MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

Ik ging vandaag een eindje rijden vanaf hilversum naar volendam dan naar alkmaar en dan richting den helder,dus ook een stuk langs noord hollands kanaal,zie ik op een gegeven moment aan de overkant van het kanaal een heleboel politie en brandweer,ikdenk wat is daar aan de hand,ik kijk nog is goed,ligt er een lijk onder een laken,met de laarsen er onderuit stekend
Ik denk dus eentje verdronken in het kanaal,heel gek als je zo iets ziet,toen ik terug kwam lag hij er nog.
Dat lijkt me heftig om te zien! Heb het gelijk even opgezocht, blijkt naast/in mijn dorp te zijn.

@JCJorien: wat goed dat je zoveel motoren aan het uitproberen bent. Ben heel benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gaat vallen 👍

Ik heb vandaag gesleuteld aan m’n motor, de nieuwe einddemper was binnen gekomen! 🤩 optisch ziet het er veel mooier uit en het geluid is ook nog eens veeel beter 🙌🏻

8DF5FD08-3E0A-46FB-807D-2B9E19242813.jpeg


Zo zag het eruit met de originele demper:

BD7D5384-6F99-493E-A062-E512F3322F24.jpeg
 
Ik ging vandaag een eindje rijden vanaf hilversum naar volendam dan naar alkmaar en dan richting den helder,dus ook een stuk langs noord hollands kanaal,zie ik op een gegeven moment aan de overkant van het kanaal een heleboel politie en brandweer,ikdenk wat is daar aan de hand,ik kijk nog is goed,ligt er een lijk onder een laken,met de laarsen er onderuit stekend
Ik denk dus eentje verdronken in het kanaal,heel gek als je zo iets ziet,toen ik terug kwam lag hij er nog.
 
Wie gaat mee:
- JCJorien
- Willem1979
- _terrean
- Evy + vriend
-
-

Onder voor behoud:
- Artemecion
- Jasper2020 + vriendin.
- Mike0709
 
Dat lijkt me heftig om te zien! Heb het gelijk even opgezocht, blijkt naast/in mijn dorp te zijn.

@JCJorien: wat goed dat je zoveel motoren aan het uitproberen bent. Ben heel benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gaat vallen 👍

Ik heb vandaag gesleuteld aan m’n motor, de nieuwe einddemper was binnen gekomen! 🤩 optisch ziet het er veel mooier uit en het geluid is ook nog eens veeel beter 🙌🏻

Bekijk bijlage 1497256

Zo zag het eruit met de originele demper:

Bekijk bijlage 1497258

Valt toch wel mee? Een paar laarzen onder een laken vandaan. :/ Ik heb jaren bij het clubje gediend die dat soort klusjes moesten opknappen. Weet je wat mij pas erg lijkt om te doen: naar de betreffende familie gaan om te melden dat hun familielid (waarschijnlijk) gevonden is en nooit meer thuiskomt. |(

Overigens een leuk uitlaatje :t
 
Haha, dat ben ik helemaal met je eens 😂

@Hansss: ik ben wat minder gewend dan jij, het beeld dat daar iemand dood is gevonden zou ik best wel heftig vinden als ik er langs had gereden.
 
Dat lijkt me heftig om te zien! Heb het gelijk even opgezocht, blijkt naast/in mijn dorp te zijn.

@JCJorien: wat goed dat je zoveel motoren aan het uitproberen bent. Ben heel benieuwd waar je keuze uiteindelijk op gaat vallen 👍

Ik heb vandaag gesleuteld aan m’n motor, de nieuwe einddemper was binnen gekomen! 🤩 optisch ziet het er veel mooier uit en het geluid is ook nog eens veeel beter 🙌🏻

Bekijk bijlage 1497256

Zo zag het eruit met de originele demper:

Bekijk bijlage 1497258
En nu snel de afstelling laten checken (bij voorkeur op een testbank)
Open demper is 9 van de 10 keer een armer mengsel.
Dit kan op langere termijn motorschade veroorzaken zoals verbrande kleppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Met open demper bedoel je een demper zonder DB-killer? Ik lees/hoor verschillende verhalen over het opnieuw af laten stellen, ik zal maandag wel even contact opnemen met de Honda zaak hier in de buurt voor advies 👍
 
Als je enkel de demper vervangt hoef je normaal gesproken niets af te stellen hoor. Maar vragen aan een expert kan natuurlijk nooit kwaad. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Wie gaat mee:
- JCJorien
- Willem1979
- _terrean
- Evy + vriend
-
-

Onder voor behoud:
- Artemecion
- Jasper2020 + vriendin.
- Mike0709
- Vlegeltje 🏍💨
 
Leuk verslag, zeer herkenbaar dat stukje over Bergen. De wegen ernaartoe vanuit Egmond en Schoorl zijn prachtig, net als overigens de zeeweg naar Bergen aan zee, maar het dorp zelf is een kwelling op de motor. Vooral op een supersport hou je er spontaan twee tennisarmen aan over.
 
Leuk verslag, zeer herkenbaar dat stukje over Bergen. De wegen ernaartoe vanuit Egmond en Schoorl zijn prachtig, net als overigens de zeeweg naar Bergen aan zee, maar het dorp zelf is een kwelling op de motor. Vooral op een supersport hou je er spontaan twee tennisarmen aan over.

En ik denk dat ze daar express ook niets aan zullen doen ;-)
 
Controle kan geen kwaad. Daarvoor is ene bank handig. Niet voor je pk shootout overigens. Kleine formule correctie en je hebt een ss50 een hayabusa kracht gegeven....
Overigens zijn er vaak maar weinig dempers die winst geven...
 
Controle kan geen kwaad. Daarvoor is ene bank handig. Niet voor je pk shootout overigens. Kleine formule correctie en je hebt een ss50 een hayabusa kracht gegeven....
Overigens zijn er vaak maar weinig dempers die winst geven...
nou mijn bandit 1200 had een kleine 25% winst op pk en NM (voor en na montage op de bank geweest)..
Dikke fietsen zoals de bandit, XJR, ZRX etc zijn zo gigantisch geknepen op de standaard demper.
 
Dat had m'n vader ook met z'n bandit 1200. Maar je pakt ook meteen de uiterste vriend ;).
Bij een zx6r oid ga je geen 25 pk winnen... maybe 3.. en dan moet je een knappe demper kopen en geen mivv troep oid. De vraag is of een andere demper een afstelling nodig heeft.
Dat hoeft zeker niet altijd. Je komt er achter bij een run.
En hatseflats..elke brommer is te arm afgesteld in het gebied waar hij getest wordt voor de emissieeisen. Dus ja...hij wordt afgesteld.
En met een standaard demper dien j het eigenlijk ook te doen.

Over banken kan je geen uitspraak doen. Elke bank heeft wat. Din...ec....geremd..niet geremd etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik interessanter vind is de air/fuel line...
Pk’s zijn leuk, newtonmeters nog leuker maar een goed afgestelde motor is echt wel fijn en voel je ook direct
 
Iemand nog interresse in een Garmin Zumo 590 inclusief Zumolock, autostandaard, enz. Prijs komen we wel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan