MF "Kop van Noord-Holland" Deel 69. Krijgen wij deze ooit nog vol?

We verzamelen bij hotel van der valk in Akersloot. Tijd 12:00/13:00 uur?

En de route is nog niet bekend, als je een mooie route weet dan kan je die hier plaatsen :Y
Ik zal eens ff kijken of ik nog een leuke :]rit heb....8-)8-)
Wellicht komen we dan ook nog 1 of 2 landmarks tegen....... })

Gevorderde rijders of?? Iemand die voorrijd??
Of gewoon een lekkere "koffie rit"??

Is dit wat ??
 

Bijlagen

  • overzicht.JPG
    overzicht.JPG
    186,1 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik zal eens ff kijken of ik nog een leuke :]rit heb....8-)8-)
Wellicht komen we dan ook nog 1 of 2 landmarks tegen....... })

Gevorderde rijders of?? Iemand die voorrijd??
Of gewoon een lekkere "koffie rit"??

Is dit wat ??

Het is niet zo'n groep die met 200 probeert over de noord hollandse dijkjes te rijden

De ervaring loopt uiteen. Er zijn mensen die een paar maanden over het rijbewijs te beschikken en weinig groepsritten hebben gedaan,
maar ook mensen die al jaren rijden. Veel in groepen, minder in groepen.. Vlot, Relaxed.

Het is gewoon iets waar je een beetje rekening mee moet houden
 
Gaat in ieder geval een gezellige groep worden als ik dit zo zie.
Opstappen bij Akersloot vind ik goed. Maar misschien niet het meest handige voor de mensen die een stuk noordelijker wonen. Eventueel ergens in Alkmaar zou ook kunnen mochten mensen daar makkelijker kunnen komen.
Ik hou het topic in de gaten en zal zelf misschien ook nog kijken voor een leuke route
 
Gaat in ieder geval een gezellige groep worden als ik dit zo zie.
Opstappen bij Akersloot vind ik goed. Maar misschien niet het meest handige voor de mensen die een stuk noordelijker wonen. Eventueel ergens in Alkmaar zou ook kunnen mochten mensen daar makkelijker kunnen komen.
Ik hou het topic in de gaten en zal zelf misschien ook nog kijken voor een leuke route

Shell Alkmaar kan ook, pal aan de A/N9

Even kijken wat de anderen daarvan vinden
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Het is niet zo'n groep die met 200 probeert over de noord hollandse dijkjes te rijden

De ervaring loopt uiteen. Er zijn mensen die een paar maanden over het rijbewijs te beschikken en weinig groepsritten hebben gedaan,
maar ook mensen die al jaren rijden. Veel in groepen, minder in groepen.. Vlot, Relaxed.

Het is gewoon iets waar je een beetje rekening mee moet houden
Hoef ook niet zo nodig met 200 over de dijkjes te stuiven...180 is hard zat....})})})})

Nee, Helemaal prima. Relaxed is het sleutelwoord.:Y

En opstappen bij de Shell Kooimeerplein is wat mij betreft ook prima.
 
Heeft iemand interesse in een telefoonhouder voor een iPhone SE?
Is met Rammount aansluiting.

ligt hier maar stof te happen.
Pb maar bij interesse
 
Jaaaa mijn snipper dag aanvraag voor 30 augustus is goed gekeurd
Dus ik ga definitieve mee 😎🤣😂😁😃😃😎😎
 
Laatst bewerkt:
Zo'n bericht maakt me extra pissig op malloten die menen dat hun demper eruit moet voor een paar extra pk's. Flikker godverdomme op met je kutherrie. Je verpest het niet alleen voor jezelf. Alsof je die paar fucking pk's nodig hebt op de openbare weg. :/
 
Zit te denken om eigenlijk gewoon toch erlangs te gaan. Gewoon voor een proefproces. Als ze me namelijk wel een boete kunnen geven als ik er toch rijd, waarom zouden ze dan geen boete kunnen geven aan rijders met teveel db?!
Of ben ik nu te simpel van geest?
 
Zo'n bericht maakt me extra pissig op malloten die menen dat hun demper eruit moet voor een paar extra pk's. Flikker godverdomme op met je kutherrie. Je verpest het niet alleen voor jezelf. Alsof je die paar fucking pk's nodig hebt op de openbare weg. :/

toch even happen :)
Dat het per definitie de schuld is van de herriepijp is natuurlijk wel wat kort door de bocht.
Ja, vaak zijn het de Roof helm / teenslipper figuren die ook open pijpen hebben maar gaan dan ook met een bloedgang voorbij fietsers en voetgangers.
Toevallig daar maandje of 2 geleden gereden over die dijk met de R1. zo snel er fietsers of voetgangers liepen ging de rem erop en soms met koppeling ingetrokken.
Daarentegen reed er voor ons een tourfiets met standaard systeem maar die stoof overal zonder af te remmen voorbij.

Afijn ik heb nu weer volledig standaard systeem dus mij valt niks te wijten :+
 

Mochten er nog mensen gaan rijden deze week, ze zijn lekker aan het controleren. Blijkbaar al een aantal motorrijders gepakt voor snelheid en het rijden zonder DB-killer.
 
Klinkt allemaal terecht. Zouden ze vaker moeten doen.
Hopelijk komt er dan ook een duidelijkere scheiding tussen de normalen en de asocialen.
Tuurlijk rijden we allemaal wel eens stevig door, maar dik 50+ te hard in die omgeving is onverantwoord.
De lawaaimakers worden ook eens aangepakt.

Als ze dat nou eens op al die dijken gaan doen, zien de bewoners ook dat er gehandhaafd wordt.
Als de politie het goed vindt, kunnen zij daarna niet meer zeiken.

Nou ja, zondag de 30e maar weer een leuke rit van gaan maken met z'n allen.
 
toch even happen :)
Valt me nog mee dat je de eerste bent. ;)

Dat het per definitie de schuld is van de herriepijp is natuurlijk wel wat kort door de bocht.
Klopt. Maar bewoners klagen vooral over geluid. En laten we wel wezen, het slaat écht nergens op om demperloos te gaan rijden. Heeft vooral je omgeving last van want het geluid gaat naar achteren dus voor jezelf lijkt 't allemaal wel mee te vallen. :X

Daarentegen reed er voor ons een tourfiets met standaard systeem maar die stoof overal zonder af te remmen voorbij.
Ja die klootzakken mogen van mij ook de dijk afrijden. :P
Zoals je zegt, gewoon ff rustig aan bij fietsers en wandelaars. Jammer als dat nèt voor een mooie bocht is... het is niet anders.

Zit te denken om eigenlijk gewoon toch erlangs te gaan. Gewoon voor een proefproces. Als ze me namelijk wel een boete kunnen geven als ik er toch rijd, waarom zouden ze dan geen boete kunnen geven aan rijders met teveel db?!
Risico van 95 euro. Valt mee vergeleken met de boete voor het rijden met een voertuig dat niet aan de wettelijke eisen voldoet. Die is wat dikker, plus WOK op het voertuig. Dus de herriepijpbrigade neemt best een risico, maar de kans dat je er daadwerkelijk mee aan de kant gezet wordt is nogal klein.
 
Ik reed vorig weekend door knollendam, 30km/h I Shit you not.!
Kreeg achteraf van maatjes die achter me zaten te horen dat ze liep te tieren en te schelden richting mij :?
Alles standaard en hield me aan de snelheid.

het is ook nooit goed met die dijkgekkies :z
 
Ik reed vorig weekend door knollendam, 30km/h I Shit you not.!
Kreeg achteraf van maatjes die achter me zaten te horen dat ze liep te tieren en te schelden richting mij :?
Alles standaard en hield me aan de snelheid.

het is ook nooit goed met die dijkgekkies :z
Ja, het SP broertje ervan mag Tirol daardoor ook niet meer in, zie ook hier. Ik vraag me wel af hoe het kan dat motoren met >100 dB een typegoedkeuring kunnen krijgen... Wel legaal dus, maar ook flink hard. Ik weet niet wat die van jou af-fabriek voor geluidsnivo heeft? Kan je vinden op mijn.rdw.nl
Niets tegen jouw motor hoor, maar het maakt voor de dijkbewoners natuurlijk niet uit of het 95 dB uit een originele uitlaat is, of 95 dB uit een niet gekeurde uitlaat... Dus die discussie mag denk ik best gevoerd worden, wat af-fabriek acceptabel zou zijn.
 
Ja, het SP broertje ervan mag Tirol daardoor ook niet meer in, zie ook hier. Ik vraag me wel af hoe het kan dat motoren met >100 dB een typegoedkeuring kunnen krijgen... Wel legaal dus, maar ook flink hard. Ik weet niet wat die van jou af-fabriek voor geluidsnivo heeft? Kan je vinden op mijn.rdw.nl
Niets tegen jouw motor hoor, maar het maakt voor de dijkbewoners natuurlijk niet uit of het 95 dB uit een originele uitlaat is, of 95 dB uit een niet gekeurde uitlaat... Dus die discussie mag denk ik best gevoerd worden, wat af-fabriek acceptabel zou zijn.

Qua motorblok en uitlaatsysteem zijn de standaard / SP / RVE identiek. los van een quickshiftertje.
Tirol hoef ik dus niet te boeken :+

Discussie is sowieso een leuke, aangezien de motoren een Europese goedkeuring hebben is het de vraag voor het verbieden van zomaar blijft staan.
Uiteraard hoop ik dat het los loopt en dat binnenkort al het vliegverkeer en andere herrie dingen weer naar normaal gaan, iedereen weer naar ze werk. Hebben de mensen weer wat te doen i.p.v. dat gezeur op een ander. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan