 14... :')
 
Laatst bewerkt:
Al het spul van klanten was wel gewoon verzekerd. Eigen spul niet. Maar goed, het kan ook 1200 per jaar geweest zijn.

Probleem alleen blijft dat gereedschap volgens de verzekering na 3 jaar gewoon is afgeschreven. Ik weet niet hoelang de meeste mensen hier met een doppenset doen, maar ik toch zeker wel langer als 3 jaar. Dus het is gewoon nogal scheef met die verzekeringen.

Ik had eerst al een probleem dat ik me nergens kon verzekeren omdat ik te klein was... Ik bedoel gaat het even niet? Vroegen ze om een omzet van 200.000 per jaar. Ja, dat haal je makkelijk als starter...

Maar goed, ik geef nu iig de economie weer een boost, gereedschap is niet gratis.

mvg Rick
Waar regel jij je verzekeringen?
 
Ik ben verre van een vriend maar heb bewondering voor iedere ondernemersgeest.
Het maken van keuzes/overwegingen hoort daarbij, je weet pas achteraf of het de juiste zijn.

Dat zou iedere (ex)ondernemer weten.
Idd.
Dat weet ik ook als ondernemer.
Je spullen niet verzekeren is gewoon niet slim.

En er is een verschil tussen afschrijven en de (vervangings)waarde verzekeren.
 
Ja maarja dat Karwei gereedschap heeft niet altijd de perfecte pasvorm, en bij dagelijks gebruik gaat het dan ook echt niet 10 jaar mee natuurlijk :+
Bij dagelijks gebruik zou ik ook ander gereedschap gaan aanschaffen hoor.. Maar die XX dagen per jaar dat ik sleutel vindt ik het wel best.

Mijn gereedschap komt over het algemeen van Mannesnman / Datona / HBM machine / powerplus tools weg en voldoet voor mijn gebruik prima.

In het gereedschapstopic hier op MF had iemand laatst allerlei verschillende merken ringsleutels van dezelfde maat, en sommige ringsleutels van maatje 13 bijv, waren bijna 14... :')
Qua steek en ringsleutel moet ik je daar in gelijk geven, dat heb ik ondertussen allemaal van Facom. Maar de Karwei T-inbussleutel met rubber handvat blijven tot mijn verbazing prima werken. Ze torderen als een malle maar komen telkens weer terug. Ook weinig boutjes mee gesloopt :) .
 
Haha heb ook zo'n imbus setje van de gamma... Die 8mm heb ik al ~180 graden getordeerd bij het losdraaien van een imbusbout die in theorie 60NM vast zou moeten zitten.

Vanaf nu werk ik met doppensetjes :+
 
Regel verzekeringen via een administratie bedrijf in Alkmaar. Ga niet met namen gooien zo, dat vind ik niet zo netjes. Maar ik snap het wel hoor, het is gewoon een beslissing die je maakt. Kijk, wij hadden gewoon niet heel veel inkomsten, als je dan je verzekering al niet kan betalen en je moet ook nog eten, tja, soms kies je dan verkeerd.

Aan de andere kant hoorde ik ook alweer dat je bij brandschade heel vaak te kort bent verzekerd. Waterschade is dan wel goed verzekerd.

Maar goed, ik heb er nu toch al niks meer aan. Dus ik maak mijzelf er niet heel druk om, nu is het gewoon heel kut dat het fout ging, aan de andere kant had het ook 40 jaar goed kunnen gaan.

Ik ben al blij dat het gereedschap van mijn vader wel gedekt is. Het lasapparaat en een gereedschapskar. Niet het goedkoopste spul zeg maar...

mvg Rick
 
Laatst bewerkt:
Sv valt uit met koud stationair lopen, hoe irritant is het om aan je gas te moeten blijven hengelen B| echt sjonny stijl.

Wat zijn er toch aso's op de motor, gisteren op de walingedijk een man op zo'n tjopper zat opeens achter me (en ik ging niet zachtjes) en ik wachtte tot na de bocht met inhalen auto.
Hij én in de bocht inhalen waarbij je de tegenliggers niet ziet én toen hij dat hok opentrok werd mijn linkeroor luister orgaan volledig verbrijzeld door het geklapper. Dan had ik nog doppen in ook. :X ik bedoel dat jij jezelf om een auto wil vouwen kan ik niet verbieden maar die teringherrie waardoor ik gehoor schade oploop. B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan