Thanks! Wel duidelijk. Ik moet dus even een multimeter en sowieso nieuwe accu aanschaffen. Net bij baka gechecked maar zijn optimate geeft ook niks. Dus niks mis met optimate.
Alleen met die zekeringen. Er zitten er geloof ik 5 in het bakje bij de accu. Dus stel ik trek er een zekering uit vd brandstofpomp en hij vliegt naar 0amp dan weet ik dat het in het circuit vd brandstofpomp zit?
Thanks Daniël. Ik zal er vd week even naar kijkenSi
Naar helemaal 0 amp zal hij niet vliegen, je zult altijd een paar mili ampere hebben, maar dat is normaal voor je klokje, eventueel alarm etc.
Meer als 10 Miliampere is zorgelijk
Zuur, is nog best geld.. liefst heb je 2 cilinders met gelijke slijtage.heb het helaas al een keer eerder gehad goede ervaring met Werkwijze gewoon nieuwe nicail laag erin kost iets van €250 cilinder is nog wel aan te komen €611 euro
enigste wat dan opnieuw afgesteld hoeft te worden is de powervalve die is ook beschadigt met heb nog reserve van liggen
Graag gedaan Keep us posted, houden wel van een beetje van andermans leedThanks Daniël. Ik zal er vd week even naar kijken
liefst wel maar ga de onderste cilinder met net 5k erop echt niet vervangenZuur, is nog best geld.. liefst heb je 2 cilinders met gelijke slijtage.Graag gedaan Keep us posted, houden wel van een beetje van andermans leed(geintje)
Vooral elektronica shit is zuur, maar bij motoren meestal nog wel redelijk uit te sluiten zolang het maar consistent is
Fair enough, bovenste had al meer gelopen of ook maar 5k?liefst wel maar ga de onderste cilinder met net 5k erop echt niet vervangen
Si
Naar helemaal 0 amp zal hij niet vliegen, je zult altijd een paar mili ampere hebben, maar dat is normaal voor je klokje, eventueel alarm etc.
Meer als 10 Miliampere is zorgelijk
nou lang geleden dat ik zo nat ben geregend. ik heb gelukkig een set droge kleding in de koffer gegooid, zo een nat kruis staat ook weer zo raar op kantoor.
laarzen zijn wel waterdicht.
Je maakt je accuklem los, plus of min maakt niet uit en zet de meter tussen de klem en de accupool. (*edit; Je zet dus eigenlijk je multimeter in serie tussen je klem en de pool)
[afbeelding]
Zet hem op de ampere stand (begin met 10a bijvoorbeeld en zet hem daarna gevoeliger).
Blijf je nul meten dan heb je geen lekstroom, meet je wel iets heb je wel lek stroom.
Heb je lekstroom kun je 1 voor 1 zekeringen eruit trekken om te kijken in welk circuit het zit
En dan wanneer je het circuit hebt, de componenten uitsluiten.
Start de motor NIET als je dit uitvoert, dat trekt teveel ampere
Top zegt genoeg denk ikNou ik heb dus even zitten pielen, alles met contact uit. Lijkt me dat dat juist moest aangezien ie zou lekken in dezelfde toestand. Ik met een stroomsterkte van 0.16ampere (160mA).
Net liep ik te kutten aangezien ie 0 aan bleef geven. Bleek dat ik die pinnen niet goed in de multimeter had doorgedruktAch, zo wordt je er steeds handiger in.
Top zegt genoeg denk ik
Moet inderdaad met contact uit
Per 6,25 uur ben je 1 ampere kwijt.
Als je een 8 ampere accu hebt ben je met ff 2 dagen al door je accu heen...
En dan trekt hij hem compleet leeg / kapot
En al doende wordt men wijs wordt wel eens gezegd..
dat klopt natuurlijk ook nietToch weet ik het niet helemaal zeker. Net even ook het oplaadsysteem gecheckt (geadviseerd door iemand bij afdeling techniek hiero) tijdens contact, stationair en 3000toeren. Voltage komt geen enkele keer boven de 13V uit. Zou denk ik dus ook zo kunnen zijn dat de accu helemaal niet wordt opgeladen oid.
Je laadaysteem klopt dus ook niet helemaal.. makkelijkste is dus om je dynamo even door te meten op weerstand (ohm). Waardes even opzoek in wphbTop zegt genoeg denk ik
Moet inderdaad met contact uit
Per 6,25 uur ben je 1 ampere kwijt.
Als je een 8 ampere accu hebt ben je met ff 2 dagen al door je accu heen...
En dan trekt hij hem compleet leeg / kapot
En al doende wordt men wijs wordt wel eens gezegd..
Toch weet ik het niet helemaal zeker. Net even ook het oplaadsysteem gecheckt (geadviseerd door iemand bij afdeling techniek hiero) tijdens contact, stationair en 3000toeren. Voltage komt geen enkele keer boven de 13V uit. Zou denk ik dus ook zo kunnen zijn dat de accu helemaal niet wordt opgeladen oid.
Haha nice!Lotte gespot vanmiddag @ ring Alkmaar thv de Firestone
Haha nice!
Straks weer stukje ridennnnn!!!!
Haha jaaa! Beter zo!He: nickname veranderd?
Motor staat nu bij de dealer die hem gecheckt heeft. Motor heeft geen lekstroom maar de spanningsregelaar is wel kapot. Probleem is dus gevonden, plus nog een paar andere kleine dingetjes die direct verholpen worden.dat klopt natuurlijk ook nietJe laadaysteem klopt dus ook niet helemaal.. makkelijkste is dus om je dynamo even door te meten op weerstand (ohm). Waardes even opzoek in wphb
Desalniettemin is je lekstroom een simpel rekensommetje wanneer je dit gemeten hebt.